چه میشود اگر محتوایی آنقدر عالی ایجاد کنید که مخاطبانتان حتی متوجه یک تجربه نباشند؟
این سناریو زمانی اتفاق میافتد که یک یا چند مورد از این ایدهها را انتخاب کنید تا اهداف محتوای خود را فراتر از مصرف ساده و تجربههای بیمعنا ببرید.
1. با قلب فراگیر بنویسید
کسی که مدام در مورد خودش صحبت می کند شنونده را عصبانی می کند. محتوای خود را مرور کنید تا ببینید چقدر از کلمات من، من، ما و ما استفاده می شود. اکنون، شمارش کنید که چند بار کلمه “شما” ظاهر می شود. اگر استفاده های اول شخص بیشتر از فرکانس دوم شخص است، ویرایش کنید تا بسیاری از مراجع اول شخص حذف شود و ارجاعات دوم شخص بیشتری به متن اضافه شود.
به مخاطبان خود اطلاع دهید که در گفتگو مشارکت دارند. من این نکته را دوست دارم که توسط روث کارتر، سخنران دنیای بازاریابی محتوا در Take Bianary Bias Out of Your Content Conversations به اشتراک گذاشته شده است: متن خود را مرور کنید و اصطلاحات استثنایی مانند او و او را با ضمایر آنها/آنها جایگزین کنید.
2. محتوای خود را با کمک هوش مصنوعی روشن تر کنید
محتوای منتشر شده به صورت آنلاین باید متفاوت از مقالات و مقالات تحقیقاتی شما در مدرسه باشد. در حالی که باید به قوانین گرامری پایبند باشید و از یک راهنمای سبک پیروی کنید، همچنین باید خوانایی را در اولویت قرار دهید. این به متن قابل اسکن و به راحتی قابل هضم نیاز دارد – عنوان، متن گلولهای، جملات کوتاه، پاراگرافهای کوتاه و غیره.
برای کاهش وزن از نوشته های خود از یک ابزار کمکی برای پرداخت متن مانند ویرایشگر همینگوی (نسخه های رایگان و پولی) استفاده کنید. سیستم بررسی رنگی آن مشکلات طبقه بندی شده و رفع رایج آنها را شناسایی می کند:
- زرد – جملات طولانی، پیچیده و اشتباهات رایج
- رفع: جملات را کوتاه یا تقسیم کنید.
- قرمز – متن متراکم و پیچیده
- رفع: موانع را بردارید و خوانندگان خود را در مسیری ساده تر نگه دارید.
- صورتی – کلمات طولانی که می توان آنها را کوتاه کرد
- رفع: برای شناسایی جایگزینهای بالقوه، ماوس را روی کلمه مشکلساز اسکرول کنید.
- آبی – قیدها و عبارات ضعیف کننده
- رفع: آنها را حذف کنید یا راه بهتری برای انتقال فکر پیدا کنید.
- سبز – صدای منفعل
- رفع: برای صدای فعال بازنویسی کنید.
نسخه پولی Grammarly نیز به خوبی کار می کند. این شامل یک دستیار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی، گزارشهای خوانایی، بررسی سرقت ادبی، پیشنهادات استناد و بیش از 400 بررسی گرامری اضافی است.
در تصویر زیر، Grammarly پیشنهاد میکند که این جمله را بازنویسی کنید، «دیگر به اندازه کافی خوب نیست که به سادگی محتوا تولید کنیم، مانند یک شرکت رسانهای». همانطور که یک شرکت رسانه ای انجام می دهد.
خیلی تمیزتر، درسته؟
3. سوال بپرسید
ببینید من با مقدمه (و اینجا) چه کار کردم؟ من سوالاتی را برای شما مطرح کردم. وقتی کسی چیزی را می پرسد – حتی به صورت کتبی – احتمالاً شنونده یا خواننده برای چند ثانیه مکث می کند تا پاسخ او را بررسی کند. آنها از یک شرکت کننده منفعل به یک شرکت کننده فعال تغییر می کنند.
این تکنیک همچنین میتواند خوانندگان را تشویق کند تا با پاسخ دادن به سؤالات در بخش نظرات یا از طریق ایمیل با نویسنده ارتباط برقرار کنند.
4. فرمت های بیشتری ارائه دهید
افزودن صدا باعث می شود سایت شما برای مخاطبان وسیع تری در دسترس باشد و به خوانندگان امکان می دهد محتوای شما را در حال حرکت مصرف کنند. این لایه از تجربه محتوا به محض اینکه ابزار خود را پیدا کردید به راحتی قابل انجام است. ما از Everlit (رایگان برای سازندگان محتوا) استفاده می کنیم، اما ابزارهای دیگری نیز در دسترس هستند، مانند:
- Play.ht (نسخه های محدود رایگان و پولی)
- BeyondWords (نسخه رایگان و پولی)
- Speechify (رایگان با ویژگی های محدود TTS و نسخه های پولی)
میشل ساندرز، مدیر محتوا در Convince & Convert، توصیه میکند که اگر زمان زیادی به شما فشار میآورد، به سادگی یک افزونه صوتی قابل اعتماد که به حداقل کنترل کیفیت نیاز دارد، اضافه کنید و آن را به روز نگه دارید.
پخش خودکار صدا را پیش فرض قرار ندهید. او میگوید: «این نه تنها کنترل را از کاربران سلب میکند، بلکه پهنای باند غیرضروری را نیز اشغال میکند، سرعت را کاهش میدهد و بر SEO تأثیر منفی میگذارد.
با این حال، اگر بتوانید فردی را به کنترل کیفیت اختصاص دهید، پلتفرمی که امکان شخصیسازی تجربه صوتی را فراهم میکند بهترین گزینه شماست. تصویر زیر یک پخش کننده صوتی سفارشی شده را با تصویر کوچکی از تصویر جلد و عنوان مقاله نشان می دهد.
می خواهید بیشتر بیاموزید؟ من مقاله ای در مورد چندین روش برای ارتقای تجربه تبدیل متن به صوتی برای محتوای شما نوشته ام. آن را بخوانید (یا گوش دهید).
CMI همچنین نسخههای ویدیویی و متنی هفتهنامه جدید چه خبر را ارائه میدهد؟ ویژگی. رابرت رز ویدیو را ضبط می کند و سپس رونوشتی را به اشتراک می گذارد که به مقاله ای توسط تیم CMI برای وبلاگ تغییر یافته است.
5. پیوندها را درج کنید
بازاریابان محتوا برای ارزش سئوی خود لینک های داخلی و خارجی را در متن خود قرار می دهند. اما شما همچنین باید پیوندهایی را برای کمک به خوانندگان خود اضافه کنید. پیوندها می توانند به خواننده ای که می خواهد در مورد موضوع بیشتر بیاموزد کمک کند. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید:
- متن توصیفی در مقاله را به محتوای مرتبط با آن کلمات پیوند دهید (همانطور که در این نقطه انجام دادم.)
- عناوین مقالات مرتبط را به عنوان یک ویژگی مستقل فهرست کنید (به محتوای مرتبط دستچین شده در انتهای این مقاله مراجعه کنید.)
همچنین میتوانید پیوندهای روی صفحه یا نشانکها را در ابتدای محتوای طولانی – یک جدول از محتویات – قرار دهید تا به خواننده کمک کنید سریعتر به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کند. این تکنیک می تواند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه دارد زیرا آنها اطلاعات مورد نظر خود را سریعتر پیدا می کنند.
ما یک فهرست پیوندی از مطالب را در گزارش سالانه تحقیقات B2B CMI گنجاندهایم که 13 موضوعی را که خوانندگان میتوانند کلیک کنند و مستقیماً به آنها بروند فهرست شده است.
6. متن “نامرئی” را فراموش نکنید
اگر اصلاً به آن توجه شود، متن جایگزین اغلب یک فکر بعدی است. با این حال، متن جایگزین برای تصاویر بصری برای تجربه محتوای عالی برای افرادی که از خوانندگان تبدیل متن به گفتار استفاده می کنند، ضروری است. اگرچه زمان زیادی نمی برد، اما متوجه شدم که سفارشی ، محتوای توضیحات تصویر به جای تکیه بر متن پیش فرض ایجاد شده توسط ابزار فناوری، برای درک مخاطب بهتر عمل می کند.
برای ایجاد متن جایگزین، ابتدا بپرسید اگر شنونده نتواند تصویر را ببیند چه چیزی را از دست می دهد. اگر هیچ زمینه ای را از دست نمی دهند، تصویر تزئینی است و احتمالاً به متن جایگزین نیاز ندارد. ممکن است به دلایل زیبایی شناختی برای شکستن یک صفحه متن سنگین یا تکرار اطلاعات موجود در متن (همانطور که در مثال های همینگوی و گرامرلی بالا انجام دادم) استفاده شود. شما همچنین نیازی به متن جایگزین ندارید اگر:
اگر شنونده با ندیدن تصاویر، زمینه را از دست بدهد، تصویر آموزنده است و به متن جایگزین نیاز دارد. دستورالعملهای کلی متن جایگزین توصیه میکنند حداکثر ۱۲۵ کاراکتر (شامل فاصلهها) بهترین کار را داشته باشند. این یک یا دو جمله کوتاه برای انتقال پیام تصویر جمع می شود. فراموش نکنید که علائم نگارشی را بگنجانید.
برای تصاویر تزئینی و آموزنده، اعتبار عکس، مجوزها، و اطلاعات حق چاپ را در قسمت شرح قرار دهید.
به عنوان مثال، اگر من مقاله ای در مورد لباس های هالووین برای گربه ها می نوشتم، تصویری از گربه ام میلو را در یک لباس قرار می دادم.
اگر به ابزار هوش مصنوعی تکیه میکردم یا متن جایگزین غیر توصیفی مینوشتم، ممکن بود بگوید: «تصویری که یک گربه را نشان میدهد».
یک نسخه ارزشمندتر از متن جایگزین – که هیچ شخصیت ارزشمندی را با «نمایش تصویر» هدر نمیدهد، این خواهد بود: «گربه ببر قهوهای با پنجهها، دهان و بینی سفید در لباس کوسه آبی روشن، قرمز و سفید که روی آن دراز کشیده است. یک فرش چند رنگ.»
متن توصیفی تر تنها از 124 کاراکتر، با احتساب فاصله استفاده می کرد.
محتوای خود را بهبود بخشید و تجربه را بهتر کنید
آیا اجرای هر یک از این پیشنهادات خیلی سخت است؟ امیدوارم اینطور نباشه. آنها برای اجرا به بودجه بیشتری نیاز ندارند. آنها برای اجرا به یک پروسه تایید طولانی نیاز ندارند. و زمان زیادی برای تولید نمی خواهند.
آنها فقط به شما نیاز دارند که دفعه بعد که ایجاد می کنید آنها را اجرا کنید (و زمان بعد از آن، و زمان بعد از آن، و … خوب، ایده را دریافت می کنید.)
اگر نکته ای ساده برای بهبود تجربه محتوا دارید، لطفاً برای من ایمیل بفرستید یا در لینکدین با من ارتباط برقرار کنید. من ممکن است آن را در یک به روز رسانی آینده قرار دهم.
تمامی ابزارهای ذکر شده در این مقاله توسط نویسنده پیشنهاد شده است. اگر میخواهید ابزاری را پیشنهاد دهید، مقاله را با یک نظر در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
به روز شده از مقاله ژانویه 2023.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/improve-content-experience/