چگونه یک برنامه محتوای برنده برای رسانه های اجتماعی بسازیم (الگو)

رسانه های اجتماعی فضای بی ثباتی را برای بازاریابی ارائه می دهند.

قوانین تعامل در پلتفرم‌ها متفاوت است، مانند مخاطبان و فرصت‌های برندها. محبوبیت پلتفرم‌ها در حالی که رقبای جدیدی ظهور می‌کنند، کاهش می‌یابد که امیدوارند صحنه را مختل کنند و کانون توجه را بدزدند. رسانه های مشترک زمانی که به ظاهر پایدار و قابل اعتماد بودند، اولویت های تجاری خود را تغییر می دهند و مهمان نواز می شوند.

با این وجود، رسانه های اجتماعی یک کانال ارزشمند برای ارائه داستان ها، بینش ها و توصیه های شما به دست مصرف کنندگان تشنه محتوا باقی می ماند. موفقیت مستلزم دانستن نحوه برخورد با آن مکالمات محتوایی است.

برنامه محتوایی برای رسانه های اجتماعی این درک را به شما می دهد. این توضیح می دهد که کجا باید تلاش های خود را متمرکز کنید، چگونه ارتباطات معنی دار ایجاد کنید، و به چه نتایجی می توانید برسید.

با بررسی گزینه‌های پلتفرم، حسابرسی دارایی‌های موجود و تعیین جایی که آنها به بهترین نحو با اهداف اولویت‌دار هماهنگ هستند، شروع کنید. سپس، این بینش‌ها را به یک برنامه محتوای عملی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تبدیل کنید که به تیم شما اجازه می‌دهد بداند کجا، چه زمانی و چه چیزی پست کند.

این راهنما و الگوی طرح محتوا برای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند فرآیند برنامه‌ریزی را آسان‌تر و تلاش‌های ناشی از آن را مؤثرتر کند.

تصمیمات آگاهانه بگیرید

این فرآیند برنامه ریزی استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شامل چهار مرحله است:

  1. گزینه های خود را بررسی کنید: برای درک پایگاه کاربر، فرصت های تعامل متمایز و ارزش پیشنهادی، خروجی های آینده نگر را ارزیابی کنید.
  2. حسابرسی دارایی های موجود: مکالمات آماده توزیع، دارایی هایی را که می توان برای افزایش جذابیت آن ها تغییر کاربری داد و شکاف های موضوع مهم را برای پر ، با محتوای جدید شناسایی کنید.
  3. فرصت های برتر را شناسایی کنید: موارد استفاده خود را در برابر پلتفرم‌های احتمالی ترسیم کنید تا مشخص کنید کدامیک با استراتژی بازاریابی، اهداف محتوا و ارزش‌های برند شما مطابقت دارند.
  4. ایجاد رویه ها و دستورالعمل ها: اطمینان حاصل کنید که تیم شما برای حفظ استانداردهای برند شما برای مکالمات با کیفیت مجهز است.

بیایید به هر مرحله از نزدیک نگاه کنیم.

1. گزینه های کانال خود را بررسی کنید

ویژگی های منحصر به فرد هر پلت فرم و ترجیحات مصرف کننده در ارزش پیشنهادی آن برای بازاریابی محتوا نقش دارد. به عنوان مثال، مخاطبان شما ممکن است برای گفتگو با برندها در X (توئیتر سابق) آماده باشند اما فیس بوک را برای مکالمات شخصی رزرو کنید.

این ویژگی‌های متمایز بر انواع مکالمات محتوا تأثیر می‌گذارند. محتوای بلند مدت معتبر ممکن است در LinkedIn و Medium به خوبی پخش شود، در حالی که ویدیوهای کوتاه، میم‌ها و mashup‌ها در اینستاگرام و TikTok بیشتر پخش می‌شوند.

ارزیابی انتقادی چشم انداز اجتماعی از هدر دادن منابع برای تلاش هایی که بعید به نظر می رسد منجر به نتایج مطلوب شود جلوگیری می کند.

از این سؤالات برای مقایسه آرایش مخاطبان، انواع نمایه، قالب‌های گفتگو و پتانسیل بازاریابی هر پلتفرم استفاده کنید.

چه کسانی از این کانال استفاده می کنند و چگونه از آن استفاده می کنند؟

  • آیا این یک کانال ضروری برای شخصیت های هدف است؟
  • کاربران به طور متوسط ​​چقدر زمان را در اینجا سپری می کنند؟
  • مکالمات و تعاملات چگونه است؟
  I Asked ChatGPT to Write 3 Different Marketing Job Application Emails — Here's What I Got

چه موضوعات و قالب‌های محتوایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند؟

  • آیا ما قبلاً این نوع مکالمات را تولید می کنیم؟
  • آیا ما دارایی/منابع کافی برای حفظ حضور ثابت داریم؟
  • آیا این پلتفرم ابزارهای خلاقانه یکپارچه ای را برای تولید مقیاس ارائه می دهد؟

چگونه برندها در اینجا تعامل و بازاریابی می کنند؟

  • آیا برندها گزینه های صفحه پروفایل متفاوتی نسبت به سایر کاربران دارند؟
  • آیا سیستم تایید وجود دارد؟
  • چه گزینه هایی برای افزایش دسترسی ارگانیک وجود دارد؟
  • پلتفرم چگونه با بک لینک ها و ترافیک ارجاع برخورد می کند؟
  • این پلتفرم چه معیارهایی را ارائه می دهد؟

آیا می توانیم مزیت رقابتی به دست آوریم؟

  • آیا رقبای ما در این فضا فعال هستند؟
  • چه نوع محتوا/مکالمه ای را در اینجا به اشتراک می گذارند؟

هنگامی که گزینه های پلتفرم را تجزیه و تحلیل کردید، آماده ارزیابی محتوای موجود هستید.

2. دارایی های رسانه های اجتماعی خود را حسابرسی کنید

احتمالاً با هدف ممیزی محتوا و نحوه انجام آن آشنا هستید. ممیزی در طرح محتوا برای فرآیند رسانه‌های اجتماعی، داستان‌های موجود و نحوه قرار دادن آن‌ها را برای تأثیر بهینه بر پلتفرم‌ها روشن می‌کند. همچنین می‌تواند به آشکار ، شکاف‌های موضعی که می‌توانید برای به دست آوردن مزیت رقابتی پر کنید، کمک کند.

برای یک ممیزی مختصر محتوا، کلسی ریموند از Intero Digital توصیه می کند بر روی این سه مؤلفه تمرکز کنید:

  • موجودی دارایی ها و معیارهای موجود مرتبط با اهداف رسانه های اجتماعی شما. این عناصر تصویری فوری از محتوای موجود، قالب فعلی، URL ها و عملکرد ارائه می دهند.
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی هر دارایی، ترافیک ارگانیک، فراخوان‌ها برای اقدام، و نرخ‌های پرش و تبدیل. دارایی هایی که در سایت شما عملکرد خوبی دارند احتمالاً برای مخاطبان شما جالب هستند و ارزش اشتراک گذاری با جامعه اجتماعی خود را دارند.
  • رقابتی و تجزیه و تحلیل شکاف. این ارزیابی‌ها می‌توانند فرصت‌هایی را مشخص کنند که برند شما می‌تواند گفتگو یا حوزه‌های موضوعی را که ارزش ایجاد دارایی جدید را دارند هدایت کند.

3. فرصت های کانال اجتماعی برتر را شناسایی کنید

با فهرست کوتاهی از کانال های بالقوه، دارایی های محتوای خود را به مناسب ترین کانال های توزیع آنها ترسیم کنید. به یاد داشته باشید که تجربیات محتوای مورد انتظار مخاطبان را در نظر بگیرید، مشخص کنید که آیا منابع لازم برای برآورده ، این انتظارات را دارید یا خیر، و پتانسیل ارائه نتایج تجاری معنادار را ارزیابی کنید.

برای اولویت بندی پلتفرم ها به این سوالات پاسخ دهید. پاسخ‌های شما همچنین می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد نحوه قرار دادن محتوای خود برای وادار ، مخاطب به اقدام ارائه دهد.

آیا این کانال به ما در رسیدن به اهدافمان کمک می کند؟

  • چرا استفاده از آن برای کسب و کار ما منطقی است؟
  • آیا چیزی را ارائه می دهد که ما در تلاش برای رسیدن به آن از راه های دیگر هستیم؟
  • چه اهداف بازاریابی را در این کانال دنبال خواهیم کرد؟

آیا با ما مطابقت دارد ماموریت تحریریه?

  • آیا خط مشی ها و شیوه های پلتفرم با دیدگاه و ارزش های برند ما همخوانی دارد؟
  • آیا محتوای ما به عنوان قابل اعتماد و منحصر به فرد ارزشمند یا مزاحم دیده می شود؟
  • آیا پتانسیلی برای هدایت مکالمه و/یا رفع نیاز مخاطبان برآورده نشده وجود دارد؟

آیا منابع تیمی کافی برای تولید تجربیات با کیفیت داریم؟

  • آیا اعضای تیم خلاق و جامعه ما از پهنای باند و انعطاف پذیری برای مدیریت فعالیت های محتوایی ما در این کانال برخوردار هستند؟
  • آیا ما توانایی های فنی برای تولید محتوا در انواع و قالب های محتوای دلخواه را داریم؟
  به گفته رهبر بازاریابی جهانی محصول لینکدین، چگونه در سال 2024 همسویی فروش و بازاریابی قوی ایجاد کنیم؟

می خواهیم به چه نتایجی برسیم؟

  • پس از درگیر شدن با محتوای ما از طرفداران و دنبال کنندگان چه کاری باید انجام دهیم؟ به اشتراک بگذارید؟ اظهار نظر؟ از سایت ما دیدن کنید؟ مشترک شدن در خبرنامه ما؟
  • آیا این کانال از آن فراخوان‌ها برای اقدام پشتیبانی می‌کند؟
  • آیا اعضای جامعه احتمالاً چنین اقداماتی را انجام می دهند، یا باید مشوق های بیشتری ارائه کنیم؟
  • آیا ما معیارها، نظارت و KPIهای صحیحی برای تعیین کمیت و گزارش معنادار نتایج خود به ذینفعان داریم؟

اگر پاسخ‌های شما فرصت قانع‌کننده‌ای را برای مشارکت در آن کانال نشان نمی‌دهد یا اگر محیط پلتفرم با دیدگاه، مأموریت و قابلیت‌های محتوای متمایز برند شما مناسب نیست، منابع تیم خود را برای کانال‌هایی که مناسب‌تر هستند، رزرو کنید.

4. دستورالعمل ها و رویه های رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید

هر کسی که مسئول ارسال محتوای برند در رسانه های اجتماعی است باید دستورالعمل های رسانه های اجتماعی شما را درک کرده و با آنها هماهنگ باشد. مستندسازی قوانین رفتار و رویه‌های پذیرفته‌شده به تیم کمک می‌کند تا استانداردهای مکالمه، سبک و کیفیت را حفظ کند و تجربه‌ای قابل اعتماد برای مخاطبان شما ارائه دهد.

راهنمای سبک شرکت خود را با شخصیت اجتماعی خود اصلاح کنید و از صحت و دقت آن اطمینان حاصل کنید. استفاده و املای صحیح عبارات منحصر به فرد، مانند علائم تجاری شرکت، نام محصول و پرسنل را شامل شود.

مشاور بازاریابی محتوای B2B، اریکا هیلد، توصیه می کند این جزئیات را به دستورالعمل های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید:

  • هدف رسانه های اجتماعی برند توضیح دهید که چرا شرکت شما در هر کانال وجود دارد و محتوای اجتماعی شما چگونه باید از این هدف پشتیبانی کند.
  • مکان های دارایی به اعضای تیم خود دسترسی مشترک و متمرکز به دارایی های تحریریه و مواد برندسازی مورد نیاز، از جمله آرم های شرکت، تصاویر مقاله، سرصفحه های نمایه و موارد دیگر. نگه داشتن این اطلاعات در یک مکان باعث افزایش راندمان تولید و احتمال ماندن در برند می شود.

همچنین باید موضوعات حساس یا مسائل دیگر را برای اجتناب از بحث و نیز هرگونه سیاست قانونی یا نظارتی بیان کنید. می‌توانید دستورالعمل‌هایی برای رسیدگی به مسائلی مانند:

  • افشاگری ها: کلمات مورد نیاز برای تبلیغ محتوای خود را از طریق پست های حمایت شده یا قرار دادن تبلیغات مشخص کنید.
  • مدیریت حقوق. به فرآیندهای پذیرفته شده برای تضمین مجوز انتشار تصاویر دارای حق نسخه برداری در شبکه اجتماعی و ارائه ارجاع مناسب برای مطالب منبع نقل شده توجه کنید.
  • استفاده از بینش ها و دارایی های اختصاصی. مشخص کنید که چه موادی برای استفاده در مکالمات اجتماعی برند مورد تایید هستند و چه مواردی تایید نشده است.
  • تنوع و فراگیری. جزئیات مربوط به تنوع، ارزش و سیاست‌های شمول نام تجاری خود را ارائه دهید، مانند استفاده از زبان بی‌نظیر ، یا تصاویری که منعکس کننده تنوع مخاطبان شما هستند.

برنامه استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود را بسازید

هنگامی که اطلاعاتی برای تعیین مکان، زمان و نحوه توزیع محتوای اجتماعی خود دارید، گنجاندن آن در یک برنامه ساده است. ماتریسی از کانال‌هایی ایجاد کنید که بیشترین معنا را برای برند شما داشته باشند و ویژگی‌های تعامل را یادداشت کنید. هنگامی که تمام فیلدها پر شدند، شما یک برنامه محتوایی برای رسانه های اجتماعی دارید که می تواند به راحتی در سازمان شما ارجاع داده، به روز شود و به اشتراک گذاشته شود.

  10 Free Fundraising Software Options to Consider in 2024

در تجربه من، ترسیم هر چه بیشتر اطلاعات در برنامه اولیه می تواند مفید باشد تا تیم شما بتواند در زمان ظهور فرصت های جدید یا تصمیم گیری های فوری به آن مراجعه کند. اما این نیز اشکالی ندارد که به سادگی شروع کنید و با یادگیری اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، فیلدها را بسازید یا اصلاح کنید.

اطلاعات توصیه شده در برنامه محتوای شما برای رسانه های اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • به چه کسانی خواهیم رسید: افراد فعال/درگیر در این کانال
  • اهداف/مزایای هدف: آنچه این کانال انجام خواهد داد؛ هر فرصت منحصر به فردی که در جای دیگر قابل دستیابی نیست
  • موضوعات/انواع محتوای ویژه: حوزه‌های موضوعی و دارایی‌هایی که احتمالاً با این جامعه طنین انداز می‌شوند
  • سرعت ایده آل: فرکانس و زمان در این کانال; چقدر زمان برای نظارت و مشارکت در گفتگوهای مربوطه
  • فرمت ها: انواع محتوا با فرمت‌های موفق یا نوظهور ثابت شده‌اند که فرصتی برای مالکیت مکالمه در آن فضای اجتماعی ایجاد می‌کنند
  • لحن و قوانین نامزدی: سبک و صدای مکالمه؛ معیارها یا ملاحظات خاصی که باید رعایت شوند (مثلاً «280 کاراکتر یا کمتر»، «اجتناب از فعال ، ویدیوها برای پخش خودکار»، «تاکید بر تصاویر بصری بر متن»)
  • منابع تیم: نقش/همکاران فردی مسئول جوامع اجتماعی برند شما؛ سایر پرسنل مجاز به ارسال از طرف شرکت؛ در صورت بروز سوال یا تشدید مسائل به چه کسی اطلاع دهید
  • فراخوان برای اقدام: آدرس های پیام رسانی و پیوند برای ترافیک ارجاع
  • شاخص های اصلی عملکرد: معیارهایی برای سنجش عملکرد محتوا در برابر اهداف بازاریابی

اضافه ، این اطلاعات را نیز در نظر بگیرید:

  • کلمات کلیدی و برچسب های موضوع: کلمات کلیدی اولویت دار در پست های اجتماعی برای اهداف سئو و هشتگ های مرتبط یا برچسب های موضوعی برای جلب توجه مخاطب هدف شما
  • شرکای توزیع: اینفلوئنسرهای مرتبط، کارشناسان صنعت، و اعضای جامعه برای ذکر (با استفاده از نماد @) یا استخدام برای کمک به افزایش دسترسی و تعامل
  • فرصت های ارتقاء: محصولات تبلیغاتی پولی و سایر پیشنهادات ویژه پلتفرم برای تقویت عملکرد یک پست

ما یک الگوی قابل تنظیم ایجاد کردیم که می توانید از آن برای آسان تر ، فرآیند استفاده کنید. در ستون اول، پلتفرم هایی را که اولویت بندی کرده اید فهرست کنید. سپس، ستون های دیگر را با تمام جزئیات کلیدی برنامه محتوای خود پر کنید (می بینید که نمونه مرجع فیس بوک قبلاً پر شده است). یک کپی از صفحه گسترده کامل خود را دریافت کنید (ثبت نام الزامی است).

اطلاعات توصیه شده در طرح محتوای شما برای قالب قابل دانلود رسانه های اجتماعی.

نام تجاری خود را به زندگی مهمانی رسانه های اجتماعی تبدیل کنید

مهم نیست که کسب و کار شما تا چه اندازه قصد دارد دامنه خود را گسترش دهد، توزیع موفق بازاریابی محتوا اغلب به داشتن یک رویکرد استراتژیک، سیستماتیک و مقیاس پذیر منجر می شود. این مدل تضمین می کند که همه از یک طرح رسانه اجتماعی کار می کنند، اما این تنها راه برای انجام کار نیست. به ما اطلاع دهید که از چه فرآیندهایی برای تعیین مکان، زمان و نحوه اشتراک گذاری محتوای خود و گسترش نفوذ برند خود استفاده می کنید.

به روز شده از مقاله فوریه 2021.

تیم خود را در اکتبر امسال به دنیای بازاریابی محتوا بیاورید تا الهام بگیرید، ایده‌ها و توصیه‌های عملی در مورد توسعه و اجرای استراتژی‌ای که برای کسب و کار شما سود می‌آورد. نرخ های گروهی موجود است. امروز ثبت نام کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/control-social-media-success-plan/