چت بات ها 24/7 کار می کنند و خستگی ناپذیر برای حل مشکلات ذینفعان شما تلاش می کنند.
آنها می توانند قرار ملاقات رزرو کنند، مانده حساب ها را بررسی کنند و به سؤالات رایج پاسخ دهند. این راه حل های نرم افزاری کسب و کار شما را هر زمان که مشتریان نیاز به پشتیبانی داشته باشند در دسترس قرار می دهند. چت ربات های هوش مصنوعی به بسیاری از سازمانها کمک میکند تا پرسشهای مشتریان را به طور مدبرانه و درست بپردازند.
نگاهی به آمار ربات های چت هیجان انگیز ما بیندازید که روندهای فعلی و آینده بازار را بررسی می کند.
آمار کلی چت بات
چت بات ها در صورت استفاده خوب، «سریع» و «کارآمد» را به توضیحات شرکت شما اضافه می کنند. آمار زیر به وضعیت چت ربات ها در بازار کنونی و اینکه چگونه راه را برای شرکت ها برای ارائه خدمات کامل تر به مشتریان خود باز می کنند، مربوط می شود.
- 1.4 میلیارد نفر در سال 2023 برای استفاده از ربات های چت برای ارتباط باز بودند.
- 88 درصد از کاربران گفتند که حداقل یک مکالمه با یک چت بات در سال 2022 داشته اند.
- 58 درصد از شرکتهای B2B در سال 2023 از چتباتها در سایتهای خود استفاده کردند که بیش از 42 درصد در سازمانهای تجاری به مصرفکننده است.
- استفاده از چت بات، مانند خرید یا برنامه ریزی جلسات، از سال 2019 تا 2020 بیش از دو برابر شده است.
- 40 درصد از هزاره ها روزانه با ربات ها درگیر می شوند.
- انتظار می رود بازار جهانی چت بات از 5.64 میلیارد دلار در سال 2023 به 16.74 میلیارد دلار تا سال 2028 افزایش یابد.
- 39 درصد از چت های تجاری و مصرف کننده شامل یک ربات چت است.
- 46 درصد از شرکت ها از چت بات ها برای دیکته صدا به متن استفاده می کنند.
- فناوری اطلاعات بالاترین بخش برای استفاده از چت بات ها در 53 درصد از سازمان ها است
87.2٪
مشتریان تجربه چت بات خود را در سال 2022 خنثی تا مثبت ارزیابی کردند.
منبع: لینکدین
- 80 درصد از مردم حداقل یک بار از چت بات استفاده کرده اند.
- چتباتها در اروپا محبوبتر از ایالات متحده و ژاپن هستند، با 50٪ تأیید در فرانسه در مقایسه با 32-33٪ در ایالات متحده و ژاپن.
- 68 درصد از کاربران از پاسخ های سریع چت بات ها قدردانی می کنند.
- یک سوم از مصرف کنندگان چت بات ها را در حل مشکلات خود بسیار موثر می دانند.
- هزاره ها اغلب از چت بات ها برای مشکلات پشتیبانی استفاده می کنند، به طوری که 60٪ از آنها استفاده کرده اند و 70٪ تجربیات مثبت را گزارش کرده اند.
- تعاملات چت بات نسبت به چت زنده با انسان، نرخ رضایت بالاتری (حدود 87.58٪) دارد.
- 80 درصد از مصرف کنندگان در صورتی که بتوانند به راحتی به یک عامل انسانی تغییر کاربری دهند، تمایل به استفاده از ربات های چت دارند.
آمار استفاده از چت بات
اگرچه چت ربات ها دامنه گسترده ای در تجارت آنلاین دارند، بسیاری از شرکت ها و مناطق جغرافیایی هنوز از پتانسیل کامل خود استفاده نکرده اند. آمار زیر در مورد روشهای متفاوتی که شرکتها از چت باتها برای گردش کار خود استفاده میکنند صحبت میکند.
- 41.3 درصد از مصرف کنندگان از چت بات ها برای خرید در سال 2020 استفاده کردند.
- استفاده از چت بات ها برای خرید از 17.1 درصد به 41.3 درصد از سال 2019 تا 2020 افزایش یافته است.
- 40٪ از مشتریان اهمیتی نمی دهند که یک پرس و جو توسط یک ربات یا یک انسان حل شود، تا زمانی که حل شود.
- 70 درصد از کارگران یقه سفید روزانه با چت بات ها تعامل دارند.
- 50 درصد از شرکتهای سازمانی در سال 2021 بیشتر از رباتهای چت نسبت به برنامههای تلفن همراه سرمایهگذاری کردند.
- چت بات ها سالانه بیش از 8 میلیارد دلار در کسب و کارها صرفه جویی کرده اند.
44%
خریداران از چت ربات ها در سال 2023 برای کمک به آنها در اطلاعات مربوط به محصول قبل از خرید قدردانی کردند.
منبع: Statista
- 80 درصد از مردم حداقل یک بار از چت بات استفاده کرده اند.
- چتباتها در اروپا محبوبتر از ایالات متحده و ژاپن هستند، با 50٪ تأیید در فرانسه در مقایسه با 32-33٪ در ایالات متحده و ژاپن.
- 68 درصد از کاربران از پاسخ های سریع چت بات ها قدردانی می کنند.
- یک سوم از مصرف کنندگان چت بات ها را در حل مشکلات خود بسیار موثر می دانند.
- هزاره ها اغلب از چت بات ها برای مشکلات پشتیبانی استفاده می کنند، به طوری که 60٪ از آنها استفاده کرده اند و 70٪ تجربیات مثبت را گزارش کرده اند.
- تعاملات چت بات نسبت به چت زنده با انسان، نرخ رضایت بالاتری (حدود 87.58٪) دارد.
- 80 درصد از مصرف کنندگان در صورتی که بتوانند به راحتی به یک عامل انسانی تغییر کاربری دهند، تمایل به استفاده از ربات های چت دارند.
مشکلات مصرف کننده با چت بات ها
در حالی که چتباتها مزایای متعددی را هم برای مصرفکنندگان و هم برای کسبوکارها به ارمغان میآورند، اما همیشه از همه یک پرچم سبز دریافت نمیکنند. برخی از افراد از استفاده از چت بات ها در ارتباطات تجاری مطمئن نیستند. بیایید پرونده آنها را از طریق یک لنز آماری بررسی کنیم.
- تنها 9 درصد از مصرفکنندگان فکر میکنند که شرکتها باید بهکلی استفاده از چتباتهای ممنوعه را متوقف کنند.
- 46٪ احساس می کنند از چت بات ها برای جلوگیری از دسترسی آنها به یک شخص زنده استفاده می شود.
60%
از مصرف کنندگان، تعامل انسانی را به چت بات ها ترجیح می دهند تا نیازهایشان را درک کنند.
منبع: Userlike
- 46٪ یک شخص زنده را به یک چت بات انتخاب می کنند، حتی اگر استفاده از یک ربات باعث صرفه جویی در وقت شود.
- 60 درصد از مصرفکنندگان 35 تا 44 ساله فکر میکنند که شرکتها برای جایگزینی انسانها با رباتهای چت خیلی سریع عمل میکنند.
آمار چت بات پشتیبانی مشتری
چت بات ها 24 ساعته و خارج از ساعات کاری معمولی کار می کنند. آنها برای مشتریانی که به کمک فوری نیاز دارند عالی هستند زیرا می توانند به سرعت به سؤالات رایج در مورد محصولات، خدمات یا خط مشی ها پاسخ دهند.
مشتریان دیگر مجبور نیستند در صف های طولانی تلفن منتظر بمانند. آنها فقط سوال خود را در جعبه چت تایپ می کنند تا پاسخ فوری دریافت کنند. اگر یک ربات چت نتواند مشکلی را حل کند، مشتری به یک عامل پشتیبانی انسانی متصل می شود.
آمار زیر را کاوش کنید تا درباره نحوه روی آوردن مشاغل به چت ربات در عملکردهای پشتیبانی مشتری خود بیشتر بدانید.
- 67 درصد از مصرف کنندگان جهانی در سال 2020 از چت بات برای پشتیبانی مشتری استفاده کردند.
- 64 درصد از کسب و کارها معتقدند چت بات ها پشتیبانی شخصی سازی شده بیشتری را نسبت به انسان ها برای مشتریان فراهم می کند.
23%
شرکت های خدمات مشتری از چت ربات های هوش مصنوعی استفاده می کنند.
منبع: Salesforce
- IBM گزارش می دهد که چت بات ها می توانند هزینه های پشتیبانی مشتری را تا 30٪ کاهش دهند.
- 27 درصد از مصرف کنندگان قادر به تشخیص آخرین تعامل با پشتیبانی مشتری با یک ربات نبودند یا یک انسان.
- چت بات ها 30 درصد از ارتباطات چت زنده را اداره می کنند.
تاثیر چت بات بر رشد کسب و کار
کسبوکارها پس از ادغام رباتهای چت در جریان کاری خود، در بسیاری از زمینهها شاهد رشد بودهاند. مزایای کلیدی با ایجاد سرنخ های با کیفیت بالا همراه است و تأثیر قابل توجهی بر درآمد دارد.
- 55 درصد از کسب و کارها از طریق چت بات ها سرنخ های با کیفیت بالا تولید می کنند.
- انتظار میرود چتباتها ۲.۵ میلیارد ساعت و ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به کسبوکارها صرفهجویی کنند.
- 47 درصد از مصرف کنندگان علاقه مند به خرید محصولات با استفاده از چت بات ها هستند.
- 82 درصد از مصرفکنندگان برای دریافت پاسخهای فوری از برندها ارزش قائل هستند.
- پیش بینی شده بود که چت بات ها تا سال 2023 بیش از 100 میلیارد دلار تراکنش های تجارت الکترونیک ایجاد کنند.
- فروشگاههای تجارت الکترونیکی که از فیسبوک مسنجر و چتباتها استفاده میکنند شاهد افزایش درآمد ۷ تا ۲۵ درصدی بودهاند.
57%
از کسب و کارها می گویند چت بات ها بازدهی بزرگی به همراه دارند.
منبع: فوربس
- 90٪ از کسب و کارها حل سریعتر شکایات را با چت بات ها گزارش می دهند.
- انتظار می رود بازار جهانی چت بات تا سال 2024 به بیش از 994 میلیون دلار برسد.
چت بات از آمار مطالعه موردی استفاده می کند
رباتهای چت برحسب صنعتی که در آن فعالیت میکنند، متفاوت استفاده میشوند. برخی از شرکتها به درخواستهای مشتریان در وبسایت با رباتهای چت پاسخ میدهند و برخی دیگر از آن برای خودکارسازی وظایف استفاده میکنند. فضای کافی برای چت ربات ها وجود دارد تا با استفاده تجاری مناسب شوند.
- 70 درصد از وظایف مدیریت در مراقبت های بهداشتی را می توان با استفاده از چت بات ها و فناوری هوش مصنوعی خودکار کرد.
- چت رباتهای هوش مصنوعی میتوانند با پاسخ دادن به پرسشهای متداول مشتری، حجم کاری نمایندگان توسعه فروش (SDR) را تا 200 درصد کاهش دهند.
- کسب و کارهایی که از چت رباتهای هوش مصنوعی استفاده میکنند، سه برابر بیشتر از فرمهای وبسایت تبدیل فروش دارند.
63%
برخی از کسب و کارها بر این باورند که چت ربات های هوش مصنوعی می توانند تجربیات فوق شخصی را به مشتریان خود ارائه دهند.
منبع: Zendesk
- یک سوم سرنخ ها نگرانی های خود را با چت ربات های هوش مصنوعی در طول صلاحیت سرنخ در میان می گذارند.
- صلاحیت رهبر چت بات در EdTech حدود 119 دلار در ماه هزینه دارد.
- پیش بینی شده بود که هوش مصنوعی تا سال 2023 تا 73 درصد از وظایف سرپرست مراقبت های بهداشتی را خودکار کند.
- همچنین در سال 2023، چتباتها در مسیر صرفهجویی در بخشهای بانکداری، مراقبتهای بهداشتی و خردهفروشی تا 11 میلیارد دلار بودند و نرخ موفقیت 90 درصدی برای بانکها پیشبینی شده بود.
- 33 درصد از مصرف کنندگان مایل به استفاده از چت بات ها برای رزرو هتل ها یا رستوران ها هستند.
به سمت بهره وری بیشتر
از آمار بالا مشخص است که همکاری با رباتهای گفتگو به کسبوکارها کمک میکند تا تعاملات مشتری را در مقیاس مدیریت کنند. رباتها به مسائلی رسیدگی میکنند که میتوان آنها را با یک پاسخ عمومی یا مقاله پشتیبانی حل کرد، در حالی که عوامل انسانی زمان مورد نیاز برای موارد پشتیبانی حیاتی را پس میگیرند.
ترکیبی از چت بات ها و پشتیبانی از مشتری با نیروی انسانی، ارتباطات مشتری را کارآمدتر و موثرتر می کند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه سازمان ها می شود.
بیشتر بدانید چگونه یک چت بات بسازیم.
منبع: https://learn.g2.com/chatbot-statistics