زمانی که گوگل کوکی های شخص ثالث را از بین می برد، بازاریاب ها باید چه کاری انجام دهند

گوگل تصمیم خود را برای کنار گذاشتن کوکی ها دنبال کرد.

خوب، شاید «تسلیم شدن» آنقدر قوی باشد که نمی‌توان کوکی‌های شخص ثالث خود را توسط Google توصیف کرد. ردیابی 1٪ از کاربران مرورگر کروم را برای نمایش محتوا بر اساس ویژگی های کشف شده در آن ردیابی متوقف کرد.

برآوردها تعداد کاربران جهانی کروم را 3.2 میلیارد نفر تخمین می‌زند، بنابراین گوگل دسترسی به کوکی‌ها را به حدود 32 میلیون نفر – که بیشتر از جمعیت تگزاس است – قطع کرد.

آیا برای این Cookiepocalypse آماده هستید؟ یا در بریتانیا، Biscuitpocalypse؟

ما از مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، خواسته‌ایم که این کوکی را باز کند و ثروت بازاریابان را بخواند. تماشا کنید یا بخوانید:

کوکی چیست؟

قبل از ورود به دنیای بدون کوکی، اجازه دهید یک کلاس 101 سریع در مورد کوکی ها به شما ارائه دهم. کوکی یک فایل کوچک حاوی داده‌های مربوط به کاربر است – یا به‌طور خاص، دستگاهی که شخص برای مرور اینترنت از آن استفاده می‌کند. این شناسه منحصربه‌فرد می‌تواند سایت‌های دیگر را در مورد جایی که کاربر بوده است، محصولاتی را که جستجو کرده‌اند، جستجوهایی که انجام داده‌اند و غیره اطلاع دهد.

برخی از کاربران اینترنت کوکی ها را مفید می دانند. آنها به آن‌ها اجازه می‌دهند بدون وارد ، مجدد نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت‌ها شوند، محتوا را شخصی‌سازی کنند و ترجیحات کاربران را به خاطر بسپارند.

اما بیشتر آنها متوجه نمی شوند که بین کوکی های شخص اول و شخص ثالث تفاوت وجود دارد. وب‌سایتی که کاربر مشاهده می‌کند کوکی‌های شخص اول را به آنها می‌دهد. به عنوان مثال، کوکی‌های شخص ثالث به بازاریابان اجازه می‌دهند تا کاربران را با تبلیغاتی برای یک محصول صد بار در وب‌سایت‌های مختلف دنبال کنند.

  Everything You Need to Know About Google Search Essentials (formerly Google Webmaster Guidelines)

بنابراین، حرکت گوگل واقعاً به تخریب کوکی های شخص ثالث مربوط می شود که به تبلیغات مربوط می شود. اگر احساس می کنید قبلاً این خبر را شنیده اید، شنیده اید. حداقل یک دهه است که در مورد آن شنیده اید.

در سال 2013، سافاری اپل و فایرفاکس موزیلا کوکی‌ها را برای تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث محدود کردند. چند سال بعد، مایکروسافت و سایر ارائه دهندگان مرورگر همین کار را کردند. اما آنها نماینده اقلیت کاربران وب هستند.

کروم گوگل بیش از 60 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. بنابراین، مراحل اخیر آن دنیای کوکی‌ها را خیلی سریع‌تر از بین می‌برد.

با خرد شدن کوکی ها چه اتفاقی می افتد؟

دنیای تبلیغات و بازاریابی در شرف تغییر اساسی است، نه فقط برای خرید رسانه های بزرگ که از هزاران پلت فرم انتشار عبور می کنند. B2B تأثیر آن را احساس خواهد کرد و همه کارها را در طول سالها برای تطبیق تبلیغات جستجوی Google با بازاریابی B2B و پلتفرم های اجتماعی مختل می کند. این امر بر بهینه سازی بازاریابی موتورهای جستجو و آنچه افراد هنگام بازدید از سایت شما می بینند تأثیر می گذارد.

داده های اولیه نشان می دهد که کاربران بدون کوکی Google Chrome حدود 30٪ کمتر از کاربران دارای کوکی درآمد کسب می کنند. هدف قرار دادن مخاطبان خریدار بدون کوکی های آنها دشوارتر است.

این نتایج اولیه با فرضیه من مطابقت دارد که بیشتر تبلیغات در مورد کوکی ها و هدف گذاری داده ها دود و آینه بود. تصور من تحت تأثیر واکنش من بود وقتی که تبلیغات هدفمندی را برای چیزهایی که خریدم یا جستجو کردم و تصمیم به خرید نکردم دریافت کردم.

  من در مورد چای آفتاب اشتباه کردم

با این حال، داده ها پیشنهاد مهم تری را ارائه می دهند. بازاریابان، به ویژه در صنایع B2B، باید آن را به عنوان یک نشانه ملموس برای فعال تر شدن و آگاه شدن بیشتر در مورد کسب، استفاده و اندازه گیری داده های شخص اول ببینند.

این را به عنوان فرصتی فزاینده مهم برای دانستن بیشتر در مورد مشتریان خود ببینید تا بتوانید محتوای بهتری ارائه دهید، روابط عمیق تری برقرار کنید و در نهایت به آنها خدمات رقابتی بیشتری نسبت به سایر پلتفرم هایی که برای جلب توجه آنها رقابت می کنند ارائه دهید.

وقتی با دوستانم که در زمینه بازاریابی نیستند صحبت می کنم، آنها نمی دانند که می توانند سال ها از کوکی ها انصراف دهند. و از آنجایی که گوگل و دیگران استفاده از کوکی ها را محدود می کنند، همچنان اهمیتی نمی دهند. آنها فقط فکر می کنند که وب کمی ترسناک شده است.

بازاریابان چگونه با داده ها غذا می خورند؟

بازاریابان باید به منسوخ شدن کوکی شخص ثالث اهمیت دهند. اگر شما به طور مشابهی به مدیریت بی‌شرمانه و ناشیانه صنعت در مورد حفظ حریم خصوصی مشتری پاسخ می‌دهید – پست ، پنجره‌های بازشوی بزرگ در صورت کاربران و وادار ، آنها برای بازگشت به کانزاس چهار بار روی پاشنه‌های خود – حدس بزنید چه؟ مشتریان شما شما را به خاطر پخت بیش از حد کوکی ها سرزنش می کنند.

نحوه رسیدگی به کسب اطلاعات مشتری و نظارت بر آن داده ها یک مشکل قانونی نیست. مشکل تکنولوژی نیست. با سخت‌تر ، کسب تجربه‌های دیجیتال شخصی و مرتبط برای مشتریانتان، این مشکل حل نخواهد شد.

  What Are Product Integrations? Here’s What You Should Know

مشکل از شما می خواهد که به استراتژی محتوای خود متمایل شوید. چه تجربیات دیجیتالی می توانید بسازید که مخاطبان را ترغیب کند تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید در طول زمان ارزش بیشتری به آنها ارائه دهید؟

مثل اینی که اینجا میخونی؟ برای به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی، اشتراک خود را دریافت کنید. این رایگان است – و شما می توانید تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهید یا هر زمان خواستید اشتراک خود را لغو کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/google-removes-third-party-cookies/

Pixel 9 pro xl vs the pixel 9. My stocktally services pvt ltd. An american pickle.