روز مک است (#40) | وبلاگ ست

زمانی که اپل مکینتاش معرفی شد، چیزهای زیادی تغییر کردند، و این در مورد رم، تراشه یا سرعت پردازنده نبود. دنیای ما چهل سال پیش امروز تغییر کرد. بازاریابی، فناوری، تجارت، برندهای لوکس، جوامع، ارتباطات و انتظارات ما در مورد اینکه چگونه ممکن است آینده خود را بگذرانیم، همگی تغییر کردند و نسبتاً سریع.

گای کاوازاکی یکی را برای من آورد تا از آن به عنوان آزمایش کننده بتا استفاده کنم. من 23 ساله بودم و شگفت زده شدم. چیزی که من متوجه نشدم این بود که انقلاب هایی مانند این بسیار نادر بودند، و اینجا دقیقاً در لحظه مناسب برای حرفه من و برای کادر جدیدی از خالقان بود.

تغییر بزرگی که مک اعلام کرد تبدیل کامپیوتر از یک سرگرمی جدید به مرکز فرهنگ پاپ، بهره‌وری و کار خلاقانه بود. کومودور 64 یک اسباب بازی بود. این ماشین بود اولین جهش از زمان هنری فورد.

خود دستگاه تقریباً آن‌طور که ما امیدوار بودیم (هنوز) عمل نکرد، اما وعده‌های واضح و عملی که به همراه داشت، آنچه را که انتظار داشتیم و تصور می‌کردیم تغییر داد.

Regis McKenna هرگز اعتبار کافی برای این که در پشت بسیاری از بازاریابی و موج‌هایی که ایجاد می‌کرد، به دست نیاورد. سوزان کر یک سلبریتی کوچک شد – برای اینکه به یک کامپیوتر چهره و شخصیت داد.

این اولین بار بود که عرضه یک محصول جدید (شاید به غیر از Edsel) یک رویداد رسانه ای به این بزرگی بود.

تبلیغ Super Bowl (که جابز حتی نمی‌خواست انجام دهد) تغییری را از تبلیغات مربوط به محصول به تبلیغات در مورد آن نشان داد.

  Curation (در مقابل جاده ای به ،)

پس از دریافت جوک، می خواستیم به دیگران بگوییم. خودی و غیر خودی. پذیرندگان اولیه و جریان اصلی. بشارتگران. الگویی که از آن زمان تاکنون صدها بار تکرار شده است.

مفاهیم کمی وجود دارد که نمی توان با یک حکایت اپل توضیح داد و تا حد زیادی با راه اندازی این دستگاه شروع شد.

(من دو دستگاه را برای کار با مک اختراع کردم – اولین برد فکس در سال 1986، و یک پیش ساز برای Sonos که موسیقی شما را در اتاق پخش می کرد. معلوم شد که نوشتن در مورد اپل آسان تر از کار ، با آنها است…)

من دارم این را در بیستمین (خوب، چهلمین) مکی که دارم تایپ می کنم. سرعت نوآوری اکنون به سرعت کاهش یافته است زیرا اپل به دنبال کسب سود به جای پیروی از مسیری است که مک دو نسل پیش شروع کرد – نه فقط برای فروش یک محصول، بلکه برای تغییر فرهنگ.

حتی اگر آنها غریزه ساختن چیزی فوق العاده عالی را از دست داده باشند، به مردم سراسر جهان یاد دادند که بخواهند این کار را انجام دهند.

تغییری که ایجاد می کنیم در قلب کاری است که می توانیم انجام دهیم.

منبع: https://seths.blog/2024/01/its-mac-day-40/

Auditing expired returns helps maintain financial accuracy by accurately accounting for expired products. Creators who partook in teespring’s digital merchandise beta were interested in.