5 نکته نوشتن برای رفتار با مخاطب

نویسندگان گاهی با اعداد مانند هیولای فرانکنشتاین رفتار می کنند.

شما آنها را به محتوای خود اضافه می کنید تا موضوع زنده تر شود، اما نتیجه نهایی دقیقاً آن چیزی نیست که انتظار داشتید.

اگر فکر ، به اعداد باعث دویدن شما در شب می شود، با این ترفند به جادوی نوشتن اعداد تبدیل شوید.

1. اعداد را به افراد تبدیل کنید

اصلی: بیش از 80 درصد از دندانپزشکان مورد بررسی آدامس های بدون قند را توصیه می کنند.

اصلاح شده: از هر پنج دندانپزشک، چهار دندانپزشک آدامس های بدون قند را توصیه می کنند.

چه چیزی تغییر کرد: این تجدید نظر درصد را به تعداد دندانپزشکان تبدیل می کند.

برای چی: ترجمه درصدها به تعداد افراد (یا چیزها) به خواننده این امکان را می دهد که بهتر تجسم کند که چه کسی یا چه چیزی شمارش یا تحت تأثیر قرار گرفته است.

مشاوره: هر بار که درصدی را می نویسید، بپرسید که اگر خوانندگان فرد یا چیزی را که اندازه گیری می شود تصور کنند، داستان قوی تر می شود یا خیر. اگر چنین است، می توانید به سادگی از 100 “درصد” را بگویید.

در مثال بالا، می‌توانستیم بگوییم 80 دندانپزشک از 100. اما تجسم این عدد بزرگ هنوز دشوار است، بنابراین محاسبات ساده می‌تواند درصد را به کوچکترین عدد کامل کاهش دهد. عبارت “از هر پنج دندانپزشک چهار نفر” بسیار مرتبط تر است – خوانندگان می توانند تجسم کنند که دندانپزشک آنها در بین پنج دندانپزشک در کجا قرار می گیرد.

2. از درصدها برای نشان دادن فراگیر بودن یا عدم فراگیری استفاده کنید

اصلی: حدود 4 میلیون کارگر آمریکایی برای رسیدن به محل کار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

اصلاح شده: حدود 2.5 درصد از کارگران آمریکایی برای رسیدن به محل کار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

  25 آمار تشخیص تصویر برای رونمایی از پیکسل های پشت این فناوری

چه چیزی تغییر کرد: به جای تعیین کمیت تعداد افراد، از یک درصد استفاده شد.

برای چی: اگر می‌خواهید نشان دهید که چیزی چقدر رایج یا غیرعادی است، نقل درصد ممکن است مؤثرتر باشد. در این مثال، 4 میلیون نفر زیاد به نظر می رسد. ممکن است یک خواننده تحت تأثیر این عدد قرار گیرد. اما وقتی از 2.5% استفاده می کنیم، خواننده متوجه می شود که تعداد نسبتاً کمی از کارگران از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

مشاوره: اگر می خواهید اشتراکات (یا عدم وجود آنها) را نشان دهید، از یک درصد استفاده کنید. حال، اگر می‌خواهید همه‌جانبه بودن (یا فقدان آن) را نشان دهید و آن را در قالب افراد/اشیاء واقعی بیان کنید، هم از یک درصد و هم از یک عدد استفاده کنید. حدود 2.5٪ (4 میلیون) از کارگران آمریکایی از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

3. شمارش معکوس

اصلی: بهترین فیلم سال 2023 اولین اسلم دانک است. انتخاب های من از رتبه دوم تا دهم را بخوانید.

اگرچه Rotten Tomatoes از این عبارت استفاده نکرد، اما ترجیح داد با شماره 1 شروع شود.

اصلاح شده: دهمین فیلم برتر سال 2023، John Wick: Chapter 4 است. شمارش معکوس من را بخوانید تا بدانید چه چیزی منجر به برنده برتر سال می شود.

USA Today با مقاله بهترین فیلم خود رویکرد شمارش معکوس را در پیش گرفت.

چه چیزی تغییر کرد: نسخه اصلی به ترتیب متوالی شمارش شد، در حالی که تجدید نظر با بیشترین تعداد شروع شد و تا #1 شمارش معکوس شد.

برای چی: اگر فوراً بهترین ها را نشان دهید، خوانندگان برای دیدن نتایج نیازی به خواندن ندارند: آنچه در لیست شماره 1 است.

مشاوره: از جلوه شمارش معکوس برای ایجاد تعلیق برای خواننده خود استفاده کنید. خوانندگان قدردانی می کنند و انتظار پاداش دارند (به سبک لیست 10 برتر دیوید لترمن). اما فقط فهرستی ننویسید که ممکن است در همان صفحه نمایش داده شود. محتوای قانع‌کننده‌ای ایجاد کنید که بازدیدکننده را به ادامه پیمایش ترغیب کند.

4. بشمار

اصلی: ساختن یک خانه جدید یک فرصت هیجان انگیز است. برای اینکه آن را در حالت جابجایی قرار دهید، باید رنگ های رنگ داخلی خود را انتخاب کنید، مواد سقف را خریداری کنید، آن را قاب کنید و یک پایه محکم بسازید.

  این چارچوب جدید را برای عملیات محتوای چابک در Talent-Starved Times بسازید

اصلاح شده: ساختن یک خانه جدید یک فرصت هیجان انگیز است. برای قرار دادن آن در شرایط جابجایی، باید:

  1. یک بنیاد قوی بسازید
  2. آن را قاب بگیرید
  3. خرید مصالح سقفی
  4. رنگ های رنگ داخلی خود را انتخاب کنید

چه چیزی تغییر کرد: لیست وظایف نشان دهنده ترتیبی است که آنها باید تکمیل شوند: آنها به ترتیب متوالی هستند.

برای چی: با ترکیب 1، 2، 3، و غیره، خوانندگان شما می توانند به راحتی ببینند که تصویر بزرگ چگونه به نظر می رسد و/یا خودشان آن را دنبال می کنند.

New Home Source این کار را در مقاله خود در مورد 10 مرحله برای ساختن یک خانه جدید انجام داد.

مشاوره: اگر به خوانندگان خود در مورد فرآیندی آموزش می دهید یا به آنها اطلاع می دهید که چگونه کاری انجام دهند، از اعداد استفاده کنید. نویسندگان اغلب از خطوط کلی برای نوشتن مطالب خود استفاده می کنند. خطوط کلی در واقع یک سیستم شماره گذاری رسمی هستند. اگر فکر می کنید انجام یک مرور کلی منطقی است، ممکن است منطقی باشد که یک لیست متوالی تهیه کنید.

نکته پاداش: حتی اگر فرآیند یا لیستی برای اشتراک گذاری ندارید، استفاده از اعداد را در نظر بگیرید. برچسب زدن به ایده ها با اعداد – و یادداشت آن در عنوان – باعث ایجاد انتظار در خواننده در مورد آنچه خواهد شد. بعلاوه، پیمایش فهرست دیجیتال آسانتر است. خوانندگانی که با برخی از نکات آشنا هستند می توانند به نکته بعدی بروند.

این مثال از World Nomads به وضوح آنچه را که خوانندگان می‌توانند از مقاله انتظار داشته باشند مشخص می‌کند – هفت نکته که قبل از سفر به کوبا باید بدانید – و از اعداد برای آسان‌تر خواندن متن استفاده می‌کند.

5. داستان را در 150 تا 160 کاراکتر بفروشید

اصلی: لباس پوشیدن و ترفند ، از فعالیت های محبوب هالووین است، اما تعداد کمی از این سنت های پاییزی سبک دل را با منشأ آنها در Samhain، یک جشنواره باستانی سه روزه بت پرستان سلتیک مرتبط می دانند.

  لنز به وضعیت نرم افزار در G2

این مقدمه اصلی مقاله Time در مورد هالووین است.

اصلاح شده: احتمالا تعداد کمی سنت های سبک هالووین را با خاستگاه آنها در Samhain، یک جشن باستانی بت پرستی سلتیک مرتبط می دانند.

چه چیزی تغییر کرد: در نسخه اصلی، لید تبدیل به توضیحات متا واقعی شد که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود. در بازنگری، توضیحات متا با سرعت بیشتری به آنچه جستجوگر می‌خواهد بداند می‌پردازد: منشأ هالووین.

برای چی: هدف جستجوگر اغلب با قصد خواننده در صفحه متفاوت است. در حالی که لید باید برای جلب توجه خواننده نوشته شود، توضیحات متا باید برای جلب توجه جستجوگر نوشته شود. (و اگر توضیحات متا وجود نداشته باشد، گوگل اغلب ابتدای مقاله را نمایش می دهد.)

مشاوره: نوشتن یک متا توضیحات مختصر و مبتنی بر هدف (150-160 کاراکتر) قبل از نوشتن مقاله به شما کمک می‌کند هدف مقاله را تشخیص دهید.

بر ترس خود از اعداد غلبه کنید

حالا خیلی هم بد نبود، نه؟ پنج راه غیر ترسناک برای استفاده از اعداد در محتوای خود وجود دارد تا مخاطبان شما رنگین کمان را ببینند، نه خلاقیت های ترسناک.

اکنون شما فردی هستید که در پشت پرده قرار دارد – شعبده‌بازی که می‌تواند اعداد را به افراد و چیزها را به اعداد تبدیل کند. می‌توانید شمارش معکوس را تداعی کنید که تعلیق و طلسم‌هایی ایجاد می‌کند تا به مردم کمک کند کارها را پیش ببرند. و در نهایت می توانید به شکست هیولای گوگل کمک کنید و محتوای مناسب را به مخاطبان خود ارائه دهید.

و همه اینها می تواند بدون یک ماشین حساب جادویی اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط دستچین شده:

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روزانه یا هفتگی از CMI.

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

به روز شده از مقاله اکتبر 2019.

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/writing-tips-numerals/