نظر نامطلوب: چرا هوش مصنوعی می تواند شما را در سال 2024 مانند یک بازاریاب بد جلوه دهد

در چشم‌انداز دائماً در حال تحول بازاریابی دیجیتال، ظهور هوش مصنوعی (AI) مانند یک آهنگ آژیر است – فریبنده اما بالقوه خائنانه. همانطور که به سمت سال 2024 حرکت می کنیم، به طور فزاینده ای مشخص می شود که اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی می تواند همان چیزی باشد که حرفه شما را به عنوان یک بازاریاب تضعیف می کند.

این فقط یک داستان هشدار دهنده نیست. این یک واقعیت آشکار است هوش مصنوعی بازی را تغییر می‌دهد، بله، اما همچنین تله‌ای برای بازاریاب‌هایی ایجاد می‌کند که به شدت به آن تکیه می‌کنند بدون اینکه بر ماهیت واقعی هنر خود مسلط شوند.

جذابیت هوش مصنوعی در بازاریابی غیرقابل انکار است. این مانند تصادف با یک قرص جادویی است که نوید حل تمام چالش های ما را با کارایی و بینش می دهد. اما نکته مهم اینجاست: همانطور که بیشتر در هوش مصنوعی غوطه ور می شویم، این خطر وجود دارد که ارتباط خود را با قلب و روح بازاریابی – ارتباط انسانی – از دست بدهیم.

بازاریابی، در خالص ترین شکل خود، شناخت، دوست داشتن و اعتماد است. اگر هوش مصنوعی تمام صحبت ها را انجام می دهد، آیا ما واقعاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنیم یا فقط یک نمای الگوریتمی ایجاد می کنیم؟

اینجاست که خطر نهفته است. هوش مصنوعی، در حالی که در اعداد و ارقام و الگوهای تشخیص بسیار عالی است، نمی تواند شهود، خلاقیت و هوش هیجانی ذاتی یک بازاریاب کارکشته را تکرار کند. بسیاری از اصول اساسی رفتار انسانی زیربنای تمام بازاریابی های خوب وجود دارد که اگر بیش از حد به هوش مصنوعی تکیه کنیم، ممکن است کاملاً نادیده گرفته شوند. این فقط در مورد استفاده از ابزار نیست. این در مورد درک چرایی و چگونگی استفاده موثر از آنها است.

  10 Website KPIs Every Performance Marketer Should Track

خطر واقعی برای بازاریابان در سال 2024، تبدیل شدن به اپراتور صرف ابزارهای هوش مصنوعی به جای ماندن به عنوان خلاق و استراتژیست است. هوش مصنوعی می تواند حرکات را پیشنهاد کند، اما بدون درک استراتژی، شما در حال انجام یک بازی بازنده هستید. بازاریابی و فروش همیشه این مشکل را دارند، اینکه فروش X امیدوارکننده است و بازاریابی Y را ارائه می دهد. پیام رسانی ناهماهنگی وجود دارد و اعتمادها را می شکند. بدون اعتماد، برندی ندارید.

گواهینامه بازاریابی محتواگواهینامه بازاریابی محتوا

آیا می خواهید گواهینامه بازاریابی محتوا را دریافت کنید؟

از ابزارها و کانال‌ها استفاده کنید تا به طور قابل پیش‌بینی و سودآوری آگاهی، سرنخ‌ها، فروش و ارجاع‌ها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد واقعی بازاریابی دیجیتال باید بدانید. اینجا را کلیک کنید.

بازاریابان نباید تسلط خود را بر خلاقیت و تفکر انتقادی از دست بدهند، همان مهارت هایی که بازاریابی عالی را تعریف می کنند و برندهای بی حد و حصر را توسعه می دهند. هوش مصنوعی در پیروی از دستورالعمل ها ماهر است، اما توانایی تفکر خارج از چارچوب یا درک محرک های احساسی پشت رفتار مصرف کننده را ندارد.

چالش بازاریابان ایجاد تعادل است. از هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کنید، اما اجازه ندهید که مهارت های بازاریابی انسانی را که برای موفقیت بسیار مهم هستند تحت الشعاع قرار دهد. ملزومات بازاریابی – درک مخاطبان خود، صحبت به زبان آنها، ایجاد روابط و گفتن داستان هایی که طنین انداز هستند – نمی توانند خودکار باشند. این مهارت ها مایه حیات بازاریابی موثر هستند و آن چیزی است که شما را در دنیای تحت سلطه هوش مصنوعی متمایز می کند.

  کسب و کار خرد چیست؟ ساخت یکی از زمین به بالا

با نگاه به آینده، فقط یک اپراتور بی فایده نباشید، خلاق باشید. بازاریابی را بیاموزید، دوره‌هایی را بگذرانید، به دنبال بازخورد باشید، مخاطبان خود را درک کنید، داستان‌هایی بگویید که با آنها صحبت می‌کند، روابط ایجاد کنید و مهارت‌هایی را در رهبری، فروش و ارتباطات توسعه دهید. اینها ویژگی هایی هستند که شغل شما را برای زندگی تضمین می کنند، نه فقط مهارت شما در کار با ابزارهای هوش مصنوعی.

در پایان، در حالی که هوش مصنوعی همچنان نقش مهمی در بازاریابی ایفا می کند، نباید و نمی تواند جایگزین عناصر اساسی انسانی شود که بازاریابی را تا این حد مؤثر می کند. کلید پیشرفت در سال 2024 و بعد از آن این است که با هوش مصنوعی تکامل پیدا کنید و از آن برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید نه جایگزین ، آنها.

با ایجاد این تعادل، می توانید اطمینان حاصل کنید که نه تنها از نظر هوش مصنوعی خوب هستید، بلکه از نظر مخاطبان خود نیز عالی هستید و ارتباط انسانی را که همیشه سنگ بنای بازاریابی موفق بوده است، حفظ می کنید.

به یاد داشته باشید، در این دوره جدید، خلاق ترین بازاریابان همیشه تقاضای بالایی دارند و اپراتورها یکبار مصرف خواهند بود. فراتر از یک اپراتور باشید. بازاریاب باشید که کارایی هوش مصنوعی را با قدرت بی بدیل ارتباط انسانی ترکیب می کند.

بازاریاب وانیلی نباشید. متمایز شوید، متصل شوید و تفاوت ایجاد کنید.

منبع: https://www.digitalmarketer.com/blog/ai-could-make-you-a-bad-marketer/

Techpros : innovate, learn & connect ultimate technology resource,trends & insights page 634. Stock control through stocktaking gujrathi. Where to find the best laptop deals in the us :.