پیچیده یا پیچیده؟ | وبلاگ ست

مشکلات پیچیده راه حلی دارند و راه حل را اغلب می توان با شکستن بخش های پیچیده به قطعات کوچکتر یافت.

و مشکلات پیچیده اغلب یک مولفه احساسی دارند، زیرا بخش هایی از مشکل وجود دارد که ما نمی خواهیم از نزدیک بررسی کنیم یا شخصاً با آنها برخورد کنیم.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که با یک مشکل پیچیده روبرو می شوید، بدانید که تلاش و شجاعت اغلب می تواند شما را به جایی که می خواهید برساند.

اگر مشکلی نیست، ممکن است یک موقعیت باشد. یک پیچیده وضعیت هیچ راه حل روشن، هیچ راه حل برد-برد، هیچ راه حل ساده ای ندارد. این به سادگی یک موقعیت برای مدیریت است.

اما با a بسیار متفاوت است مجتمع موضوع.

مشکلات پیچیده اصلاً مشکل نیستند. آنها سیستم های نامشخصی هستند، سیستم هایی که بسته به نحوه تعامل ما با آنها تغییر می کنند. روی یک قسمت از یک مشکل پیچیده ضربه بزنید و قسمتی دیگر سیستم را تغییر خواهد داد. سیستم های بهداشت، آب و هوا و فناوری همه مشکلات پیچیده ای هستند.

هنگامی که با یک مشکل پیچیده روبرو می شویم، درک این موضوع مفید است که ما با سیستمی روبرو هستیم که در طول زمان تکامل می یابد. جایی که قوانین و راه حل ها به روش های غیرقابل پیش بینی تکامل می یابند.

چند راه برای رقصیدن با مجموعه:

  1. نام ببرید. اگر شما و تیم متوجه شوید که با یک سیستم سر و کار دارید، در دام آن نمی افتید که با آن به همان روشی که با مشکلات دیگر برخورد می کنید، رفتار کنید. تا زمانی که سیستم ها را نبینیم نمی توانیم آن ها را تعمیر کنیم.
  2. سرزنش ، مجموعه برای بخش کوچکی از مشکل شما واقعاً مفید نیست. در عوض، می‌توانیم ثبت نام کنیم تا روی کل مشکل کار کنیم، نه فقط یک علامت.
  3. روی نگردان. ما تمایلی به متعهد شدن به مشکلاتی نداریم که حل آنها دشوار به نظر می رسد. و با این حال، همانطور که جهان ما بیشتر و بیشتر به هم متصل می شود، این دقیقاً همان چیزی است که ما برای انجام آن فراخوانده ایم.
  4. یک راه حل این است که در صورت امکان بخشی از سیستم را جدا کرده و آن قسمت را به یک مشکل پیچیده تبدیل کنیم که بتوانیم نحوه حل آن را بیابیم. و سپس یاد بگیرید، تکامل پیدا کنید و تکرار کنید.
  6 بهترین نرم افزار رایگان فیلمنامه نویسی در سال 2024

منبع: https://seths.blog/2023/10/complex-or-complicated/