هوش مصنوعی (AI) نحوه تعامل کسبوکارها با مشتریان را تغییر میدهد. فرآیندهای فروش را روانتر و سریعتر کرده است و به نمایندگان کمک میکند تا بر ارائه تجربیات به یاد ماندنی مشتری تمرکز کنند. بسیاری از تیم های توسعه کسب و کار استفاده می کنند دستیاران فروش هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای معمول فروش مانند صلاحیت سرنخ، پیگیری و ورود داده ها.
هوش مصنوعی مدرن به یافتن مشتریان جدید و ایجاد راههای جدید برای خودکارسازی فرآیندها کمک میکند. اگر در مورد وضعیت هوش مصنوعی در فروش کنجکاو هستید، اجازه دهید این آخرین آمار حس کنجکاوی شما را برآورده کند.
استفاده از هوش مصنوعی برای رشد
کسب و کارها در همه جا روی می آورند هوش مصنوعی برای جلوتر ماندن رهبران موافق هستند که هوش مصنوعی فقط یک ابزار دیگر نیست. این برای برنامه های آنها ضروری است. شرکت ها آماده هستند تا هوش مصنوعی را به بخش مهمی از رشد و موفقیت خود تبدیل کنند.
بسیاری از رهبران خردهفروشی به اتخاذ اتوماسیون هوش مصنوعی علاقه نشان دادهاند، که به تدریج به عنصر کلیدی استراتژی تجاری آنها تبدیل میشود.
- تقریباً 4 شرکت از هر 5 شرکت، هوش مصنوعی را بخش مهمی از برنامه های تجاری خود می دانند.
- 83 درصد از شرکت ها هوش مصنوعی را در صدر فهرست استراتژی خود قرار می دهند.
- حدود 85 درصد از مدیران اجرایی فکر می کنند که هوش مصنوعی تا سال 2021 بخشی منظم از تجارت آنها خواهد بود.
- 80 درصد از متخصصان بازاریابی فکر می کنند هوش مصنوعی یک تغییر قابل توجه است، نه فقط یک روند.
- تمرکز بازاریابی و فروش 40 درصد بیشتر از سایر بخش ها بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.
چگونه هوش مصنوعی تیم های فروش را بهره وری تر می کند
هوش مصنوعی به ما نشان میدهد که میتواند کارهایی بیش از خودکارسازی انجام دهد. به فروشندگان کمک می کند سریعتر و بهتر کار کنند. رهبران فروش شاهد پیشرفتهای واقعی هستند و هوش مصنوعی به تیمهایشان کمک میکند تا کارهایشان را سریعتر و کارآمدتر انجام دهند.
هوش مصنوعی از چندین جهت مزایایی را ارائه می دهد. زمان تماس را کاهش میدهد و هزینهها را کاهش میدهد در حالی که سرنخهای بیشتری برای کسبوکار شما ایجاد میکند. به آمار زیر نگاه کنید تا متوجه شوید که هوش مصنوعی چگونه می تواند تیم شما را در فعالیت های روزانه خود کارآمدتر کند.
- هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که منجر به 50 درصد فروش بیشتر شود.
- هوش مصنوعی در فروش به معنای 60٪ زمان تماس کوتاه تر و 60٪ هزینه های کمتر مرتبط با این تماس ها است.
70%
فروشندگان معتقدند ابزارهای هوش مصنوعی بهره وری کار آنها را افزایش می دهد.
منبع: HubSpot
- 81 درصد فکر می کنند هوش مصنوعی آنها را از کار دستی نجات می دهد.
- هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که کارگران را 40 درصد بهره وری بیشتر کند.
- 76 درصد موافقند که هوش مصنوعی به مدیریت و به اشتراک گذاری بهتر داده ها کمک می کند.
بهبود فروش با هوش مصنوعی
هوش مصنوعی مکالمات تجاری را شخصی تر و روشنگرتر کرده است. همچنین باعث شده است که فروش موثرتر شود و بازاریابی جذاب تر شود و به شرکت ها کمک کند با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. بررسی کنید که چگونه هوش مصنوعی فروش را به طور کلی بهبود می بخشد.
- هوش مصنوعی تا سال 2025 به 19 مورد از 20 تعامل کمک خواهد کرد.
- از هر 5 بازاریاب 4 نفر معتقد بودند که هوش مصنوعی تا سال 2020 بازاریابی را تغییر خواهد داد.
- 50 درصد از فروشندگان فکر می کنند ابزارهای هوش مصنوعی برای کار آنها ضروری است.
- 78 درصد از فروشندگان می گویند هوش مصنوعی به آنها اجازه می دهد تا روی حیاتی ترین بخش های شغل خود تمرکز کنند.
- 74 درصد از تکرارها متوجه میشوند که هوش مصنوعی به آنها کمک میکند از کارشان لذت بیشتری ببرند.
- 73 درصد فکر می کنند که هوش مصنوعی به آنها بینشی می دهد که در غیر این صورت از دست می دادند.
- 65 درصد می گویند هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا مشتریان خود را راحت تر به دست آورند.
- 69 درصد فکر می کنند هوش مصنوعی خدمات مشتری را شخصی تر می کند.
34%
فروشندگان از هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف استفاده می کنند. به 34 درصد از فروشندگان بینش ارائه می دهد و به 31 درصد از نمایندگان فروش کمک می کند تا پیام های فروش را بنویسند.
منبع: HubSpot
- برخی از فروشندگان در حال حاضر از هوش مصنوعی برای تولید محتوا (18٪)، دسترسی به مشتریان احتمالی (16٪) و تجزیه و تحلیل داده ها (14٪) استفاده می کنند.
- 61 درصد می گویند هوش مصنوعی یافتن مشتریان جدید را مناسب تر می کند.
- باز هم، 73 درصد می گویند که هوش مصنوعی بینش های مفیدی را از داده ها آشکار می کند.
- حدود نیمی از متخصصان فروش نگران هستند که هوش مصنوعی جایگزین شغل آنها شود، اما نیمی دیگر اینطور نیستند.
استفاده از هوش مصنوعی در فروش
بر اساس آمار بالا، میتوانیم ببینیم که هوش مصنوعی باعث کاهش تعدیل کار در فروش میشود. علاوه بر این، به تیمها کمک میکند تا سرنخها را افزایش دهند و زمان تماس را کاهش دهند، و به آنها تمرکز بیشتری نسبت به بسته شدن معاملات میدهد.
بسیاری از فروشندگان با استفاده از بینش های هوش مصنوعی برای درک مشتریان و شخصی سازی تجربیات آنها احساس اطمینان می کنند. این نشان می دهد که هوش مصنوعی فروشندگان را بهبود می بخشد و آنها را سازنده تر و موثرتر می کند.
بیشتر بدانید نرم افزار دستیار فروش هوش مصنوعی با قابلیت پیگیری سرنخ برای کمک به تیم شما به طور خودکار با سرنخ ها در مقیاس تماس بگیرید.
منبع: https://learn.g2.com/ai-in-sales-statistics