واقعیت هوش مصنوعی مولد در بازاریابی ممکن است آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید

واقعاً در مورد هوش مصنوعی و بازاریابی مولد چه می گذرد؟

ما می خواستیم بدانیم، بنابراین مستقیماً به سراغ منبع رفتیم و پرسیدیم.

تعجبی ندارد، هوش مصنوعی مولد گفته است که چیزهای زیادی در حال انجام است – طبق آمار Statista، 73 درصد از شرکت ها از هوش مصنوعی مولد در کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنند. CapGemini می گوید تقریبا 60 درصد از سازمان ها در حال پیاده سازی یا بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی هستند.

هفته گذشته، Accenture اعلام کرد که در حال همکاری با Adobe برای توسعه راه‌حل‌هایی برای «کمک به سازمان‌ها برای ایجاد محتوای شخصی‌شده در مقیاس و سرعت بخشیدن به تحول زنجیره تأمین محتوای خود است». Andreessen Horowitz تحقیقاتی منتشر کرد که آنها را در مورد تغییر نگرش در مورد بودجه بندی و برنامه ریزی برای هوش مصنوعی مولد شوکه کرد.

اما همه اینها واقعاً به ما نمی‌گوید که در مورد هوش مصنوعی و بازاریابی مولد چه می‌گذرد. بنابراین، به‌جای اصلاح درخواست‌مان، به سراغ رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI رفتیم. این ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید:

بسیاری از هوش مصنوعی مولد برابر است با موارد استفاده زیاد

ممکن است احساس کنید که همه با هوش مصنوعی مولد خیلی سریعتر از شما و برندتان حرکت می کنند. اما آیا این حقیقت است؟

خب نفس بکش به نظر می رسد موارد استفاده زیادی وجود دارد، اما چندان مفید نیستند.

شرکتی که به یک ارائه دهنده فناوری با بیش از 500 مورد استفاده برای کاربرد مراجعه می کند هر تکنولوژی فقط بی فایده نیست. ضد تولید است.

  نحوه واکنش برندهای هوشمند به بحث و جدل (مصاحبه با کارشناسان)

Andreesen Horowitz که بیشتر با نام A16z شناخته می شود، تحقیقاتی را منتشر کرده است که آنها را شگفت زده کرده است – بودجه برای هوش مصنوعی مولد در حال افزایش است. آنها دریافتند:

  • نتایج امیدوارکننده از آزمایش‌های مولد هوش مصنوعی باعث شد شرکت‌ها بودجه خود را در سال جاری دو تا پنج برابر بیشتر از سال گذشته افزایش دهند.
  • رهبران در حال تخصیص مجدد سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی از «بودجه‌های نوآوری» سال گذشته به اقلام خط دائمی‌تر در فناوری اطلاعات، واحدهای تجاری، و تحقیق و توسعه محصول هستند.
  • دستورات بالا به پایین برای یافتن و استقرار راه حل های مولد هوش مصنوعی در شش ماه گذشته انجام شده است.

باشه بیا یه نفس بکشیم

واضح است که A16z در حال انجام برخی بازاریابی محتوا است. این شرکت حداقل 20 سرمایه گذاری مولد در هوش مصنوعی انجام داده است، از جمله رهبری دور سری A بیش از 400 میلیون دلار برای Mistral AI، رقیب اروپایی OpenAI. البته، A16z برای نجات جهان توسط هوش مصنوعی مولد بشارت می دهد. آنها به شرکت ها نیاز دارند تا فشار برای خرج ، میلیون ها دلار را احساس کنند.

روی همه سرفصل‌ها، گزارش‌های تحقیقاتی، مطالعات موردی و غیره کلیک کنید، و تعداد زیادی جملات «ما باور داریم» را در مورد هوش مصنوعی مولد خواهید دید: ما معتقدیم که بیشتر هزینه خواهیم کرد. ما معتقدیم که باعث صرفه جویی در تعداد افراد می شود. ما معتقدیم که صنعت بازاریابی را متحول خواهد کرد. ما معتقدیم که می تواند سیاره را نجات دهد.

هوش مصنوعی مولد افراد تبلیغاتی زیادی دارد. برام مهم نیست این در قلب بازاریابی عالی است. اما بازاریابانی که ممکن است از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند، بهتر است سخنان مربی تیلور را از Friday Night Lights به یاد بیاورند، “قلب های پاک، قلب های پر، نمی توانند ببازند.”

  دنیا چه چیزی به ما بدهکار است؟

همه تبلیغات را باور نکنید

یک فرضیه متفاوت را در نظر بگیرید. تمام ابتکارات تغییر فناوری سازمانی را متوقف کنید.

من شرکت‌های فناوری، شرکت‌های مشاوره و برندهای بیشتری را می‌بینم که رویکردی کندتر در تجارت دارند. رشد در شرکت هایی مانند Accenture و دیگران تا حدودی کند شده است. تحقیقات نشان می دهد که بودجه های مرتبط با فناوری اطلاعات نیز کاهش یافته است.

شاید داستان واقعی ادغام هوش مصنوعی مولد بسیار کندتر باشد.

در طول شش ماه گذشته، از شبکه، مشتریان، شرکت‌کنندگان در آموزش و همکارانم درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد سؤال کرده‌ام. تاکنون 235 مورد استفاده منحصر به فرد برای هوش مصنوعی و محتوا و بازاریابی دارم. بیشتر آنها خلاق و جالب هستند. من می توانم ارزش را ببینم. اما برخی از آنها مرا وادار می کنند که بروم، «تو میتوانست انجام این کار اما آیا آن است که با ارزش؟

همانطور که گفتم، هوش مصنوعی مولد یک استراتژی نیست. این یک نوآوری شگفت انگیز و تحول آفرین است که می تواند در یک استراتژی اعمال شود. در بازاریابی، این یک توانایی جدید برای انجام کاری است که بدون تلاش عظیم انسانی نمی توانستید انجام دهید یا کاری که اکنون می توانید سریعتر یا کارآمدتر انجام دهید.

چرا این تمایز مهم است؟

این توضیح می‌دهد که چرا شرکت‌ها عجله نکرده‌اند تا برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی تولیدی در سطح سازمانی را در اولویت قرار دهند. آن‌ها انگار عجله دارند صحبت می‌کنند، اما دنیا حتی نمی‌داند «هوش مصنوعی مولد در سطح سازمانی» چگونه به نظر می‌رسد.

متوجه شوید که درس واقعی این است

چه کسب و کار 100 یا 10000 نفری باشید، هوش مصنوعی مولد برای کشف آن زمان می برد. اگر سازمان شما دارای طرز فکر تغییر-خستگی است یا هنوز با همه تغییرات ناشی از بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کند، هیچ ، برای انجام پروژه BIG CHANGE هوش مصنوعی مولد عجله نخواهد کرد.

  همه گونه ها گونه های مهاجم هستند

درس این است. اگر رهبری ارشد شما یا تیمتان را تحت فشار قرار می دهد که چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند کارایی ایجاد کند، قابلیت اضافه کند یا مزیت رقابتی شما را در بازاریابی تضمین کند، برای به دست آوردن همه مدل ها بودجه درخواست نکنید تا بتوانید 500 مورد استفاده بسازید.

از مدیریت ارشد بودجه برای مدیریت تغییر لازم در عملیات بازاریابی و محتوا برای ایجاد یک استراتژی جدید بخواهید. سپس، می‌توانید اولویت‌ها را برای موارد استفاده مولد هوش مصنوعی و بودجه فناوری مورد نیاز برای انجام آن را ارزیابی کنید.

قضیه چگونه است شما تغییر با تکنولوژی فهرستی از همه راه هایی که فناوری شما را تغییر می دهد تهیه نکنید.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/reality-generative-ai/

©2024 techpros : ultimate technology resource. Accurate stock management :. Creators who partook in teespring’s digital merchandise beta were interested in.