تعداد کمی از برنامهها به سرعت TikTok در میان روندها حرکت میکنند. ساعتهای بیپایانی را صرف پیمایش در برنامه میکنم، و احساس میکنم هر روز، یک صدا، موضوع، آهنگ یا چالش جدید در حال پخش شدن است.
می تواند سخت باشد، و من این را به عنوان یک سازنده محتوا و بازاریاب می گویم که وظیفه اش هماهنگی با آخرین اتفاقات در رسانه های اجتماعی است.
خوشبختانه، من و چند سازنده دیگر به اندازه کافی باهوش هستیم که ببینیم چه روندهای TikTok در سال 2024 به میدان می آیند.
بنابراین، اگر کنجکاو هستید که به چه روندهایی توجه کنید و چه چیزهایی ممکن است طول بکشد تا امسال در این برنامه به صورت ویروسی منتشر شود، به وبلاگ مناسبی رسیده اید. به گفته سازندگان محتوا، در اینجا برخی از پیش بینی های TikTok برای سال 2024 آورده شده است.
پیش بینی های TikTok برای سال 2024
1. اصالت
به خوبی شناخته شده است که TikTok یکی از محبوب ترین برنامه ها در میان Gen Z است. طبق آمار Statista، در واقع، 63 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی Gen Z از TikTok در 4 هفته گذشته استفاده کرده اند.
همچنین بر کسی پوشیده نیست که مصرف کنندگان Gen Z خواهان اصالت و اعتبار در رسانه خود هستند.
باور نمی کنی؟ یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 82 درصد از مصرف کنندگان Gen Z اگر از تصاویر معتبر مشتریان واقعی در تبلیغات خود استفاده کنند، بیشتر به برندها اعتماد می کنند.
سونداس خالد، سازنده محتوا و تحلیلگر داده، میگوید ترجیح ژنرال Z برای محتوای معتبر، محتوایی را تقویت میکند که بیشترین توجه را در TikTok به خود جلب کند.
او توضیح می دهد: “من انتظار دارم داستان سرایی، اصالت و خودانگیختگی موضوعات کلیدی سال 2024 باشد.”
خالد میگوید: «ارتباطپذیری موضوع بزرگی در سال 2023 بود و مردم در یافتن افرادی که میتوانستند با آنها ارتباط برقرار کنند، ارزش پیدا کردند – اما من فکر میکنم که این موضوع تا حدی گسترش یافت که اصالت خود را از دست داد.»
او پیشبینی میکند که قابلیت همبستگی در سال 2024 همچنان برای مخاطبان TikTok ارزشمند خواهد بود، اما اگر سازنده یا نام تجاری بسیار مشتاق به نظر برسد که برای مخاطبان قابل ارتباط باشد، نه.
خالد توضیح میدهد: «مردم همچنان میخواهند با هم ارتباط برقرار کنند، اما فقط در صورتی که معتبر باشد و به نظر «بیش از حد تلاش ،» نباشد. منحصر به فرد بودن بدون اینکه قابل ربط باشد بیشتر مورد پذیرش و تشویق قرار می گیرد.
برخی از بزرگترین ستارههای TikTok پلتفرمهای خود را با نمایش شخصیتهای واقعی و معتبر خود رشد دادند. شاید قانعکنندهترین مثال، کیت لی، یکی از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه من در TikTok باشد.
لی با بررسی غذاهای رستوران های محلی، مستقل و خانوادگی در زادگاهش ، وگاس به شهرت رسید.
حضور بینظیر او در مقابل دوربین، نقدهای صادقانه و رفتارهای محبت آمیز او به او کمک کرد که برجسته شود. همچنین تعداد فالوورهای TikTok او را به 15 میلیون رساند و با افراد مشهوری مانند کوین هارت و برندهایی مانند Chipotle همکاری کرد.
اخیراً، لی برای بررسی رستورانها به چندین شهر در سراسر کشور رفت و در برخی موارد، اتفاقات ناگواری در فیلمبرداری و چرخشهای غیرمنتظره رخ داد.
او به جای اینکه از این مسائل دوری کند یا وانمود کند که این اتفاق نیفتاده است، داستان های صادقانه ای در مورد آنچه پشت درهای بسته اتفاق افتاده و اینکه چرا برخی رستوران ها رتبه بندی ضعیفی دریافت کرده اند به اشتراک می گذارد.
اصالت او به مشروعیت بخشیدن به نقدهایش و ایجاد اعتماد با مخاطبانش کمک کرد. اصالت می تواند همین کار را برای برند شما در TikTok انجام دهد.
و اگر به کمک بیشتری برای ایجاد اعتماد با مصرفکنندگان در برنامه نیاز دارید، همکاری با اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید – بهویژه میکرو اینفلوئنسرها.
میکرو اینفلوئنسرها با 10000 تا 100000 دنبال کننده با بینندگان خود روابط و اجتماعات عمیقی ایجاد می کنند. آنها اغلب موفقیت بیشتری را برای بازاریابان به ارمغان می آورند تا زمانی که با افراد مشهور یا اینفلوئنسرهای کلان کار کنند.
از میان بازاریاب هایی که در سال 2023 با اینفلوئنسرها و سازندگان کار کردند، 64 درصد با میکرو اینفلوئنسرها کار کردند، که آنها را به محبوب ترین انتخاب برای اینفلوئنسر مارکتینگ تبدیل کرد.
2. محتوای آموزشی
برای سالها، زمانی که تقریباً در مورد هر موضوعی به اطلاعات نیاز داشتم، گوگل مخاطب من بود.
در حالی که من هنوز به شدت به موتور جستجوی کلاسیک متکی هستم، شروع به استفاده از TikTok برای به دست آوردن بینش در مورد همه چیز از بهروزرسانیهای فرهنگ پاپ گرفته تا اخبار فوری گرفته تا آموزشهای آموزشی کردم.
و من تنها نیستم. یک مطالعه اخیر نشان داد که 40٪ از مصرف کنندگان از TikTok برای محتوای آموزنده استفاده می کنند. بنابراین منطقی است که سازندگانی مانند جان یوشایی پیشبینی میکنند که محتوای آموزشی در سال 2024 بر روی پلتفرم بدرخشد.
او میگوید: «ایجاد محتوای آموزشی برای ویروسی شدن در TikTok در سال 2024 اهمیت بیشتری پیدا میکند، زیرا این پلتفرم به عنوان یک موتور جستجو رشد میکند. برای سالها، TikTok جایی بوده است که صفحه For You تحت سلطه گرایشها، فرهنگ پاپ و میمها قرار دارد.»
با این حال، یوشایی میگوید که با مراجعه بیشتر افراد به TikTok برای جستجوی آموزشها، دستور العملها و سؤالات خاص، موج در حال تغییر است.
او توضیح میدهد: «افزایش سازندگانی خواهند داشت که میتوانند محتوایی ایجاد کنند که پاسخها را ارائه کند، که کسب درآمد و ایجاد یک کسبوکار پایدار در اطراف بسیار آسانتر است.
به عنوان مثال، Mndiaye97 سازنده محتوای TikTok بیش از 16 میلیون دنبال کننده دارد و به دلیل ارسال ویدیوهای طنز اما آموزشی در مورد رفتار حیوانات و حیات وحش مشهور است.
علاوه بر جمع آوری میلیون ها فالوور، محتوای Mndiaye97 باعث همکاری او با BBC Earth و PBS نیز شده است. به طور متوسط، ویدیوهای او حداقل 1 میلیون بازدید و بیش از 100000 لایک به دست می آورند. برخی از ویدیوها تا 20 میلیون بازدید دارند.
سرآشپز حرفه ای Cassie Yeung بیش از 3 میلیون دنبال کننده در برنامه دارد و به این دلیل که به دنبال کنندگان خود نشان می دهد چگونه غذاهای ساده و در عین حال خوشمزه را در خانه بپزند مشهور است.
ویدیوهای او بین 1 تا 10 میلیون بازدید یا بیشتر در پلتفرم دریافت می کنند.
هر دو سازنده اطلاعات مفید یا جالب را به روشی دوستانه و معمولی ارائه می دهند.
Mndiaye97 هر ویدیویی را با جوکها و میمهای هذلولی میپاشد، و یونگ هر ویدیویی را با «نخستین لقمه، بهترین،» به پایان میرساند و پس از آن واکنشی واقعی به وعدههای غذاییاش نشان میدهد.
بنابراین، در سال 2024، به پست ، ویدیوهای آموزشی فکر کنید، اما مجبور نیستید رویکرد یک سخنران یکنواخت را انتخاب کنید. از آن لذت ببرید و اطلاعات مفیدی را به دنبال کنندگان خود به روشی منحصر به فرد به برند خود بدهید.
3. محتوای بیشتر تولید شده توسط هوش مصنوعی
من فکر می کنم در سال 2024، محتوای بیشتری را خواهید دید که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. کریس دیلون، خالق محتوا، میگوید: فکر میکنم به نقطهای میرسد که هر محتوای دیگری که در برنامه میبینید، به نوعی توسط هوش مصنوعی تولید میشود.
و من فکر نمی کنم این یک پیش بینی دور از ذهن باشد. امروزه اغلب با ویدیوهایی در TikTok مواجه می شوم که کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده اند یا به شدت به هوش مصنوعی متکی هستند.
برای مثال، یکی از محبوبترین سبکهای ویدیوهای کوتاه این است که «کدام اتاق/خانه/مکان را انتخاب میکنید؟»
این ویدئوها عکسهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از اتاقخوابها، مناظر و خانههای زیبا را نمایش میدهند و از کاربران میپرسند که کدام یک را برای زندگی یا استراحت انتخاب میکنند – بسیاری از آنها میلیونها بازدید و تنها تعامل را به همراه دارند.
ظاهر شدن کاورهای R&B باب اسفنجی در برنامه یک روند به همان اندازه محبوب اما کمی بیهدف است.
در این ویدیوها، سازندگان از هوش مصنوعی برای دستکاری صدای اعضای بازیگر در باب اسفنجی استفاده میکنند تا شخصیتها آهنگهای محبوب R&B را توسط هنرمندانی مانند جاسمین سالیوان یا کیشا کول بخوانند.
توجه داشته باشید: در حالی که روند باب اسفنجی محبوب است، سؤالات زیادی را در مورد اخلاقیات استفاده از صدای بازیگران برای گفتن یا انجام کارهایی که معمولاً انجام نمی دهند ایجاد کرده است.
اگرچه در کمپین بعدی TikTok شما برای الهام گرفتن از جلدهای باب اسفنجی (به یاد داشته باشید: اخلاق) نگاه نمی کنم، می توانم تأیید کنم که هوش مصنوعی می تواند ابزار عالی برای تولید فیلم های کوتاه به صورت کارآمد و سریع باشد.
فقط با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به ویدیویی که در زیر ساختم نگاه کنید.
دیلون هشدار می دهد: «در نهایت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم کهنه و بیش از حد اشباع می شود – تا جایی که اصالت اهمیت بیشتری پیدا می کند».
با در نظر گرفتن این موضوع، پیشنهاد میکنم از هوش مصنوعی بیشتر به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنید و مراقب باشید که بیش از حد به آن برای تولید محتوایی که برای ارتباط با مخاطبانتان است، متکی باشید.
صفحهای که تعادل مناسب را برقرار میکند جرمی مدیر TikTok است. حساب TikTok گربه ای به نام جرمی را دنبال می کند که در Citipups، یک فروشگاه حیوانات خانگی در نیویورک زندگی می کند (و “کار می کند”).
کارمندان این کسب و کار از صدای انگلیسی استفاده می کنند تا به گربه شخصیت یک مدیر بداخلاق بدهند که همکارانش را می ترساند. صدا با هوش مصنوعی تولید میشود، اما کارمندان دیالوگها و اسکیتها را ایجاد میکنند.
صدا بر روی فیلم واقعی جرمی گربه در اطراف فروشگاه قرار می گیرد. در این مثال، هوش مصنوعی برای طنز استفاده می شود و شخصیت و اصالت محتوا را از بین نمی برد.
4. توصیه ها
البته، من هم یک تولید کننده محتوا و هم یک اسکرول کننده مزمن TikTok هستم، بنابراین فکر می کنم باید دو سنت خودم را بگذارم. من پیشبینی میکنم ویدیوهایی که توصیه میکنند در سال 2024 رونق عظیمی را شاهد خواهند بود.
آنچه یوشایی در مورد مصرف کنندگانی که از TikTok به عنوان موتور جستجو استفاده می کنند، به خاطر دارید؟
این شامل جستجوی توصیهها میشود. به عنوان مثال، یکی از انجمن های مورد علاقه من در TikTok #booktok است.
در هشتگ #booktok، سازندگان کتابهای کلاسیک آینده را برای طرفداران ترسناک، کمدی، عاشقانه و غیره توصیه میکنند.
بنابراین، در سال 2024، ایجاد محتوایی را در نظر بگیرید که محصولات و خدمات مفید را به مشتریان خود توصیه کند یا با یک تأثیرگذار همکاری کنید تا بتوانند برند شما را به مخاطبان خود توصیه کنند.
و به من اعتماد کنید، قطعاً مصرفکنندگانی هستند که پس از دیدن توصیهای در Tiktok، محصول یا خدماتی را خریداری میکنند. بر اساس این پلتفرم، 50 درصد از کاربران TikTok پس از دیدن آن در TikTok LIVE چیزی را خریداری کرده اند.
علاوه بر این، 78 درصد از کاربران TikTok پس از مشاهده محصولی که در محتوای سازنده TikTok برجسته شده است، آن را خریداری کردهاند.
در نهایت، فراموش نکنیم که TikTok در بین مصرف کنندگان Gen Z محبوبیت خاصی دارد و 33 درصد از جمعیت این افراد در سال گذشته محصولی را از یک برند مبتنی بر اینفلوئنسر خریداری کردند.
افکار نهایی
پس شما آن را دارید: چهار روندی که سازندگان پیشبینی میکنند در سال 2024 تیک تاک را تصاحب میکنند. با رفتن به سال 2024، مطمئن شوید که ویدیوهای TikTok شما معتبر هستند، اما به حدی که ترسناک و زیادهروی میشوند قابل ارتباط نیستند.
ایجاد محتوای ارزشمند و مفید، مانند ویدیوهای آموزشی یا توصیه های محصول و خدمات را در نظر بگیرید. و در نهایت، برای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار کمکی آماده باشید، اما اجازه ندهید که محتوای شما را از شخصیت شما دور کند.
حالا، اگر ببخشید، تا یک ساعت آینده دوباره TikTok را پیمایش خواهم کرد.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/tiktok-predictions