تبدیل محتوای متنی و طولانی خود به نسخه های صوتی مانند یک کار آسان – و هوشمندانه – به نظر می رسد.
پس از چند ماه کار با ابزار تبدیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در وبلاگ موسسه بازاریابی محتوا، هنوز فکر میکنم که این یک حرکت هوشمندانه است، بهویژه با توجه به افزایش دستگاههای فعالشده با صدا و نتایج جستجوی ارائهشده توسط صدا. اما اکنون می دانم که انجام آن به خوبی به بیش از یک کلیک ساده یک دکمه نیاز دارد.
ما جستجوی صوتی خود را به چند دلیل آغاز کردیم. در یک نظرسنجی از خوانندگان، بسیاری از شما گفتید که می خواهید راه های جایگزینی برای مصرف محتوای ما داشته باشید. نسخههای صوتی، مقالات را در دسترس مخاطبان وسیعتری قرار میدهند، از افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند تا کسانی که هنگام رفتوآمد، کار ،، یا آشپزی محتوا مصرف میکنند.
جینی رابرتز، مدیر ارشد رسانه و حمایتهای مالی Convince & Convert، به بخش دیگری از مخاطبان اشاره میکند که از محتوای صوتی سود میبرد: بازدیدکنندگان چند زبانه که ترجیح میدهند به محتوایی گوش دهند (به جای خواندن) که به زبان مادری آنها نیست.
هنگامی که Convince & Convert در سال 2015 شروع به ارائه وبلاگ های صوتی کرد، تیم مستقیماً صدا را می خواند و ضبط می کرد. آنها از آن زمان به یک افزونه وردپرس منتقل شده اند که به حداقل کنترل کیفیت نیاز دارد.
انواع ابزارهای موجود امروزه به این معنی است که شما می توانید آنچه را که برای اهداف شما منطقی است انتخاب کنید. گزینهها از برنامههای اصلی تبدیل متن به گفتار تا پلتفرمهایی هستند که به شما امکان میدهند تجربههای صوتی را سفارشی کنید.
میشل ساندرز، مدیر محتوای Convince & Convert، توصیه میکند که اگر مسیر افزونه را انتخاب میکنید، یکی را انتخاب کنید که قابل اعتماد باشد و آن را بهروز نگه دارید. او همچنین این نکته را ارائه میکند: «پخش خودکار صوتی نداشته باشید. این نه تنها کنترل را از کاربران سلب می کند، بلکه پهنای باند غیر ضروری را نیز اشغال می کند، سرعت را کاهش می دهد و بر سئو تأثیر منفی می گذارد.
اگر پلتفرمی را انتخاب میکنید که به شما امکان میدهد تجربه صوتی را سفارشی کنید، به این عوامل توجه کنید تا نسخه صوتی وبلاگ خود یا سایر محتوای طولانی را بهبود بخشید.
1. عضو تیم را برای کنترل کیفیت اختصاص دهید
اگر محتوای صوتی شما حاوی تلفظ های نادرست باشد، خطر سردرگمی یا بیگانه شدن مخاطبان را دارید. واگذاری مسئولیت کنترل کیفیت تضمین می کند که صدا حداقل تجربه رضایت بخشی را ارائه می دهد.
فاکس نیوز به تازگی نسخه های صوتی مقالات خود را آغاز کرده است. در این قطعه درباره بدترین فیلم مارول می توانید بشنوید که چگونه عدم کنترل کیفیت بر تجربه صوتی تأثیر می گذارد.
اشتباهات با این عنوان شروع میشوند: بدترین فیلم مارول هنوز هم تلخترین است. حرف آخر باعث مشکلات شد. پخش کننده صوتی “cringiest” را با “g” سخت تلفظ می کند. پخش کننده صوتی از صدای رباتیک یکنواخت نیز استفاده می کند. در حوالی علامت 1:35، می توانید بشنوید که یک لینک در متن را به هم می زند.
به نظر می رسد هیچ انسانی که در سایت کار می کند واقعاً به صدا گوش نکرده است. در این مورد، اشتباهات اجرا باعث میشود صدا مفید نباشد – و احتمالاً شنوندگان را از جستجوی محتوای دیگر از سایت منصرف میکند.
برای یک تجربه کاربری خوب، شخصی باید فایل صوتی را پیش نمایش کند تا خطاها و تلفظ ها را برطرف کند. این شخص همچنین باید به ابزار صوتی بگوید چه چیزی را بخواند – و چه چیزی را نخواند.
در مثال زیر، فراخوان صوتی مقاله با رنگ زرد مشخص شده است که به ابزار صوتی میگوید آن را بخواند. با این حال، مقالات مرتبط با پیوند در پایان به رنگ بنفش هستند، که نشان می دهد ابزار صوتی نباید کد کوتاه CTA یا لیست را بخواند.
![](https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2023/12/audio-no-audio-visual-600x197.png)
2. یک کتابخانه تلفظ بسازید
هیچ ابزار هوش مصنوعی صوتی نمی داند چگونه همه کلمات را در جهان تلفظ کند. برای کمک به درک محتوای شما، می توانید یک کتابخانه تلفظ بسازید. شاید شما محصولاتی داشته باشید که تلفظ آنها فقط بر اساس حروف آنها یا نام نویسندگان یا متخصصان موضوع دشوار است که به راحتی خوانده نمی شوند.
برای مثال، ابزار ما نمیدانست چگونه نام خانوادگی نویسنده مکرر CMI، Ann Gynn را تلفظ کند. من براکت ها را قبل و بعد از “g” اضافه کردم، بنابراین بازیکن G سخت را تشخیص می دهد. هنوز کامل نیست، اما به اندازه کافی نزدیک است. (آن به مردم میگوید که نام خانوادگیاش شبیه هجای دوم در «شروع» است، اما این توضیح با ابزار هوش مصنوعی کار نمیکند.)
اگر در نحوه تلفظ آوایی یک کلمه گیر کرده اید، ابزارهای رایگانی مانند HowToPronounce.com می توانند به شما کمک کنند. اما لطفاً بدانید که برای درست ، آن یک فرآیند آزمون و خطا است.
همچنین می توانید از نویسندگان و کارشناسان موضوع بخواهید که یک نسخه صوتی از نام خود ایجاد کنند. ابزارهای آسان و رایگان مانند Namedrop.io (ثبت نام الزامی است) به افراد امکان می دهد تلفظ خود را ضبط کنند و پیوندی را ارائه دهند که می توانند به اشتراک بگذارند. من پیوند “Hear my name” را به امضای ایمیل خود اضافه کردم (در تصویر زیر نشان داده شده است) بنابراین هیچ ، نباید تعجب کند که چگونه نام من را تلفظ کنم.
![](https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2023/12/audio-email-signature-line-600x429.png)
3. تولید کامل بسازید
به جای خواندن شبیه به رونویسی، یک تجربه صوتی ایجاد کنید. موسیقی مقدماتی و بیرونی را به عنوان سیگنال صوتی برای مخاطب اضافه کنید.
پخش کننده صوتی را سفارشی کنید. می توانید یک تصویر کوچک از تصویر اصلی مقاله یا لوگوی برند خود اضافه کنید. حتی می توانید آن را با پالت رنگ برند خود در برخی از پلتفرم ها شخصی سازی کنید.
![](https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2023/12/thumbnail-cover-image-600x488.png)
شنوندگان به داشتن گزینه هایی برای سرعت پخش صدا عادت دارند، بنابراین حتما به دنبال پخش کننده ای باشید که این ویژگی را ارائه می دهد.
4. صداها را سفارشی کنید
اکثر ابزارهای صوتی هوش مصنوعی به شما امکان می دهند از منوی صداها انتخاب کنید. اما برخی به شما اجازه می دهند صدای یک شخص واقعی را شبیه سازی کنید، بنابراین این تجربه واقعی تر و طبیعی تر به نظر می رسد.
از همکاران معمولی خود بخواهید که خود را در حال خواندن چیزی (مثلاً مقاله ای که قبلاً منتشر کرده اید) به مدت سه تا پنج دقیقه ضبط کنند. آنها باید از سبک صدایی استفاده کنند که با محتوای آنها کار کند. به عنوان مثال، یک لحن شاد و بازیگوش منجر به یک کلون شاد و شوخ می شود. مطمئن شوید که از یک میکروفون با کیفیت بالا استفاده می کنند و در مکانی ساکت و بدون نویز پس زمینه ضبط می کنند.
قبل از اینکه ارائهدهنده صوتی شما صدای آنها را شبیهسازی کند، از او بخواهید که یک موافقتنامه مجوز صوتی امضا کند. شامل شرایطی باشد که روشن میکند حقوق، عنوان، و منافع اجرا و همه حقوق مالکیت معنوی ناشی از اجرا، از جمله هرگونه حق نسخهبرداری، متعلق به چه کسی است. همچنین، مطمئن شوید که شرکت هوش مصنوعی موافقت میکند که از عملکرد فقط برای روایت آثار ادبی یا مطالب متعلق به شرکت شما استفاده کند. من یک الگوی حقوقی رایگان صداگذاری هوش مصنوعی قرار داده ام (ثبت نام الزامی است)، اما باید با تیم حقوقی سازمان خود نیز مشورت کنید.
5. به مخاطب بگویید
یافتن نسخه صوتی را در صفحه وب آسان کنید. در مورد CMI، نسخه صوتی درست زیر تصویر مقاله و خط فرعی ظاهر میشود.
![](https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2023/12/placement-of-audio-600x477.png)
به شنوندگان اجازه دهید بدانند که صدا متعلق به نویسنده (یا هیچ انسانی) نیست، به خصوص اگر از ابزاری با صدای واقعی (غیر رباتیک) استفاده می کنید. برای اکثر مقالات CMI که شامل صدا هستند، در مقدمه آمده است: “صدا و صدای مصنوعی ساخته شده توسط Everlit.”
اگر صدا نسخه شبیهسازیشده نویسنده باشد، افشاگری میگوید: «صدای مصنوعی و ضبط صدا ایجاد شده توسط Everlit بر اساس صدای (نام صدای شبیهسازیشده شخص را وارد کنید) با اجازه آنها.»
از شفافیت استاندارد فراتر بروید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما از وجود گزینه صوتی اطلاع دارند. ویژگی جدید را در خبرنامه ها و کانال های اجتماعی خود تبلیغ کنید. (حتی می توانید یک مقاله در وبلاگ در مورد آن بنویسید.)
6. به هدف تجاری گره بزنید
فقط به این دلیل که مخاطبان شما گوش می دهند به این معنی نیست که نمی توانند اقدامی انجام دهند که محتوای شما را به اهداف تجاری مرتبط کند.
یک فراخوان صوتی برای اقدام در محتوای خود وارد کنید. کلام CTA را ساختار دهید تا شنوندگان بدانند که چه چیزی را دریافت می کنند قبل از اینکه نحوه دریافت آن را ارائه دهید. به عنوان مثال، نگویید: «هم اکنون برای اخبار صنعت مشترک شوید». در عوض، بگویید: «برای اخبار صنعت، اکنون در www.URLLinkHere.com مشترک شوید.»
CMI از این CTA برای نسخههای صوتی استفاده میکند: «شما میتوانید از تجربههای بازاریابی محتوا چیزهای بیشتری بیاموزید. برای اشتراک در بهروزرسانیهای روزانه یا هفتگی، از www.News.ContentInstitute.com/Subscriptions دیدن کنید یا روی دکمه نارنجی اشتراک در بالای هر صفحه کلیک کنید.»
به گوش دادن ادامه بده
جینی رابرتز از Convince & Convert می گوید: «داشتن یک بودجه کم یا تیم کوچک دیگر مانعی برای اجرای یک گزینه قابل شنیدن برای سایت شما نیست.
و تبدیل متن طولانی به نسخه های صوتی، گزینه های توزیع محتوای شما را گسترش می دهد. میتوانید قالبی ارائه دهید که همیشه برای برخی از مخاطبان و برخی از زمانها برای کسانی که صدا را در سفر، چند وظیفهای و غیره ترجیح میدهند، بهتر کار کند.
همانطور که به مقاله های متنی خود توجه می کنید، به جزئیات محتوای صوتی خود نیز توجه کنید، و مخاطبانی خواهید ساخت که می خواهند به گوش دادن ادامه دهند.
تمامی ابزارهای ذکر شده در این مقاله توسط نویسنده پیشنهاد شده است. اگر میخواهید ابزاری را پیشنهاد دهید، مقاله را با یک نظر در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/elevate-text-to-audio-experience/