استریمینگ اساساً نحوه مصرف رسانه ها را تغییر داده است.
یک سرویس استریم منبع مورد تقاضای سرگرمی آنلاین است که به مصرف کنندگان امکان دسترسی به محتوای صوتی و تصویری را می دهد. ارائه دهندگان این خدمات به هزینه های عضویت نیاز دارند که معمولاً به دو شکل است: پرداخت به ازای هر بازدید یا اشتراک. با این حال، پخش رایگان به راحتی در قالب محتوای ساخته شده توسط کاربر در پلتفرم هایی مانند YouTube در دسترس است.
کاربران همچنین می توانند نرم افزار پخش زنده را بررسی کنند که به ارائه فید زنده از طریق اینترنت کمک می کند. نرم افزار پخش زنده به کاربران کمک می کند تا ویدیوهای پخش زنده را تولید و ویرایش کنند، قابلیت های صوتی و میکس را فراهم می کند، ابزارهایی برای تعامل با میزبان و مخاطبان و بسیاری موارد دیگر فراهم می کند.
صنعت استریم دستخوش تغییرات فوق العاده ای شده است و انتظار می رود این تغییر برای سال های آینده ادامه یابد. این در خط مقدم نحوه مصرف ما از رسانه ها است و آگاهی از روش های استفاده از آن می تواند دارایی ارزشمندی برای کمپین های بازاریابی و رهبری فکری در شیوه های مصرف کننده باشد.
اعداد و آمار زیر بینش هایی را در مورد نحوه استفاده از سرویس های استریم در چند سال گذشته و چگونگی تکامل آنها تا پایان سال 2024 و پس از آن ارائه می دهد.
آمار کلی جریان
سرویسهای استریم، از پخش جدیدترین حسهای تلویزیونی در صورت درخواست گرفته تا شیار ، به فهرستهای پخش مورد علاقه ما با یک ضربه انگشت، خود را در قالب زندگی روزمره ما بافتهاند. بیایید به برخی از آمار کلی جریان از سال 2024 و پس از آن نگاه کنیم.
- صنعت پخش زنده جهانی از 1.24 میلیارد دلار در سال 2022 به 1.49 میلیارد دلار در سال 2023 رشد کرد. تخمین زده می شود که در سال 2027 بیش از 3 میلیارد دلار رشد کند.
- برخی از بازیگران کلیدی در بازار پخش زنده، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییچ، اینستاگرام و فیس بوک هستند.
- 50 درصد از کاربران استریم برای اجتناب از تبلیغات برای سرویس استریم هزینه می پردازند.
47%
کاربران برای سرویس های استریم پول می پردازند اما فعالانه از آنها استفاده نمی کنند.
منبع: فوربس
- تقریباً یک سوم کاربران اینترنت با پخش جریانی زنده به عنوان نوعی از محتوای ویدیویی که هر هفته مصرف می کنند درگیر شده اند. کنسرت های زنده و نماهنگ ها محبوب ترین دسته هستند.
- انتظار می رود بازار جهانی پرداخت به ازای هر نمایش پخش زنده تا سال 2027 به 2.4 میلیارد دلار برسد در حالی که آموزش الکترونیکی محرک اصلی رشد صنعت است.
- 20٪ بزرگسالان بین 18 تا 34 سال چندین بار در روز ویدیوهای پخش زنده را تماشا می کنند.
- آمریکایی ها به طور متوسط 3 ساعت و 9 دقیقه در روز را صرف پخش رسانه های دیجیتال می کنند.
- یک آمریکایی به طور متوسط نزدیک به 46 دلار در ماه برای خدمات استریم می پردازد.
- به طور متوسط 45 درصد از مردم اشتراک پخش جریانی را در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت یا به دلیل بالا بودن هزینه لغو کرده اند.
- 99٪ از تمام خانواده های ایالات متحده برای حداقل یک یا چند سرویس پخش هزینه پرداخت می کنند.
- یک آمریکایی به طور متوسط نزدیک به 46 دلار در ماه برای خدمات استریم می پردازد.
آمار پخش موسیقی
از افزایش خدمات مبتنی بر اشتراک گرفته تا کتابخانههای در حال گسترش آهنگها، در اینجا چند آمار جالب در مورد خدمات پخش موسیقی و رشد مورد انتظار در چند سال آینده وجود دارد.
- پیشبینی میشود که بازار پخش موسیقی در سراسر جهان در سال 2024 به درآمد 29.60 میلیارد دلار برسد.
- کاربران به طور متوسط 20 ساعت و 6 دقیقه در هفته به پخش موسیقی می پردازند.
- Spotify محبوب ترین سرویس پخش موسیقی است. 30.5 درصد از کل سهم بازار را در اختیار دارد.
- Spotify نزدیک به 210 میلیون مشترک دارد.
- انتظار میرود صنعت استریم موسیقی نرخ رشد سالانه (CAGR 2024-2027) 4.70 درصدی را نشان دهد که منجر به حجم پیشبینی شده بازار 33.97 میلیارد دلار تا سال 2027 میشود.
- انتظار میرود که ایالات متحده بیشترین درآمد را در بازاریابی استریم در سطح جهان داشته باشد و در سال 2024 به 12110 میلیون دلار برسد.
- پیش بینی می شود تا سال 2027 تعداد کاربران در بازار به 1.1 میلیارد کاربر برسد.
- انتظار می رود نرخ نفوذ کاربر تا سال 2027 به 14.1 درصد افزایش یابد و پیش بینی می شود در سال 2024 به 12.7 درصد برسد.
- میانگین هزینه ماهانه برای اشتراک پخش موسیقی 10 دلار است.
- 90 میلیون مشترک پخش موسیقی پولی در ایالات متحده وجود دارد
- 89 درصد از کل درآمد صنعت موسیقی را خدمات پخش موسیقی تشکیل می دهد.
- بین سالهای 2010 و 2020، درآمد پخش موسیقی افزایش چشمگیری را تجربه کرد و تقریباً 34 برابر از 0.4 میلیارد دلار به 13.6 میلیارد دلار افزایش یافت.
- حدود 4 نفر از هر 5 نفر با استفاده از یک سرویس پخش به موسیقی گوش می دهند.
- گوش دادن بدون آگهی دلیل اصلی پرداخت هزینه برای پلتفرم پخش موسیقی است.
آمار پخش پادکست
پادکست ها یک تجربه شنیداری منحصر به فرد را ارائه می دهند، مکالمات را شکل می دهند و جوامع را در سطح جهانی در مورد موضوعات مختلف از جمله فناوری، امور جاری، خودیاری و بسیاری موارد دیگر به هم متصل می کنند. در اینجا برخی از آمار پخش پادکست محبوب وجود دارد.
- با بیش از 82 میلیون نفری که در سال 2021 به پادکست گوش می دهند، تخمین زده می شود که این تعداد در سال 2024 به بیش از 100 میلیون برسد.
- سوئد و نروژ بیشترین تعداد شنونده ماهانه پادکست را بر اساس درصد کاربران اینترنت دارند.
- یک کاربر به طور متوسط 7 ساعت در هفته را صرف برنامه پادکست مورد علاقه خود می کند.
- در میان تمام پلتفرمهای پادکست، Spotify و Apple Podcasts در رتبه اول جدول قرار دارند.
50%
افراد بین 12 تا 34 سال در مقایسه با 22 درصد از افراد 55 سال و بالاتر، به پادکست گوش داده اند.
منبع: ساتیستیا
- اپیزودهای پادکست بین 20 تا 40 دقیقه برتری میکنند و برنامههای شلوغ و بازههای توجه را تامین میکنند.
- میزان شنونده پادکست از جنسیت فراتر می رود، به طوری که زنان کمی بیشتر از مردان (48٪ در مقابل 43٪) بیشتر هستند.
- پادکست های ویدیویی در حال افزایش هستند و بعد جدیدی به داستان سرایی صوتی ارائه می دهند.
- اوج زمان گوش دادن در صبح، با بیشتر قسمتها در دستگاههای تلفن همراه لذت میبرد.
- موضوعات مهمی مانند آموزش، کسب و کار، و خودیاری در حال افزایش است.
- 68 درصد از کاربران استریم موسیقی به پادکست ها در این پلتفرم گوش می دهند.
آمار پخش ویدیو
با آشکار شدن خدمات پخش ویدئو، استفاده از پخش ویدئو نیز آشکار می شود. این آمار نشان دهنده افزایش تعداد مصرف کنندگانی است که از پلتفرم های پخش ویدئو استفاده می کنند.
- نتفلیکس با 260.28 میلیون مشترک بیشترین مشترک را در بین هر سرویس پخشی دارد.
- 36 درصد از کاربران پخش ویدئو گزارش داده اند که نتفلیکس پلتفرم مورد علاقه آنها از نظر رابط کاربری و تجربه کاربری است. آمازون مورد علاقه 14 درصد کاربران پخش ویدئو در سراسر جهان است.
- بخش ویدیویی بیش از حد (OTT) با بالاترین سهم 44.01 درصد و درآمد بازار 40.28 میلیارد در سال 2022 بر بازار پخش ویدیو تسلط داشت.
43.97 میلیارد دلار
درآمد مورد انتظار پخش ویدئو در سال 2024 است.
منبع: فوربس
- اندازه بازار جهانی پخش ویدیو تا سال 2023 به 106.83 میلیارد دلار می رسد. انتظار می رود که از سال 2023 تا 2030 با CAGR 21.5 درصد افزایش یابد.
- به طور متوسط، مردم روزانه 3.1 ساعت را صرف پخش محتوای ویدئویی می کنند.
- در سال 2022، بخش پخش زنده ویدیویی با 63.18 درصد بیشترین سهم بازار و درآمد بازار 57.83 میلیارد را داشت.
- محتوای ویدیویی زنده تولید می کند 37 درصد تعامل بیشتر در مقایسه با ویدیوی از پیش ضبط شده
- 70 درصد از بینندگان توییچ به استریمرهای مورد علاقه خود کمک مالی می کنند.
فقط با یک کلیک!
در حالی که ممکن است در نگاه اول استفاده از سرویسهای استریم بدیهی به نظر برسد، اما میتوان بینشهای ارزشمند زیادی را از بررسی عمیقتر این رسانه بهدست آورد. این شما هستید که باید این اطلاعات را به راهی برای استفاده موثر از قدرت رو به رشد سرویسهای پخش تبدیل کنید.
به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد همه چیزهای فنی هستید؟ وارسی محتوای فنی ما برای تمام دانشی که می توانید نیاز داشته باشید!
منبع: https://learn.g2.com/streaming-statistics