آیا گوگل HubSpot را خواهد خرید؟ | موسسه بازاریابی محتوا

گوگل + هاب اسپات. آیا این یک چیز است؟

این هفته، اخبار زیادی در مورد تصمیم گوگل برای خرید HubSpot منتشر شد.

چشم انداز برخی را ناامید کرد. دیگران را خوشحال کرد.

اما آیا احتمال دارد؟ اصلا امکانش هست؟ چه معنایی برای بازاریابان خواهد داشت؟ این در نظر گرفتن حتی برای بازاریابان چه معنایی دارد؟

خوب، ما از مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، نظر او را جویا شدیم. این ویدیو را تماشا کنید یا در ادامه مطلب بخوانید:

چرا Alphabet ممکن است HubSpot بخواهد؟

آلفابت، شرکت مادر گوگل، ظاهرا در حال فکر خرید غول بازاریابی ورودی HubSpot است.

قیمت بالقوه می تواند در محدوده 30 تا 40 میلیارد دلار باشد. این بزرگترین خرید آلفابت تا کنون خواهد بود. قرارداد فعلی این عنوان در سال 2011 انجام شد، زمانی که موتورولا موبیلیتی را به مبلغ بیش از 12 میلیارد دلار خریداری کرد. بعداً آن را به کمتر از 3 میلیارد دلار به لنوو فروخت.

اگر معامله HubSpot اتفاق بیفتد، با کاری که شرور کلاسیک در 20 سال گذشته انجام داده است، مطابقت نخواهد داشت.

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که این معامله بی معنی است. چرا گوگل می‌خواهد سه برابر بیشتر از گذشته برای ورود به بازاریابی ورودی – CRM و کسب و کار اتوماسیون بازاریابی – هزینه کند؟

در یک نگاه دوم، بسیار منطقی است.

نمی‌دانم متوجه شده‌اید یا نه، اما من و دیگران در CMI زمان زیادی را صرف بحث در مورد حریم خصوصی، رسانه‌های متعلق به و بی اعتبار شدن کوکی‌های شخص ثالث می‌کنیم. من فقط دو هفته پیش در مورد آن صحبت کردم. واقعا داره اتفاق میفته

  55+ آمار استریم قدرتمند که باید در سال 2024 بدانید

تمام اکسیژنی که از فضای فناوری تبلیغات مکیده می شود، یک مورد قانع کننده را ارائه می دهد که آلفابت باید از داده های شخص ثالث و بازاریابی کلاسیک مبتنی بر نظارت متنوع کند.

بله، این کسب بالقوه در مورد داده است. HubSpot کلیدهای پادشاهی 205000 مشتری تجاری – و اطلاعات مشتریان آنها را که تقریباً به طور قطع به ده ها میلیون می رسد، به آلفابت می دهد. آلفابت همچنین به محتوا، بازاریابی و اطلاعات فروش که مشتریان مصرف می‌کنند دسترسی پیدا می‌کند.

برعکس، این معامله به مشتریان HubSpot کمک می‌کند تا برنامه‌های هدفمندتری را در اکوسیستم Alphabet ایجاد کنند و داده‌های خود را آپلود کنند تا تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌تری را در دارایی‌های خود ایجاد کنند و آنها را به زیرساخت Google Workspace متصل کنند.

وقتی ایده Gemini را اضافه می‌کنید، می‌توانید ببینید که چگونه گوگل ممکن است از ابزار هوش مصنوعی مولد خود، فراتر از نحوه استفاده از آن در تبلیغات در صفحات نتایج جستجو، کسب درآمد کند.

کسب چه معنایی برای مشتریان HubSpot می تواند داشته باشد

من ممکن است اینجا دراز بکشم اما این دنیا را تصور کنید. به عنوان یک مشتری Hubspoogle، زمانی که Gemini گوگل به یک سوال پاسخ می دهد، می توانید به رابطی دسترسی داشته باشید که داده های رسانه متعلق به شما (به عنوان مثال، وب سایت، کاتالوگ تجارت الکترونیک، وبلاگ شما) را در اولویت قرار می دهد.

گزارش‌های اخیر همچنین می‌گویند که گوگل ممکن است دیوار پرداختی را پیرامون ویژگی‌های برتر جدید تجربه مولد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود ایجاد کند. این را به عنوان دروازه جدید برای بازاریابی تصور کنید. به عبارت دیگر، کاربران می توانند به صورت رایگان مشترک هوش مصنوعی گوگل شوند، اما مشتریان Hubspoogle می توانند به این داده ها دسترسی داشته باشند و از آن برای ایجاد پیشنهادات هدفمند استفاده کنند.

  روندهای ویدیویی مخرب هوش مصنوعی که بازاریابی را در سال 2024 متحول می کند

خرید HubSpot فوراً Google Workspace را به رقیب قوی‌تری برای Microsoft 365 Office برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​تبدیل می‌کند زیرا آنها قابلیت ADDED بازاریابی ورودی را دریافت می‌کنند.

اما در دنیای زمین‌های اجاره‌ای که گوگل مالک آن است، دولت متوجه خرید خواهد شد. اما – و این خیلی بزرگ است، اما نمی توانم دروغ بگویم (بله، من همین الان این کار را کردم). مهم این است که آیا این رقص اکتساب می تواند بدون درگیری با مسائل نظارتی اتفاق بیفتد.

برخی از تحلیلگران می گویند این نباید مشکلی داشته باشد. دیگران می گویند، “آره، نمی رود.” در هر صورت، آیا کسی در سال انتخابات آن را لمس می کند؟ این یک داستان دیگر است.

آنچه بازاریابان باید بدانند

بنابراین، غذای آماده من چیست؟

این یک شانس دور است که گوگل به این سختی بپرد، اما اتفاقات عجیب تری رخ داده است. این یک اختلال هیجان انگیز در بازار خواهد بود.

شرط مطمئن این است. مکالمه اکتساب – گویی به نقاط داده بیشتری نیاز داشتید – می گوید که مهارت داشتن در رسانه های مالکیت برای جذب و ایجاد مخاطب و استفاده از داده های شخص اول برای ایجاد ارتباط و همکاری بهتر با مشتریان شما ضروری است.

تا زمانی که گوگل حرکتی را انجام دهد، مسئله زمان است. آنها ممکن است اکنون آب ها را آزمایش کنند، اما به اینجا خواهند رفت. اما مهم نیست که آنها چه کاری انجام می دهند، اگر خانه اطلاعات مشتریان خود را مرتب کنید، برای موفقیت آماده خواهید شد.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

  How Automated Reward Systems Will Redefine Employee Recognition

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/potential-google-hubspot-acquisition/

Pixel 9 pro xl vs the pixel 9. Power of stocktaking hindi. How k pop might lead to the downfall of korea’s richest self made tech mogul.