آیا نقش های CMI 6 فوت کمتر می شوند؟

آیا برای داغ ترین مشاغل بازار مهارت دارید؟

لینکدین اخیرا 25 نقش با سریع ترین رشد را در ایالات متحده منتشر کرده است. مانند بسیاری از زمینه های دیگر، بازاریابی و فروش در حال تغییر است.

اما آیا این همان مشاغل قدیمی هستند که در عنوانی جذاب و پرمخاطب پیچیده شده اند؟ یا این نقش ها کارکردهای جدیدی دارند که 10 سال پیش وجود نداشت؟ و در نهایت، چگونه این همه با روند برندهای بدون CMO مطابقت دارد؟

بیایید پاسخ ها را با رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI بررسی کنیم. نظر او را تماشا کنید یا بخوانید.

امروز روز گراندهاگ است و در پانکسسوتاونی، پنسیلوانیا، یک جونده پرخاشگر با عنوان فیل بار دیگر از سوراخ خود بیرون می آید تا ببیند آیا شش هفته دیگر زمستان در پیش است یا خیر. این کار از اواخر دهه 1800 وجود داشته است، اگرچه عنوان فیل تا سال 1961 مطرح نشد.

اما مشاغل و مهارت هایی که برای انجام آنها نیاز دارید به سرعت در حال تغییر هستند. بیایید به چند روند نگاه کنیم تا بتوانید مجموعه مهارت های خود را ارزیابی کنید و در نظر بگیرید که چه آمادگی هایی را باید انجام دهید.

ناپدید شدن CMO ها

گرایش اول شامل شغل مدیر ارشد بازاریابی بازنشسته شدن است. داستان های مربوط به از بین رفتن نقش CMO جدید نیست، اما شرکت تدارکات UPS در ماه دسامبر زمانی که این نقش را حذف کرد، خبرساز شد.

یا آنها؟ در حال حاضر، UPS نقش مدیر ارشد تجاری و استراتژی را برای نظارت بر بازاریابی، درآمد، مدیریت محصول، استراتژی و تحول ایجاد کرده است.

آیا این باعث نمی شود که سر خود را بخارانید؟

همچنین در ماه دسامبر، Etsy، بازار آنلاین هنر و صنایع دستی، موقعیت CMO را حذف کرد و مسئولیت‌ها را به مدیر عملیات خود اضافه کرد. و Walgreens 5٪ از کارکنان شرکت خود – از جمله CMO – را اخراج کرد و مسئولیت ها را به سایرین در شرکت منتقل کرد.

  Content Marketing Video & Visual Storytelling Survey 2023 (New Research)

حداقل به مدت یک دهه، هر چند سال یکبار، مردم درباره ماهیت واقعی نقش CMO بحث می کنند – و اینکه آیا این شغل برای یک نفر خیلی بزرگ بود یا خیر. در سال 2021، استعفای بزرگ باعث صحبت در مورد عناوین جدید در بازاریابی شد که آرنج های تیز را در اتاق هیئت مدیره معرفی کردند و نام اصلی را به دست گرفتند – افسر ارشد تجربه، مدیر ارشد مشتری و حتی مدیر ارشد دیجیتال.

نقش های شغلی با سریع ترین رشد

با این حال، این بار، بحث اصلی بازاریابی متفاوت به نظر می رسد، و این روند دوم را نشان می دهد، همانطور که در مقاله اخیر لینکدین در مورد 25 نقش با سریع ترین رشد در ایالات متحده منعکس شده است. این به خوبی در مورد رشد نجومی هوش مصنوعی صحبت می کند.

پنج نقش از 25 نقش – یا 20٪ – دقیقاً در بخش فروش، بازاریابی و ارتباطات هستند. اینها شامل مدیر ارشد رشد (واقعاً یک روند جدید نیست؛ به صحبت های بالا در مورد سال 2021 مراجعه کنید) اما همچنین مدیر عملیات درآمد، مدیر ارتباطات خارجی، مدیر بازاریابی تأثیرگذار و رئیس مشارکت ها می شود.

افزایش، نه کاهش ارزش بازاریابی مدرن

اما به بررسی عملکردهای سریع‌ترین نقش‌هایی که توسط لینکدین در حال رشد هستند، بپردازید، و خواهید دید که آنها فقط در مورد عناوین جدیدی برای وظایف یک مدیر ارشد بازاریابی صحبت می‌کنند. پنج نقش فروش، بازاریابی و ارتباط با سریع‌ترین رشد، عملکردهای بازاریابی کلاسیک را که در حال تغییر هستند، ترکیب می‌کنند، نه خود شغل.

با بازگشت به داستان سرکش UPS، مدیر ارشد تجاری و استراتژی جدید آن بر بازاریابی، درآمد، مدیریت محصول، استراتژی و تحول نظارت دارد. به زبان ساده، UPS نمی گوید که کار CMO خیلی بزرگ بود. معتقد است که به اندازه کافی استراتژیک نبوده است.

بسیاری روند کاهش نقش CMO را به عنوان یک شاخص تفسیر می کنند که رهبری ارشد (مدیران عامل و هیئت مدیره) بازاریابی را شایسته C-suite نمی دانند. برعکس، آنچه رهبری در UPS و سایر برندها تشخیص می دهد این است که بازاریابی – همانطور که پیتر دراکر شگفت انگیز می گفت – تنها عملکرد نوآورانه در تجارت است.

  خطای دوم | وبلاگ ست

همه این نقش‌های جدید و با سریع‌ترین رشد به سادگی عملکردهای بازاریابی کلاسیک را به روش‌های جدید و قطعاً متفاوت بسته‌بندی می‌کنند.

به گفته LinkedIn، مدیران ارشد رشد “استراتژی های یک سازمان را برای افزایش درآمد، گسترش حضور در بازار و تضمین رشد پایدار ایجاد و اجرا می کنند.” به نظر می رسد کسی است که اکنون نه تنها مسئول عناصر تاکتیکی بازاریابی، بلکه مسئول توسعه محصول و بازار استراتژیک است.

مدیران عملیات درآمد “به نظارت بر شیوه های تولید درآمد کسب و کار، همکاری نزدیک با تیم های فروش و بازاریابی برای بهینه سازی رشد کسب و کار و اطمینان از کارایی کلی کمک می کنند.” هنر و علم مدیریت درآمد از دیرباز سفر مشتری بوده و اکنون یک مسئولیت بازاریابی است. می‌توانید ببینید که چگونه نقشی که قیمت‌گذاری استراتژیک، فروش، و مدیریت برای به دست آوردن محصول مناسب در دستان مناسب در زمان مناسب را هدایت می‌کند، کاملاً منطقی است.

در نهایت، لینکدین می‌گوید که مدیران اینفلوئنسر مارکتینگ «همکاری با تأثیرگذاران و افراد مشهور را هماهنگ می‌کنند و کمپین‌های بازاریابی مربوطه را برای افزایش سود و آگاهی از برند ایجاد می‌کنند». بیایید آن را اصلاح کنیم تا «کارشناسان موضوع داخلی» اضافه شود. اما این توصیف نقش بازاریابی کلاسیک را توصیف می‌کند که با رشد تولیدکنندگان محتوای مستقل و تبدیل شدن بازاریابی به یک عملیات رسانه‌ای بسیار بیشتر از یک بخش کلاسیک فعال‌سازی فروش، اهمیت بیشتری پیدا کرد.

برای آینده خود در این حرفه کار کنید

چرا همه اینها اهمیت دارد؟ وقتی می‌بینید هجوم مشاغل با عناوین فانتزی جدید و سرفصل‌هایی درباره جایگزینی نقش‌های خود در بازاریابی می‌بینید، باید این روندها را به خاطر بسپارید. برای کسانی که به این نتیجه می‌رسند که بازاریابی در حال کاهش است یا شرکت‌ها این حرفه را به دست نمی‌آورند، باید توجه خوبی داشته باشید. شما باید کمتر دستان خود را فشار دهید.

  اثبات سهام (PoS) در کریپتو چیست؟ آیا بهتر از PoW است؟

در حال حاضر، همه شرکت ها آن را دریافت نمی کنند. برخی از کسب و کارها همچنان اشتباهات کوته بینانه مرتکب می شوند و برخی ممکن است نقش های بازاریابی خود را به روش های احمقانه راه اندازی مجدد کنند. اما این مشاغل جدید و تغییر نقش ها به معنای تبدیل شدن به بازاریابی است بیشتر استراتژیک، نه کمتر.

نقش ها و کارکردها اساساً تغییر می کنند اما از بین نمی روند. همانطور که پروفسور فیلیپ کاتلر می‌گوید، نقش بازاریابی همچنان ایجاد، برقراری ارتباط و ارائه ارزش به بازار هدف با سود است.

شما باید متوجه مسئولیت چه کسی باشید میکند هر یک از این چیزها با نام ها و عناوین مختلف تغییر می کند، اما عملکرد نمی کند. در مدیریت حرفه بازاریابی خود، هدف شما باید یاد بگیرید که چگونه انجام دهید فهمیدن و انجام دادن همه آن چیزها.

درک رسانه ها به اندازه کافی خوب نیست. این به اندازه کافی خوب نیست که فقط فناوری را بفهمیم. این به اندازه کافی خوب نیست که فقط یک نسخه عالی ایجاد کنید. در حال حاضر بازاریابی مستلزم توسعه کامل است همه عملکردهای یکپارچه ای که ثروت را به کسب و کار می رساند.

چه یک شاغل باشید، چه یک مدیریت میانی یا سطح C، آینده شما به درک این موضوع نیست. یکی چیزی که ممکن است امروز شغل شما باشد. آینده شما مستلزم درک کلی از معنای بازاریابی برای یک تجارت است. یادگیری آن چیزها به شما کمک می کند تا فردا بر همه چیز مسلط شوید.

مثل اینی که اینجا میخونی؟ برای به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی، اشتراک خود را دریافت کنید. این رایگان است – و شما می توانید تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهید یا هر زمان خواستید اشتراک خود را لغو کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/linkedin-fast-growing-jobs-marketing/

Tianlong 3 techpros : ultimate technology resource. Stock & inventory management services. To help organizations work toward racial equity in suicide prevention efforts.