تجارت جهانی از جایگاه اقتصادی کشورهای در حال توسعه و مستقر حمایت می کند. شغل ایجاد می کند و محصولات و خدمات بیشتری را برای مصرف و استفاده مردم ارائه می دهد. وقتی یک کشور کالاهای خود را در سطح بین المللی می فروشد، شهروندانش پول بیشتری به دست می آورند.
با این حال، بسیاری از قوانین و سیاستهایی که کسبوکارها باید هنگام تجارت جهانی دنبال کنند. بسیاری از شرکت ها استفاده می کنند نرم افزار مدیریت تجارت جهانی برای رسیدگی به عملیات تجارت بین المللی و بهبود همکاری با شرکای تجاری. علاوه بر این، نرم افزار انطباق را به طور خودکار انجام می دهد در حالی که شرکت شما تلاش های تجارت جهانی را مدیریت می کند.
برای درک وضعیت تجارت جهانی و اینکه به کجا می رود، به آمار زیر نگاه کنید.
برترین آمار تجارت جهانی
با مبادله کالاها و خدمات کشورها، روند تجارت جهانی رو به افزایش است. بسیاری از کشورها موانع تجاری مانند مالیات بر کالاهای وارداتی را کاهش می دهند تا خرید یا فروش کالاها در سطح بین المللی را برای شرکت ها آسان تر کنند.
با این رشد، شرکتها در سرتاسر جهان فرصت مناسبی برای رقابت با یکدیگر پیدا میکنند. به نوبه خود، رقابت هزینه های محصول و خدمات را برای مشتریان کاهش می دهد.
بیایید از طریق این آمار به وضعیت تجارت جهانی نگاه کنیم.
- تجارت جهانی کالا با افزایش 9.8 درصدی در سال 2021 بهبود یافت و پس از افت قابل توجه در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 بهبود یافت.
- چین با صادرات کالا به ارزش 3 تریلیون دلار در سال 2023 پیشتاز جهان بود.
- آمریکا در سال 2022 3.3 تریلیون دلار کالا وارد کرد.
- کل تجارت اتحادیه اروپا از جمله واردات و صادرات در سال 2022 به 5.5 تریلیون یورو رسید.
80%
واردات ذرت چینی از اوکراین در سال 2019 انجام شد.
منبع: The Diplomat
- مصرف فولاد اوکراین در سال 2022 بیش از 55 درصد کاهش یافت.
- صادرات هند برای اولین بار در سال 2022 از 400 میلیارد دلار گذشت.
- تجارت بین چین و آفریقا در سال 2019 به بیش از 200 میلیارد دلار رسید.
آمار تجارت ایالات متحده
ایالات متحده محصولات مختلف از ماشین گرفته تا لباس را تجارت می کند. اقتصاد آن بر این تجارت متکی است، که به بسیاری از شرکت ها کمک می کند رشد کنند و منجر به قیمت گذاری رقابتی شود.
این کشور لوازم الکترونیکی و نفت را از شرکای تجاری خود وارد می کند تا آمریکایی ها بتوانند از محصولات سراسر جهان استفاده کنند.
- ایالات متحده در سال 2022 بیش از 7 تریلیون دلار صادرات و واردات کالا و خدمات داشته است.
8.1٪
صادرات جهانی از ایالات متحده در سال 2020 انجام شد و این کشور را به سومین صادرکننده بزرگ کالا در جهان تبدیل کرد.
منبع: Statista
- کسری کالا و خدمات ایالات متحده از سال 2022 به میزان 177.8 میلیارد دلار یا 18.7 درصد کاهش یافت.
- ایالات متحده در نوامبر 2023 166 میلیارد دلار کالا صادر کرد، در حالی که واردات آنها 256 میلیارد دلار بود که باعث ایجاد کسری تجاری شد.
- کسری کالاها و خدمات ایالات متحده 3.7 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) بود که نسبت به 3.6 درصد در سال 2021 اندکی افزایش داشت.
آمار تجارت جهانی خاص بخش
کشورهای مختلف محصولات منحصر به فردی دارند که قدرت خود را در بخش های خاص به نمایش می گذارد. به عنوان مثال، آلمان در صنعت خودروسازی شایستگی دارد. به طور مشابه، منابع طبیعی غنی روسیه این کشور را به یک بازیگر قوی در تجارت سوخت تبدیل کرده است.
برای کشف اینکه کدام کشورها بخش های مختلف را رهبری می کنند، به آمار زیر نگاه کنید.
- آلمان با بیش از 150 میلیارد یورو در سال 2021 پیشتاز بازار صادرات خودرو بود.
- برزیل با 40 میلیارد دلار محموله، بزرگترین صادرکننده سویا بود. تجارت جهانی محصولات کشاورزی در سال 2020 حدود 1.5 تریلیون دلار ارزش داشت.
- درآمد روسیه از صادرات زغال سنگ در سال 2024 26 درصد کاهش یافت.
- صادرات سنگ آهن استرالیا از 100 میلیارد دلار گذشت که بالاترین رکورد در سال 2020 است.
- مکزیک با بیش از 4 میلیارد دلار فروش در سال 2022 به بزرگترین صادرکننده آبجو تبدیل شد.
- ایالات متحده و چین در سال 2022 حدود 758.4 میلیارد دلار کالا مبادله کردند.
- صادرات لوازم الکترونیکی ژاپن به 100 میلیارد دلار رسید.
- صادرات نیمه هادی کره جنوبی در سال 2022 به رکورد 129 میلیارد دلار رسید.
- بریتانیا دومین صادرکننده بزرگ خدمات مالی است که ارزش تجاری آن در سال 2024 به 94.9 میلیارد یورو می رسد.
- صادرات نساجی و پوشاک ویتنام در سال 2023 به 40 میلیارد دلار رسید.
- تجارت جهانی دارو در سال 2022 از مرز 1 تریلیون دلار فراتر رفت و ایالات متحده به عنوان صادرکننده پیشرو بود.
- صادرات لوازم خانگی و الکترونیک ترکیه در سال 2022 از 10 میلیارد دلار گذشت.
- صادرات شراب فرانسه در سال 2022 به رکورد 14 میلیارد یورو رسید.
- صادرات گوشت ، آرژانتین در سال 2022 به 3 میلیارد دلار رسید.
- صادرات روغن نخل مالزی بیش از 20 میلیارد دلار بود.
- صادرات میوه و سبزیجات مصر، عمدتاً مرکبات، به 3 میلیارد دلار رسید.
سیاست های تجاری و آمار توافقنامه ها
سیاستها و موافقتنامههای تجاری، تجارت بینالمللی را شکل میدهند و بر داراییهای مشهود و همچنین برای تمرکز دارند دارایی های نامشهودمانند مالکیت معنوی (IP). مردم هزینه بیشتری برای IP می پردازند، زیرا مزیت رقابتی را به مشاغلی می دهد که بر خلاقیت و نوآوری متکی هستند.
سازمان تجارت جهانی اقدامات خاصی را که تجارت را تسهیل یا محدود می کند، نظارت می کند. این امر تعادل را حفظ می کند و از عادلانه بودن سیستم اطمینان می دهد و در عین حال از رشد اقتصادی در سطح جهانی حمایت می کند.
آمار زیر را برای تأثیر کمی سیاست ها و توافقات بر تجارت جهانی بررسی کنید.
- پرداخت ها برای استفاده از مالکیت معنوی در سال 2019 به 350 میلیارد دلار رسید که بر اهمیت دارایی های نامشهود تأکید می کند.
- جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی (FDI) به دلیل تأثیرات اقتصادی COVID-19 در سال 2020، 35 درصد کاهش یافت.
14.3٪
هزینه های تجارت جهانی با موافقتنامه تسهیل تجارت WTO کاهش خواهد یافت.
منبع: تسهیلات تجارت
- سازمان تجارت جهانی 230 اقدام تسهیل کننده تجاری و 109 اقدام محدودکننده تجاری را در سال 2022 ثبت کرده است.
فروش جهانی را شروع کنید
تجارت جهانی در حال افزایش است. فناوری مدرن و تسهیل تجارت، این رشد را تقویت می کند و نوید یک بازار رقابتی را می دهد. سیاستهای تجاری به شکلدهی بازار بینالمللی ادامه خواهند داد و یک سیستم متعادل و منصفانه برای شرکتهای بیشتر ارائه میدهند.
بازار برای رشد، نوآوری و همکاری در مقیاس روشن به نظر می رسد. تجارت جهانی را شروع کنید و ارزشی را که بازار بین المللی ارائه می دهد ببینید.
بیشتر بدانید در مورد سه نرم افزار برتر مدیریت تجارت جهانی در بازار برای ساده ، عملیات شما.
منبع: https://learn.g2.com/global-trade-statistics