آیا برچسب “ساخت چین” TikTok میلیاردها دلار برای MarTech هزینه خواهد داشت؟

در این مقاله:
  • آینده نامشخص TikTok می تواند ردپای دیجیتالی برندها، استراتژی های تعامل مصرف کننده و چشم انداز MarTech را تغییر دهد.
  • این ممنوعیت احتمالی 24.2 میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به خطر می افتد و خواستار سازگاری سریع در رویکردهای بازاریابی است
  • ما بررسی می‌کنیم که چرا برای رهبران بازاریابی ضروری است که موارد احتمالی را با استراتژی‌ها و شیوه‌های محتوای انعطاف‌پذیر برنامه‌ریزی کنند تا مطابق با مقررات در حال تحول باشد.

اتفاقی که در وگاس چین، می ماند وگاس چین، یا این کار را انجام می دهد؟

بله، ما این اصطلاح را تغییر می‌دهیم زیرا می‌دانیم چه کسی مناسب‌تر است (و این هالیوود نیست). TikTok ساخت چین به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده ها و روابط با حزب کمونیست با تهدید ممنوعیت مجلس نمایندگان ایالات متحده مواجه است.

اگر شرکت مادرش، ByteDance، با نام “App Factory”، TikTok را در مدت 6 ماه به یک نهاد آمریکایی واگذار نکند، ممکن است 170 میلیون کاربر را از دست بدهد.

با کاهش درآمد تخمینی 8.66 میلیارد دلار، سازندگان TikTok این ممنوعیت بالقوه را “مرگ رویای آمریکایی” می نامند، که کامالا هریس توضیح داد: “آنها قصد ممنوعیت TikTok را ندارند، بلکه با مالکیت آن سروکار دارند.”

اول، مرگ کوکی‌ها و اکنون ممنوعیت TikTok «آیا می‌خواهند، نمی‌خواهند» تبلیغ‌کنندگان را در مورد پیامدهای آن بر MarTech، تبلیغات و قوانین فناوری در کل نگران کرده است.

می گویم بیایید تحقیق کنیم.

FYP: اتصال چینی TikTok

حتی با وجود اینکه TikTok 60٪ متعلق به نهادهای آمریکایی است، چیزی که مشکل ایجاد می کند، 1٪ سهام (سهم طلایی) متعلق به دولت چین است که به طور قانونی ByteDance را برای کمک به حزب کمونیست در جمع آوری اطلاعات متعهد می کند.

مدیر عامل فعلی، شو زی چو، در جلسه استماع کنگره در سال 2023، با نامیدن آن که در چین تأسیس شده و ماهیت آن «جهانی» است، از سؤالات در مورد وضعیت نهاد چینی TikTok طفره رفت.

در اینجا یک جدول زمانی از TikTok، ByteDance، و سیاست های چین آمده است

علاوه بر این، دولت‌های کانادا، اروپا، فرانسه و نیوزلند TikTok را بر روی دستگاه‌های دولتی محدود کرده‌اند و دلیل آن نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها است.

تاثیر اجتماعی-اقتصادی TikTok

به عنوان مصرف‌کنندگان و بازاریابان، شاهد بوده‌ایم که TikTok به بافتی از جامعه تبدیل شده و اقتصاد توجه را تقویت می‌کند.

اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چهره کشف محصول را تغییر داد، دوستی با نام تجاری مصرف‌کننده را بازتعریف کرد، تولید محتوا را روی سر خود قرار داد و برجستگی جستجوی اجتماعی را تثبیت کرد.

مردم از این پلت فرم برای یادگیری استفاده می کنند، تصمیمات خرید را از طریق بررسی محصول مطلع می کنند و به دنبال سرگرمی و شادی هستند. من نمی توانم هیچ پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری را که در آن کاربران درباره #NewFinds، #TikTokTaughtMe، و #TikTokMadeMeBuyIt هیجان زده شوند، فکر کنم.

  تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ آموزش فروش و بازاریابی مدیر فروش

طبق گزارش آکسفورد اکونومیکس، TikTok در سال 2023 24.2 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده کمک کرد. در حالی که صنایع مالی، بهداشت و درمان و صنایع تحت نظارت مشتاق ورود به این پلتفرم نبوده‌اند، سرنوشت TikTok تأثیر زیادی بر تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی، بازی‌ها، غذا و نوشیدنی، خدمات تجاری، خودرو، و مارک های FMCG.

چرا بازاریابان و خریداران نرم افزار TikTok را دوست دارند

TikTok فقط بر اساس داده ها و الگوریتم های منحصر به فرد ساخته نشده است، بلکه با خلاقیت جامعه تغذیه می شود. (Pinterest، آیا گوش می دهید؟)

این به برندها کمک می‌کند تا از سد فروش تک‌فروشی عبور کنند، قابلیت‌های بازاریابی کامل را ارائه دهند و کسری اعتماد را در عصر اصالت پر کنند.

در حالی که برندهای بزرگی مانند Chipotle، Lululemon، Target و Ulta Beauty به طور فعال در TikTok سرمایه گذاری می کنند، این پلتفرم خانه 7 میلیون کسب و کار است و برای وجود حدود 40٪ از SMB ها حیاتی است. نگاه دقیق تر نشان می دهد که 32.6 درصد از مخاطبان نسل هزاره و نسل Z (25 تا 34 سال) با قدرت خرید هستند.

اعداد جادویی TikTok

  • TikTok به طور میانگین روزانه ۹۵ دقیقه درگیر مخاطب است (۳۳ دقیقه بیشتر از میانگین روزانه اینستاگرام)
  • 61 درصد از کاربران TikTok بلافاصله پس از مشاهده تبلیغ در TikTok، مستقیماً در TikTok یا آنلاین خرید کرده اند.
  • 58 درصد از کاربران TikTok برندها و محصولات جدید را در پلتفرم کشف می کنند (14 درصد بیشتر از سایر پلتفرم ها)
  • تبلیغات TikTok اعتماد برند را تا 41 درصد افزایش داد و وفاداری را تا 31 درصد افزایش داد.
  • 90 درصد از کاربران TikTok گزارش می دهند که این پلتفرم آنها را خوشحال می کند
  • 33 درصد از طریق تناسب بهتر برند-شخصیت-محصول در تبلیغات TikTok ارزش پیدا کردند
  • برندهایی که طی 3 تا 4 سال در TikTok تبلیغ کردند، شاهد افزایش 41 درصدی در اعتماد مصرف‌کننده بودند که نشان‌دهنده دستاوردهای بلندمدت بود.

ثابت شده است که تبلیغات TikTok راهی است که افزایش فروش را برای SMB ها و همچنین شرکت ها متبلور می کند. در عصر کوری بنرها، مسدودکننده‌های تبلیغات، و انطباق، TikTok اکوسیستمی از مردم را فراهم می‌کند که پذیرای خرید و کشف محصولات جدید هستند.

برای اینکه عملکرد بازاریابی و انتساب TikTok را در چشم انداز قرار دهم، بررسی کردم که خریداران نرم افزار در مورد تبلیغات TikTok چه می گویند.

گرفتن G2

با امتیاز 4.1/5، بررسی‌های G2 برای تبلیغات TikTok نشان می‌دهد که کاربران ارزش زیادی در مدیریت یکپارچه تبلیغات، هدف‌گذاری مجدد ساده و مخاطبان مشابه پیدا می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان همچنین از مجموعه‌ای از قالب‌های تبلیغات ویدیویی با تنظیم آسان لذت می‌برند که امکان تست خلاقانه را فراهم می‌کنند.

تبلیغات TikTok به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا آگاهی از نام تجاری خود را ایجاد کنند، از فصل‌های شلوغ سرمایه‌گذاری کنند، کانال‌های بازاریابی را گسترش دهند، به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند، و محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت (UGC) بسازند.

نکته جالب توجه این بود که ببینیم چگونه خدمات فناوری اطلاعات و مشاغل کالاهای مصرفی در پلتفرم ویدیوی کوتاه موفق شده اند.

بررسی تبلیغات TikTok G2

بررسی تبلیغات TikTok G2

کاربران TikTok را به Meta ترجیح می دهند زیرا موجودی تبلیغاتی مقرون به صرفه را ارائه می دهد و هدف گذاری دقیق تری ارائه می دهد.

  غرور خلاقیت | وبلاگ ست

بررسی تبلیغات TikTok G2

بررسی تبلیغات TikTok G2

این بررسی‌ها گواه این واقعیت است که اگر تحریم TikTok اتفاق بیفتد، بازاریابان چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند، و ما فقط سطح را می‌خراشیم.

وقتی ما جادو را از دست می دهیم چه اتفاقی می افتد؟

کسب‌وکارها و جامعه بازاریابی به‌عنوان یک کل، مرگ زودرس TikTok را به‌عنوان از دست دادن شدید جمعیت جوان‌تر می‌بینند. با میلیون‌ها سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های بازاریابی TikTok، آن‌ها قصد دارند تا زمانی که یک تصمیم دائمی به این پلتفرم برسد، متعهد بمانند.

«کسب و کارها در سراسر کشور در حال حاضر مقدار زیادی را در TikTok سرمایه گذاری کرده اند و حذف دسترسی به معنای هدر رفتن زمان و پول زیادی است. در یک سال انتخابات، جالب است که دولت بایدن رویکردی را در پیش خواهد گرفت که می تواند بخشی از رهبران تجاری و همچنین گروهی از جوانان را از خود دور کند.

مت راجرز
رئیس مدیریت کمپین، اضافه ، مردم

پیش‌بینی‌های بازاریابی منحرف می‌شوند و برندها و آژانس‌ها را در مورد بودجه، هزینه‌ها، جذب مخاطب و تبلیغات دچار ابهام می‌کند. آژانس‌های کوچک‌تر رسانه‌های اجتماعی و نهادهای تخصصی TikTok ممکن است با افت جریان نقدی مواجه شوند و برای بقای خود تلاش کنند، مگر اینکه به ارائه خدمات بازاریابی همه‌کاناله بپردازند.

وقتی نوبت به سرنوشت TikTok می‌رسد، چیزهای زیادی برای باز ، وجود دارد: مخاطبان مهاجرت می‌کنند، مشاغل از بین می‌روند و فناوری جدید ظهور می‌کند. از طرف دیگر، کارشناسان متا، اسنپ چت و یوتیوب را به عنوان برندگان در این شرایط پیش بینی می کنند. متا به خصوص چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد زیرا اکثر نسل Z و نسل هزاره به طور فعال از حلقه های اینستاگرام استفاده می کنند. همچنین ممکن است یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید ظهور کند که همان آرزوی “افزایش سریع به شهرت” را تغذیه می کند.

این چیزی است که کارشناسان ما پیش بینی می کنند.

من پیش‌بینی می‌کنم که تبلیغ‌کنندگان باید سخت‌تر تلاش کنند تا به نسل Z و مخاطبان جوان‌تر در پلتفرم‌های دیگر مانند لینکدین دسترسی پیدا کنند و آنها را درگیر کنند. تغییر به سمت مخاطبان جوان تر، معیارهای تعامل و تأثیر را بر هم خواهد زد. اما این لزوما چیز بدی نیست!»

ناتالی هیل
کارشناس ارشد رسانه های اجتماعی و ارتباطات، G2

ممنوعیت TikTok می تواند بر متخصصان تأثیر منفی بگذارد و چشم انداز بازار کار جهانی را بدتر کند.

تهدید ممنوعیت TikTok می تواند به بی ثباتی شغلی در دنیای بازاریابی کمک کند. برای افرادی که در چند سال گذشته در تبلیغات TikTok تخصص داشته اند، خبر ممنوعیت ممکن است منجر به از دست دادن شغل شود. به خصوص اگر چیزی جایگزین تبلیغات TikTok نشود، این بازاریابان باید برای ایمن ، نقش بعدی خود به مهارت های قابل انتقال تکیه کنند. از دست دادن TikTok به طور قابل توجهی بر پیش بینی های قبلی تأثیر می گذارد.

مت راجرز
رئیس مدیریت کمپین، اضافه ، مردم

چگونه می توان سرمایه گذاری های بازاریابی را اثبات کرد

تنوع همچنان پادشاه قلعه است. تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان باید در اینستاگرام، متا و بازارها سرمایه‌گذاری کنند تا کسری TikTok را خنثی کنند.

مقایسه سریع پلتفرم‌ها نشان می‌دهد که اینستاگرام در حال حاضر پیشتاز این بسته است، و آن را به اولین انتخاب در هنگام مهاجرت توجه و دلار تبدیل می‌کند.

  The Ultimate New Hire Onboarding Guide That Actually Works

منبع: G2

انجام بیشتر با کمتر برای بازاریابی ویدیویی یک اهرم کلیدی برای ایجاد تنوع خواهد بود. استراتژی‌های محتوای انعطاف‌پذیر و شیوه‌های بهینه‌سازی ویدیو به بازاریابان کمک می‌کند تا ضایعات را به حداقل برسانند و عملکرد را به حداکثر برسانند. این به ایجاد تعامل برای گروه‌های مشابه در Reels، ویدیوهای LinkedIn و YouTube Shorts کمک می‌کند.

گستره توجه بی ثبات است و برندها نمی توانند با حذف یک پلت فرم اجتماعی به راحتی از بین بروند. بهینه سازی دارایی بسیار مهم خواهد بود زیرا تعداد فزاینده ای از تبلیغ کنندگان چندین دلار برای توجه و حفظ یکسان خرج می کنند.

بازاریابان باید راه‌هایی برای صادرات داده‌های هدفمند تبلیغاتی ارزشمندی که می‌توانند با خیال راحت در سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری خود داشته باشند، بیابند. آن‌ها باید این داده‌ها را در نرم‌افزار اسناد بازاریابی و تجزیه و تحلیل خود ادغام کنند تا مدل‌های پیش‌بینی‌کننده، گروه‌های مخاطب را تغذیه کنند و نقاط تماس تعامل با مشتری را تقویت کنند.

این نه تنها کارایی عملیاتی را بهبود می بخشد، بلکه به عنوان منبعی واحد از حقیقت برای منابع داده های متنوع و پلت فرم های بازاریابی عمل می کند.

اما آن را فقط از من نگیر.

«تنوع و به حداکثر رساندن کارایی محتوا! برندهای محتوایی که در حال حاضر برای TikTok تولید می‌کنند، می‌توانند به راحتی در سایر کانال‌های اجتماعی استفاده شوند، بنابراین انتظار می‌رود فعلاً شاهد انتقال برخی از محتوای TikTok به اینستاگرام یا اسنپ‌چت باشیم.»

ناتالی هیل
کارشناس ارشد رسانه های اجتماعی و ارتباطات، G2

از افتادن در دام “من فقط در پلتفرم با بالاترین عملکرد خود را دوبرابر می کنم” خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث افزایش CPC (هزینه هر کلیک) شود.

«تنوع کنید. صرف تلاش‌های بیشتر خود برای کانال‌های موفق دیگری که قبلاً با آن‌ها کار می‌کنید، می‌تواند راهی مؤثر برای استواری کشتی باشد، در حالی که یک جایگزین TikTok در آینده ارائه می‌شود.»

مت راجرز
رئیس مدیریت کمپین، اضافه ، مردم

تحریم TikTok یا شوخی TikTok؟

در حالی که ایالات متحده اولین کشوری بود که ممنوعیت TikTok هند را در سال 2020 به دلیل حفظ حریم خصوصی داده ها و نگرانی های ژئوپلیتیکی ستایش کرد، آیا سرزمین آزادی از این روند پیروی می کند؟ آیا این یک نگرانی واقعی در زمینه حفاظت از داده ها است یا توطئه ای برای بیرون راندن بازیگر خارجی که به پلتفرم های آمریکایی پول هایشان را می دهد؟ وقتی TikTok در هند ممنوع شد، حلقه‌ها و شورت‌های یوتیوب برنده شدند و تاریخ می‌توانست تکرار شود.

“در جستجوی یک خط نقره ای برای چشم انداز ممنوعیت در سراسر کشور، آژانس ها، سازندگان محتوا و شرکت های نرم افزاری فرصتی برای نوآوری در اینجا دارند.”

مت راجرز
رئیس مدیریت کمپین، اضافه ، مردم

در حالی که شک‌ها گمانه‌زنی می‌کنند و دولت‌ها قانون‌گذاری می‌کنند، موضوع مشترک بین مرگ کوکی‌های گوگل و ممنوعیت احتمالی TikTok تغییر به سمت پلتفرم‌های فناوری اول حریم خصوصی است.

زیرا جایی که مصرف کنندگان می روند، برندها دنبال می شوند و فناوری نوآوری می کند.

جدیدترین و بهترین رهبری فکری فناوری را از دست ندهید. امروز در خبرنامه چای G2 مشترک شوید تا از داغ ترین مطالب موجود در صندوق ورودی خود لذت ببرید.

منبع: https://learn.g2.com/tech-signals-tiktok-ban-martech

©2024 techpros : ultimate technology resource. Stock control through stocktaking gujrathi. An american pickle.