نامگذاری بخشی از بازاریابی است

نام برای ما قلابی است که داستانی را به آن آویزان کنیم.

ما باید با همدلی و یک داستان مفید شروع کنیم… مفید برای افرادی که می خواهند آن را باور کنند، آن را پخش کنند و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

اما پس از آن، داستان نیاز به یک پایه محکم و راهی برای چسبیدن به ما دارد. پاتاگونیا نام بسیار خوبی است زیرا در حالی که اکثر مردم نمی دانند مکانی که به نام پاتاگونیا در آن قرار دارد کجاست، می توانند آن را با داستانی که این شرکت برای مدت طولانی تعریف می کند مرتبط کنند. نایک نام خوبی است، حتی اگر تلفظ آن مشخص نباشد. چنگیز خان نامی به یاد ماندنی و منحصر به فرد داشت – برای اینکه این نام مفید باشد، لازم نیست محبوب باشید.

صنعتی که در حال حاضر قهرمان جهان در نامگذاری بد است، هوش مصنوعی است.

ChatGPT نام وحشتناکی است. و دفتر علامت تجاری در ایالات متحده به تازگی مالکیت آنها را در GPT رد کرده است، بنابراین حتی اگر آنها یک پیشگام بودند، اکنون از بین رفته است. وقتی نمی‌دانی اسمش را چی بگذاری، گفتن داستان سخت است.

Claude.ai به خصوص متمایز نیست (چیزی در مورد واج ها باعث می شود مدام آن را فراموش کنم و بدون نشانک، دیگر هرگز آن را پیدا نخواهم کرد) و Gemini از ارزش عظیمی که گوگل برای نام آنها سرمایه گذاری کرده است دور می شود. موتور جستجو

لوئیز کتاب را روی آن نوشت.

منبع: https://seths.blog/2024/03/naming-is-part-of-marketing/

  در اینجا نحوه تاثیر بحران کوکی گوگل بر تبلیغات و Martech آمده است
There are several benefits that organizations can gain from conducting third party inventory audits. The 13 best office chairs in 2024, tested and reviewed.