مشکل سرفصل های هوش مصنوعی

امروز ایده های ماه مارس است.

روز جشن گرفتن نیست؛ همانطور که فالگیر به ژولیوس سزار گفت، روزی است که باید مراقب باشیم.

برای او خوب نبود، اما آیا اخطار 2024 – مراقب ایده‌های هوش مصنوعی – سام آلتمن از OpenAI برای شما جواب خواهد داد؟

او می‌گوید هوش مصنوعی آینده «۹۵ درصد از آنچه را که بازاریابان امروز از آژانس‌ها، استراتژیست‌ها و متخصصان خلاق استفاده می‌کنند، انجام خواهد داد».

به‌عنوان یک متخصص خلاق و محتوا، آیا خود را در پله‌های ضرب المثل سنا می‌بینید که می‌گویند: «Et tu, ChatGPT؟» و چاقو از پشت توسط یک مهندس سریع؟

ما نزد مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، برای نظر او رفتیم. این ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید:

هشدار به بازاریابان

در یک مقاله و قسمت پادکست موسسه هوش مصنوعی بازاریابی، آنها گزارش اخیر در مورد پیش‌بینی‌های جسورانه سم در مورد آینده هوش مصنوعی و خلاقیت بازاریابی را مورد بحث قرار دادند.

این پیش‌بینی تا حد زیادی توسط رسانه‌های جریان اصلی گزارش نمی‌شود، زیرا از کتابی می‌آید که در زمان واقعی به نام سفر هوش مصنوعی ما توسط آدام براتمن و اندی ، نوشته شده است.

(نکته جانبی: به نظر می رسد این کتاب یک تلاش هوشمندانه برای بازاریابی محتوا توسط نویسندگان و روشی نوآورانه برای ترکیب کتاب و جامعه آنلاین و همچنین ایجاد درآمدزایی برای مخاطبان باشد.)

پیش‌بینی سام در بحث AGI – مصنوعی رخ می‌دهد عمومی هوش این بدان معناست که هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌تر از ابزارهای هوش مصنوعی مولد امروزی است و می‌تواند مشکلات را به تنهایی حل کند و یاد بگیرد که با طیف وسیعی از زمینه‌ها سازگار شود.

این درک، پیش‌بینی را در منظر بهتری قرار می‌دهد. از سم پرسیده شد که AGI برای بازاریابان برندهای مصرف کننده که سعی در ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای ایجاد شرکت خود دارند، چه معنایی دارد. او پاسخ داد: «95 درصد از آنچه بازاریابان از آژانس‌ها، استراتژیست‌ها و متخصصان خلاق استفاده می‌کنند، به راحتی، تقریباً بلافاصله و تقریباً بدون هیچ هزینه‌ای توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌شوند.»

  How Emails Help Build Lasting Relationships

او ادامه داد: «هوش مصنوعی احتمالاً خلاقیت را در برابر گروه‌های متمرکز مشتری واقعی یا مصنوعی برای پیش‌بینی نتایج و بهینه‌سازی آزمایش می‌کند. باز هم، این همه رایگان، فوری و تقریباً کامل است. تصاویر، ویدئوها، ایده های کمپین؟ مشکلی نیست.»

بنابراین، آیا باید چادر خود را تا کنید و به خانه بروید؟ به نظر نمی رسد که شما خیلی بیشتر مورد نیاز باشید. کدام مدیر عامل، سیستمی از تصاویر، ویدیوها و کمپین های بازاریابی بی نقص، رایگان، تقریباً رایگان را رد می کند که می تواند فوراً و به طور مداوم در برابر مخاطبان واقعی و مصنوعی بهینه شود؟ نتایج آنها قابل پیش بینی است زیرا آنها همیشه کار می کنند. در غیر این صورت، هوش مصنوعی آن کمپین را انجام نخواهد داد.

اما قبل از برنامه ریزی برای خروج، بیایید یک بررسی واقعیت در مورد احتمالات هوش مصنوعی داشته باشیم.

یک بررسی واقعیت AI دریافت کنید

سام نسخه اتوپیایی هوش مصنوعی را در مصاحبه ای برای کتابی با عنوان Our AI Journey می فروشد. اگر او بگوید: «مه، هوش مصنوعی بهره‌وری ما را چند درصد افزایش می‌دهد و برخی از کارهای کوچک را کمی آسان‌تر می‌کند، کتابی کوتاه و خودکم‌کننده خواهد بود». سخت است که یک تریلیون دلار پول مخاطره‌آمیز به دست آورد، کاری که او تلاش می‌کند، بدون اینکه کمی طعمه کلیک کند.

برام مهم نیست اما چیزی که من را در مورد چنین نقل قول هایی آزار می دهد واکنش است. بازارها و مردم، از جمله تمرین‌کنندگان، آنها را می‌شنوند و دو اتفاق می‌افتد. اول، موضوع به تیتر می‌شود، نه تفاوت‌های ظریف.

اینجاست که باید زمینه وارد عمل شود. در این مصاحبه، سم می‌گوید: «ما حدود پنج سال با AGI فاصله داریم – شاید بیشتر». برخی از کارشناسان این زمان را تا 25 سال افزایش می دهند. و به هر حال، توافق در مورد تعریف AGI هنوز اتفاق نیفتاده است.

اما با پایان یافتن نقل قول در اخبار و انتشار در سراسر رسانه های اجتماعی، این تفاوت ظریف باقی می ماند. تیتر چیزی شبیه به این خواهد بود: “سام آلتمن می گوید ChatGPT جایگزین 95٪ آژانس های بازاریابی و متخصصان خلاق خواهد شد.”

  Content Marketing Statistics To Help You Succeed

دومین اتفاقی که می‌افتد، همانطور که با دیگر نقل قول‌های مبتنی بر ترس در مورد نوآوری فناوری اتفاق می‌افتد، این است که 95 درصد آن را با شغل و افراد مرتبط کنیم تا اینکه چگونه مردم را تغییر می‌دهد.

تغییر یک طرفه نیست آیا واقعاً به ماهیت کاری که افراد خلاق و بازاریابی انجام می دهند فکر می کنید؟ نمی خواهد مانند هر چیز دیگری تغییر می کند؟ البته نه، اما تعداد زیادی از آنها چنین آماری را می خوانند.

دوباره به دفتر آینده مراجعه کنید

در سال 1975، بیزینس ویک مقاله‌ای به نام دفتر آینده منتشر کرد. جورج پک، رئیس تحقیقات زیراکس، یک انقلاب را پیش‌بینی کرد. او گفت که در 20 سال آینده، یک پایانه تلویزیونی با صفحه کلید به کاربران این امکان را می دهد که دکمه ای را برای فراخوانی اسناد روی صفحه و دکمه دیگری را فشار دهند تا نامه یا پیام های خود را از هر کجای دنیا دریافت کنند. او پیش‌بینی کرد که دیگر نیازی به چاپ کاغذ نخواهد بود و به روزهای پرینت و تایپ ، چیزها پایان می‌دهد. هزینه های دفتر به شدت کاهش می یابد.

مردم گیج شده بودند. پردازشگرهای کلمه نیاز به تایپ ،، ماشین‌های تحریر، و بایگانی را از بین می‌برند، تمام کارهایی که کارکنان اداری انجام می‌دهند. البته، زمانی که این اتفاق افتاد، اتفاقات عجیب و غیرقابل پیش بینی نیز رخ داد.

مردم به فونت ها و طرح بندی توجه کردند. دیوارهای ساده متن در یادداشت‌های داخلی به طرح‌بندی‌های زیبای منتشر شده توسط دسکتاپ تبدیل شدند. فشارهای جانبی را فعال کرد. مادرم شغلی داشت که در خانه کار می کرد و گزارش های فصلی بین دفتری تهیه می کرد زیرا می دانست چگونه از یک واژه پرداز استفاده کند. در اواخر دهه 1980، یکی از اولین کارهای خارج از کالج، تحقیقات بازار بود، جایی که گزارش های تحقیقاتی را به یک ضبط صوت دیکته می کردم. یک شخص پردازشگر کلمه محتوا را در فناوری قرار می دهد و گزارش را طرح می کند زیرا می تواند فونت ها و نمودارهایی را که مشتری دوست دارد انجام دهد.

  تنوع و دم بلند

و با این حال، در سال 2024، مطب پزشک من هنوز از دستگاه های فکس و کابینت های پرونده استفاده می کند. فرم های آنها هنوز به صورت دیوارهای متن ظاهر می شوند. با وجود پیش‌بینی مدیران زیراکس، تجارت کاملاً دیجیتالی نیست.

تفسیر تازه ای به دست آورید

شما نمی دانید. سام آلتمن نمی داند. شما نمی دانید که چگونه فناوری آینده شما را شکل خواهد داد. تنها چیزی که می دانید این است که به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد.

اجازه دهید نقل قول سام را تغییر دهم. اگر بگویم: «در پنج سال، 95 درصد از آژانس‌های خلاق و افراد بازاریابی از نوعی هوش مصنوعی برای انجام آنچه مشتریانشان می‌خواهند استفاده می‌کنند، چه می‌شود.»

در اصل، من و سام همین را گفتیم. من روی تکامل و تغییر روی شما تمرکز کردم، نه تکنولوژی. وقتی این را می شنوید، واکنش شما تغییر می کند، درست است؟ عبارت من برای شما واقع بینانه تر است.

اما نقل قول من تیتر نمی شود.

این غذای آماده است. هر بار که یکی از آن تیترها را می بینید – یک پیش بینی – از این دریچه به آن نگاه کنید: “چه می شود اگر من چه کسی تغییر می کند تا ارزش نوآوری را برآورده کند و نه آنچه را که نوآوری برای آن انجام خواهد داد تغییر دادن ارزش من؟”

مثل اینی که اینجا میخونی؟ برای به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی، اشتراک خود را دریافت کنید. این رایگان است – و شما می توانید تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهید یا هر زمان خواستید اشتراک خود را لغو کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/problem-ai-headlines/