5 روند برتر بازاریابی B2C در سال 2024 (داده های وبلاگ جدید HubSpot + بینش کارشناسان)

در سال 2024، 43 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند بودجه بازاریابی خود را افزایش دهند.

یک بازاریاب b2c در حال آماده سازی یک کمپین بازاریابی 2024 است

سوال این است: آن بودجه به کجا می رود؟ آیا بازاریابان روی همان استراتژی‌ها دوباره سرمایه‌گذاری خواهند کرد یا روندهای جدید را امتحان خواهند کرد؟

برای درک اینکه بازاریابان B2C در سال 2024 از چه روندهایی استفاده می کنند، ما از 1460 متخصص بازاریابی جهانی که در شرکت های B2B و B2C کار می کنند، نظرسنجی کردیم.

از اینفلوئنسر مارکتینگ گرفته تا ویدیوهای کوتاه، تلاش‌های بسیاری وجود دارد که برندها می‌توانند روی آن تمرکز کنند. بیایید ببینیم آخرین تحقیقات ما در مورد اینکه چه چیزی برای بازاریابان B2C در سال جاری خوب بود و آنها قصد دارند در سال 2024 کجا سرمایه گذاری کنند، چه می گوید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی (به روز شده برای سال 2024)

1. محتوای ویدئویی کوتاه یک اولویت برای بازاریابان B2C خواهد بود.

ویدیوی کوتاه در اوایل سال 2020 پخش شد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

در آن زمان، TikTok اولین مکان برای محتوای کوتاه بود. امروزه حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب نیز برای جلب توجه کاربران با هم رقابت می‌کنند.

این خبر خوبی برای برندها است، زیرا محتوای روند ویدیویی کوتاه منجر به این شد بزرگترین بازگشت سرمایه برای بازاریابان در سال 2023.

علاوه بر این، 34 درصد از بازاریابان B2C گفتند که ویدئوی کوتاه، گرایش شماره 1 است که قصد دارند در سال 2024 روی آن سرمایه گذاری کنند.

  با پایه محکم چه کنیم

چرا حالا؟ خب، ویدئوی کوتاه یک ویژگی کلیدی در رسانه های اجتماعی امروزه است.

Last Crumb، یک شرکت کوکی خانگی مستقر در لس آنجلس، نمونه خوبی از یک برند B2C است که بر ویدیوهای فرم کوتاه غالب است. آنها بیش از 200 هزار دنبال کننده و بیش از 2 میلیون لایک در TikTok دارند، و ویدیوهای آنها سبک و سرگرم کننده است، با ترکیبی سالم از ویدیوهای تولید شده توسط کاربر و کلیپ های تولید شده توسط استودیو:

در نهایت، ویدئوی کوتاه یک استراتژی قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان جدید است.

همانطور که مدیر تحقیقات و آموزش در Blue Frog، جیلیان استریت به من گفت: «برای نسل‌هایی که ترجیح می‌دهند به محتوای خود گوش دهند و تماشا کنند، ویدیوهای کوتاه فرصتی منحصر به فرد برای نشان دادن شخصیت برند شما هستند که انجام آن از طریق تصویرسازی دشوارتر است. یا متن با داستان سرایی و کمی طنز، می توانید با مخاطبان خود ارتباط شخصی تری برقرار کنید و وفاداری طولانی تری در مشتریان خود ایجاد کنید.

استریت می افزاید: «سازمان هایی که محصولات ملموس می فروشند باید از ویدیوهای کوتاه برای نمایش سریع و کارآمد ویژگی ها و کاربردهای محصولات شما استفاده کنند.»

امروزه، با وجود پلتفرم‌های بسیار زیادی که تجارب خرید درون‌برنامه‌ای و قالب‌های تبلیغاتی پیشرفته را ارائه می‌دهند، برندها می‌توانند به اهداف بازاریابی بیشتری دست یابند.

2. بازاریابان B2C به طراحی وب سایت سازگار با موبایل متمایل خواهند شد.

34 درصد از بازاریابان B2C می گویند طراحی وب سایت سازگار با موبایل بهترین روندی است که در سال 2024 روی آن تمرکز کرده اند.

برای درک اینکه چرا طراحی وب سازگار با موبایل برای برندهای B2C اهمیت زیادی دارد، با بیل لوریمر، معاون معاونت تجارت الکترونیک در SmartBug Media صحبت کردم.

لوریمر به من گفت: «طراحی سازگار با موبایل چیزی بیش از یک کلمه رایج است – این یک استراتژی حیاتی برای جلوتر ماندن از رقبا و تضمین تجربه دیجیتال مثبت برای برند شما است. اولویت‌بندی بهینه‌سازی موبایل، سایت تجارت الکترونیک شما را به آهنربایی برای خریدارانی که در حال حرکت هستند تبدیل می‌کند و بدون در نظر گرفتن دستگاهی که استفاده می‌کنند، تجربه‌ای یکپارچه و لذت‌بخش را به آنها ارائه می‌دهد.»

او می افزاید: «موبایل دوستی فقط به تجربه جلویی نیست، موتورهای جستجو همچنین سایت های سازگار با موبایل را بر سایت هایی که اینطور نیستند اولویت می دهند. در نهایت، سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی موبایل منجر به افزایش ترافیک، نرخ تبدیل بالاتر و درآمدزایی بیشتر می‌شود که آن را به یک استراتژی اساسی برای موفقیت برند شما در چشم‌انداز دیجیتال امروزی تبدیل می‌کند. اگر این یک اولویت برای برند شما نیست، برای زمان های چالش برانگیز آماده باشید.

  تفاوت چیست و بازاریابان باید در کدام سرمایه گذاری کنند؟

مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ به راهنمای ما در مورد بهینه سازی سایت خود برای کاربران موبایل نگاهی بیندازید.

برترین روندهای بازاریابی b2c در سال 20243. بازاریابان B2C نسبت به ایجاد محتوایی که ارزش های برند آنها را منعکس می کند (مثلاً مسئولیت اجتماعی) وسواس پیدا می کنند.

Manuela Gaitan، رئیس بازاریابی در Awtana، به من گفت: «روند رو به رشدی به سمت ایجاد محتوایی وجود دارد که ارزش‌های یک برند را منعکس می‌کند، به‌ویژه آن‌هایی که حول مسئولیت اجتماعی متمرکز هستند. اگرچه این رویکرد ممکن است به اندازه تمرکز بر ویژگی های محصول یا تصاویر سبک زندگی محبوب نباشد، اما ثابت شده است که سرمایه گذاری ارزشمندی برای شرکت های B2C است.

Gaitan معتقد است که سه دلیل برای ایجاد محتوایی که ارزش های برند را منعکس می کند برای بازاریابان B2C مهم است. همانطور که او می گوید:

  • همسو ، محتوای بازاریابی با ارزش های یک برند به ایجاد ارتباط عاطفی عمیق تر با مصرف کنندگان کمک می کند. با نشان دادن تعهد به مسئولیت اجتماعی از طریق محتوا، شرکت ها می توانند با مخاطبان هدف خود در سطح عمیق تری طنین انداز شده و وفاداری و اعتماد را در این فرآیند تقویت کنند.
  • ارتباط ارزش های برند در محتوای بازاریابی می تواند یک شرکت را از رقبای خود در یک بازار شلوغ متمایز کند. با برجسته ، این ارزش‌ها، شرکت‌های B2C می‌توانند هویتی متمایز برای خود بسازند و مشتریان همفکری را که به سمت مأموریت و هدف خود کشیده‌اند جذب کنند.
  • سرمایه‌گذاری بر روی محتوایی که ارزش‌های برند را منعکس می‌کند، می‌تواند مزایای بلندمدتی برای شهرت و درآمد شرکت داشته باشد. با نشان دادن تعهد واقعی به مسئولیت اجتماعی از طریق محتوای خود، شرکت ها می توانند شهرت خود را به عنوان نهادهای اخلاقی و آگاهانه اجتماعی افزایش دهند که می تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری و تبلیغات دهان به دهان مثبت شود.

46 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند در سال 2024 سرمایه‌گذاری خود را برای ایجاد محتوایی که ارزش‌های برندشان را منعکس می‌کند، افزایش دهند. همانطور که رقبای شما سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش می‌دهند، شما هم می‌خواهید همین کار را انجام دهید.

  How To Build an Accounts Receivable Automation Business Case

4. اینفلوئنسر مارکتینگ سلطنت خواهد کرد.

برای اکثر بازاریابان B2C، قدرت تأثیرگذاران واضح است.

در سال 2023، 54 درصد از بازاریابان B2C با سازندگان یا تأثیرگذاران کار کردند – و 49 درصد قصد دارند در سال 2024 سرمایه گذاری خود را در بازاریابی تأثیرگذار افزایش دهند.

این به این دلیل است که در سال 2023، اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین بازده را به مشاغل ارائه داد. هنگامی که از بازاریابان خواسته شد تا از بین ۲۶ تاکتیک و استراتژی، بهترین محرک بازگشت سرمایه خود را انتخاب کنند، ۱۲ درصد از بازاریابان بازاریابی تأثیرگذار را انتخاب کردند – پیش از هوش مصنوعی/اتوماسیون و تبلیغات بومی.

من شخصاً می توانم قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ را تأیید کنم: تقریباً هر روز، محصولات B2C را از آخرین تأثیرگذار مورد علاقه خود خریداری می کنم. اخیراً، من محصولات مراقبت از پوست، یک سرکش آمازون و یک مکمل ویتامین روزانه خریده ام – همه اینها به لطف بازاریابی تأثیرگذار است.

منبع تصویر

5. بازاریابان B2C به شدت به فروش اجتماعی متمایل خواهند شد.

صحبت از عادات خرید آنلاین ذکر شده من: فروش اجتماعی در سال 2024 بسیار زیاد خواهد بود.

در واقع، 30 درصد از بازاریابان B2C پیش بینی می کنند که این روند برتر سال خواهد بود.

همانطور که در بررسی گرایش های مصرف کننده ما مشاهده شد، رسانه های اجتماعی آینده خرید هستند. در Gen Z، Millennials و Gen X، رسانه های اجتماعی کانال ترجیحی برای کشف محصول هستند. در میان تمام مصرف کنندگان، تعداد فزاینده ای از کاربران رسانه های اجتماعی وجود دارد که در رسانه های اجتماعی خرید می کنند.

این تعداد به ویژه در میان نسل‌های جوان بسیار زیاد است، به طوری که 27 درصد از نسل هزاره و 22 درصد از نسل Z محصولات را مستقیماً درون برنامه خریداری می‌کنند.

هنگام تعیین نحوه فروش محصولات در رسانه های اجتماعی، بسیار مهم است که از پلتفرم هایی شروع کنید که قبلاً در آنها دنبال کنندگان دارید. به عنوان مثال، اگر برند شما تعامل بالایی در اینستاگرام داشته باشد، منطقی است که شروع به فروش محصولات خود به مخاطبان اینستاگرام خود کنید، کسانی که قبلاً به برند شما علاقه نشان داده اند.

وضعیت بازاریابی-2024

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/b2c-marketing-trends