در حالی که بیشتر مردم سعی می کنند به تصمیمات سال نو خود پایبند باشند، بازاریاب هایی مانند من در حال طراحی استراتژی هستند که چگونه سازمان خود را برای موفقیت در سال 2024 تنظیم کنند.
بخشی از استراتژی ما این است که بفهمیم، در صورت وجود، چه نقش هایی را باید استخدام کنیم و چه کسی بهترین است.
اگر کسب و کار شما در یک قایق باشد، به وبلاگ مناسبی رسیده اید. من با چند نفر از حرفه ای ها صحبت کردم، داده ها را از گزارش وضعیت بازاریابی 2024 خود جمع آوری کردم و اکنون آماده هستم تا سه نقش برتر را که بازاریابان قصد دارند در سال 2024 استخدام کنند را به شما بگویم.
به گفته کارشناسان، بدون تأخیر بیشتر، بیایید بررسی کنیم که چرا این سه نقش مهم هستند.
3 نقش برتر رهبران بازاریابی برای استخدام در سال 2024
1. سازنده محتوا
بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی 2024 ما، خالق محتوا اولین نقشی است که رهبران بازاریابی در سال 2024 برای آن استخدام می کنند، به طوری که 26 درصد از رهبران بازاریابی برای استخدام سازندگان محتوا در این سال برنامه ریزی می کنند.
با توجه به اینکه چگونه بازاریابی محتوای یکپارچه در اکثر استراتژی های برند شده است، این اصلاً من را شگفت زده نمی کند.
تیلور کورادو، مدیر ارشد برند Wistia میگوید: «تقاضا برای محتوا در تمام کانالهای دیجیتال مختلف بسیار زیاد است.
او میگوید: «بازاریابان احساس میکنند که باید در همه چیز از TikTok و پادکست گرفته تا وبلاگ و رویدادهایشان، چه مجازی و چه حضوری، بهترین باشند.»
گزارش ما همچنین نشان داد که 31 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 از ویدیوهای کوتاه و 27 درصد از بازاریابی تأثیرگذار استفاده کنند.
کورادو توضیح می دهد: «کسب و کارها با اینفلوئنسرهایی که هر روز چندین ویدیو می سازند رقابت می کنند. «امروز، شما واقعاً نمیتوانید خالقان زیادی در تیم بازاریابی خود داشته باشید.»
علاوه بر این، یک چهارم بازاریابان در نظرسنجی ما می گویند که ایجاد محتوایی که ارزش های برند آنها را منعکس می کند، در چند سال گذشته حیاتی تر شده است. 23 درصد در مورد ایجاد محتوای شخصی سازی شده همین را می گویند.
به عبارت دیگر، وقتی صحبت از بازاریابی به میان می آید، محتوا پادشاه است. بنابراین، منطقی است که رهبران بازاریابی به دنبال استخدام سازندگان بیشتری در تیم خود باشند.
با بیش از 207 میلیون سازنده اقتصاد جهانی سازندگان، دقیقاً چه چیزی باعث میشود که یک سازنده محتوا در میان سر و صدا برجسته شود؟ رهبران بازاریابی هنگام استخدام یک سازنده محتوا به دنبال چه چیزی هستند؟
کورادو میگوید: «بر اساس کانالی که میخواهند در آن رشد کنند، برندها به دنبال سازندگانی هستند که تخصص کانالهای خاصی مانند یوتیوببرها، Tiktokers یا شخصیتهای پادکست داشته باشند.
او توضیح میدهد: «برندها کسی را میخواهند که پیشینه خلاقانهای داشته باشد، خواه نویسندگی، فیلمبرداری، طراحی یا برندسازی باشد.»
و آیا تا به حال عبارت “کنجکاوی گربه را کشت” را شنیده اید؟ خب، این موضوع برای سازندگان محتوا صدق نمی کند. کورادو به من می گوید که کنجکاوی برای سازندگان محتوا که به دنبال استخدام توسط برندها هستند، بسیار مهم است.
او میگوید: «کنجکاوی واقعاً میتواند باعث درک نکات و علایق مخاطبان شود که میتوانید از طریق محتوا و کانالهای خود با آنها ارتباط برقرار کنید.
کورادو همچنین میگوید اگر خالقی هستید که به دنبال فرصتها میگردید، تجربه آژانس همیشه خوشایند است.
او میگوید: «شما با برندها و پروژههای مختلف کار کردهاید، احتمالاً تحت فشار و محدودیتهای خاص کار کردهاید، و میتوانید به راحتی بین نیازهای خلاقانه مختلف حرکت کنید».
2. استراتژیست محتوا
استراتژیست های محتوا و سازندگان محتوا مانند مک اند پنیر هستند – شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. بنابراین، میتوانم ببینم که چرا تقریباً به همان اندازه رهبران بازاریابی (23٪) برنامهریزی برای استخدام استراتژیستهای محتوا دارند به همان اندازه که سازندگان برنامهریزی میکنند.
کورادو میگوید: «خالق محتوا در حال تولید محتوای جذاب و مرتبط است. استراتژیست محتوا عمیقاً درک می کند که مخاطبی که می خواهد به آن برسد و سازنده محتوا چه چیزی باید برای آنها بسازد.
به عبارت دیگر، اگر سازنده محتوا را تولید کند، استراتژیست محتوا اطمینان حاصل می کند که محتوا با ارزش ها، لحن، اهداف و نیازهای مصرف کنندگان هدف مطابقت دارد.
بنابراین، چه چیزی یک استراتژیست محتوای خوب را می سازد؟ خوب، برای یکی، یک استراتژیست عالی باید مهارت های تحلیلی برجسته ای داشته باشد زیرا این نقش مستلزم ردیابی موفقیت محتوای برند برای تصمیم گیری های مبتنی بر داده است.
یک استراتژیست محتوای عالی همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف برای پیگیری پیشرفت محتوای خود آشنا است. با این حال، استراتژیست های محتوا در سال 2024 چه معیارهایی را رصد می کنند؟
طبق نظرسنجی ما، 41 درصد از متخصصان بازاریابی می گویند که فروش مهم ترین معیاری است که هنگام سنجش موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای آنها باید پیگیری شود.
پس از فروش، ترافیک وب (32%)، تعامل اجتماعی (29%)، نرخ تبدیل (28%) و تولید سرنخ (27%) قرار دارند.
بنابراین، اگر استراتژیست های محتوا، استراتژی کمپین بازاریابی محتوا را ترسیم کنند، و سازندگان محتوا را بسازند، چه کسی توزیع را مشخص می کند؟ خب، اینجاست که نقش زیر به میان می آید.
3. مدیر بازاریابی محتوا
سومین نقش برجستهای که رهبران بازاریابی در سال 2024 برای آن استخدام خواهند شد، مدیر بازاریابی محتوا است، طبق نظرسنجی ما، 21 درصد از رهبران گفتهاند که قصد دارند این نقش را در سال جاری ایفا کنند.
کورادو می گوید: «مدیر بازاریابی محتوا به توزیع فکر می کند. “چگونه می توانم این محتوای جذاب را به مخاطبان هدف خود برسانم؟”
مدیر بازاریابی محتوای Talkwalkers، دنیل سیورز، دو دلیل را به من گفت که برندها در سال 2024 به یک مدیر بازاریابی محتوا نیاز دارند.
او میگوید: «اول، هوش مصنوعی مولد در حال تغییر دادن دنیای بازاریابی محتوا است. «خبر خوب؟ همه می توانند با لمس یک دکمه محتوا تولید کنند. خبر بد؟ همه می توانند با لمس یک دکمه محتوا ایجاد کنند.
برای مثال، سیورز میگوید نویسندگان میتوانند به لطف هوش مصنوعی سریعتر محتوا تولید کنند، اما این بدان معناست که مصرفکنندگان با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی غرق خواهند شد.
او توضیح میدهد: «برای برندها سختتر از همیشه خواهد بود که در دریایی از «مه» مورد توجه قرار گیرند.
او میگوید: «این امر نقش مدیر بازاریابی محتوا را مهمتر از همیشه میکند. شما به کسی نیاز دارید که بداند چه زمانی باید هوش مصنوعی را فعال کند و چه زمانی به صدای انسان اجازه دهد تا کنترل را به دست بگیرد.
سیور به من میگوید مدیران بازاریابی محتوا میتوانند کارهایی را انجام دهند که هوش مصنوعی مولد قادر به انجام آن نیست، مانند افزودن رهبری فکری واقعی، بینشهای منحصربهفرد، و حقایق با منابع خوب.
او میگوید: «آنها میتوانند کیفیتی را بیش از کمیت تولید کنند که در نهایت مصرفکنندگان را درگیر خود کند».
این ما را به دومین دلیلی میرساند که چرا بسیاری از رهبران بازاریابی میخواهند مدیران بازاریابی محتوا را در سال 2024 استخدام کنند. با کمک هوش مصنوعی به تولید محتوا سریعتر از سالهای گذشته، خریداران محتوای بیشتری از همیشه مصرف میکنند.
و این محتوا مستقیماً بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.
سیورز به من میگوید: «برای داشتن تصمیم خرید، برندها به کسی نیاز دارند که با مصرفکنندگانشان زندگی کند و نفس بکشد. “کسی که آنها را بهتر از هر رایانه ای می شناسد.”
او میگوید یک مدیر بازاریابی محتوای خوب میداند که خریداران شما در کجا جستجو میکنند، چه در سایت شما، چه در وبلاگهای شخص ثالث، چه پستهای رسانههای اجتماعی، بررسیها یا جاهای دیگر.
او میگوید: «آنها آنقدر با مصرفکنندگان شما در ارتباط خواهند بود که میتوانند استراتژیای را شکل دهند که با محتوای جذاب، بدیع و تفکر برانگیز که پاسخگوی هر نقطهای باشد، به چشمانداز خریدار ضربه بزند. “به نحوی که طنین انداز شود و مردم را به خرید تشویق کند.”
سیورز توضیح میدهد: «چه از طریق گوش دادن اجتماعی یا سایر تکنیکهای مبتنی بر دادهها، ایجاد این ارتباطات واقعی با مصرفکننده کمک میکند تا بادبانها/فروش برند شما را تقویت کند و شما را از طریق دریای «مه» هدایت کند.
در نهایت، شما بدانید چه چیزی برای نیازهای کسب و کار شما بهترین است. به دقت به نقاط قوت فعلی تیم خود نگاه کنید و هدف خود را شناسایی کنید تا به پر ، شکاف ها کمک کنید.
با این حال، به یاد داشته باشید که تقریبا یک سوم از متخصصان بازاریابی (29٪) از بازاریابی محتوا در سال 2024 استفاده خواهند کرد.
بنابراین، اگر میخواهید رقابتی باقی بمانید، مطمئن شوید که تیم بازاریابی محتوای شما دارای سازندگان، استراتژیستها و مدیران بازاریابی عالی در ردههای خود است.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/top-marketing-roles