آیا از هوش مصنوعی در تیم بازاریابی محتوای خود استقبال کرده اید؟
ابزارها و تکنیک های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند کمک ارزشمندی به کار محتوا و بازاریابی شما بیافزایند. اما قبل از اینکه بتوانید از آنها بهره مند شوید، ابتدا باید امکانات را درک کنید.
کارشناسان صنعت (انسان) پتانسیلی را که برای هوش مصنوعی در تیم شما می بینند و اینکه چگونه این قدرت را در عملیات خود درک کرده اند به اشتراک گذاشتند. این فرصتها و توصیههایی را در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در عملیات خود در نظر بگیرید.
1. روی داده ها ضربه بزنید
احتمالاً می دانید که چگونه داده های عملکرد را از Google Analytics و سایر ابزارها جمع آوری کنید. با این حال، دسترسی به بینشهای پراکنده در پلتفرمها یا قفلشده در سیستمهای عملکردی خاص میتواند مشکل و زمانبر باشد. به علاوه، مرتبسازی از طریق حجم بالایی از اطلاعات اغلب تنها به چند قطعه از معنای عملی منجر میشود.
Ahava Leibtag، رئیس گروه رسانه ای آها، می گوید که مشتریان مراقبت های بهداشتی آنها بر روی تعداد زیادی داده در مورد مخاطبان و عملکرد بازاریابی خود می نشینند. صدای زیاد توانایی تیم او را برای جدا ، سیگنال از نویز تحت تأثیر قرار می دهد.
توانایی هوش مصنوعی برای جمع آوری داده ها از منابع متعدد و استخراج بینش های حیاتی، بازی را تغییر می دهد. این اطلاعات را در یک منبع واحد از حقیقت تحلیلی ترکیب میکند و به سرعت روندهای مخاطب و الگوهای رفتاری را مشخص میکند که حتی بازاریابان باهوشترین تحلیلها ممکن است نادیده بگیرند.
کتی مک فیلیپس، مدیر ارشد رشد مؤسسه هوش مصنوعی بازاریابی، توصیه میکند ابزارهای هوش مصنوعی را با پرسشهایی برای بهرهبرداری از بینشهای عملکردی حیاتی که بدون تجزیه و تحلیل متخصص تشخیص آنها سخت است، تشویق کنید. او میگوید: «سؤالیهایی مانند «چرا نرخ باز شدن من در این ایمیلهای خاص بالاتر است؟» تایپ کنید؟ یا «آیا رشتههای مشترکی وجود دارد که نمیتوانم ببینم؟»
این رویکرد مستقیم همچنین می تواند پاسخ شما را به یافته ها هدایت کند. کتی میگوید، «سعی کنید از ابزارهایتان بپرسید، «بر اساس بینشی که ارائه کردید، باید تلاشهای بهینهسازی خود را کجا متمرکز کنم؟»
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در Google Analytics 4 میتوانند این نشانههای جهتدهنده را در لحظه ارائه دهند. آن را پیکربندی کنید تا در مورد ناهنجاری های عملکردی به شما اطلاع دهد. سپس، میتوانید روی روندها سرمایهگذاری کنید یا اصلاحات دوره را اغلب قبل از بررسی تحلیلی برنامهریزیشده اجرا کنید.
2. یک دستیار پژوهشی اضافه کنید
در درون ذهن موضوعات داخلی و خارجی، چشمهای از داستانهای ارزشمند برند، جزئیات محصول و تجربیات وجود دارد. مصاحبه ها می توانند این جزئیات را استخراج کنند، اما این نیاز به مشارکت کارشناسان دارد.
با این حال، برخی از کارشناسان ممکن است تمایلی به کمک نداشته باشند، زیرا بازاریابان در این موضوع مهارت ندارند. تکیه بر جستجوهای گوگل برای تحقیقات پیش از مصاحبه در مورد موضوعات بسیار پیچیده یا فنی همیشه خوب نیست. این منجر به سوالات غیر الهام بخش و سطحی می شود که کارشناسان ممکن است آن را اتلاف وقت در نظر بگیرند.
کانی اسمارت، نویسنده و ویراستار شهر ادمونتون در آلبرتا، کانادا، میگوید که قابلیتهای تحقیقاتی هوش مصنوعی میتواند به نویسندگان شما مزیتی بدهد. او بهعنوان متخصص محتوا برای تیم بازاریابی کانادایی وسترن بانک، از هوش مصنوعی استفاده میکرد تا موضوعات داغ و جاری را که بسیار مرتبط با سطح تجربه مصاحبهشونده بودند، به کار برد.
افزودن هوش مصنوعی به فرآیند تحقیقاتی به او کمک کرده است تا سوالات دقیق و هدفمندتری بنویسد و اعتماد و اقتدار بیشتری را در پشت درخواست های مصاحبه اش تقویت کند. به عنوان یک امتیاز، ابزارهای تحقیقاتی هوش مصنوعی او منابعی را برای اطلاعات فراهم کردند و تلاشهای راستیآزمایی او را سریع پیگیری کردند.
در گروه رسانه ای آها، آهاوا به مزیت دیگری که تیمش از گنجاندن هوش مصنوعی در فعالیت های تحقیقاتی خود دریافت کرده است اشاره می کند: توانایی آن ها در درک اصطلاحات پزشکی بسیار فنی را افزایش می دهد و انتقال اطلاعات مهم به مخاطبان مصرف کننده را آسان تر می کند.
او میگوید: «نویسندگان ما قبلاً مجبور بودند مقالات تحقیقاتی در PubMed را مطالعه کنند و سعی کنند به تنهایی معنای آنها را دریابند. اکنون آنها می توانند از یادگیری ماشینی برای ترکیب و ساده سازی آن داده ها فورا استفاده کنند.
با این حال، آهاوا بر این موضوع که ابزارهای تحقیقاتی هوش مصنوعی فقط باید نقطه شروع باشد، مصمم است.
او می گوید: «به یاد داشته باشید: هر ترجمه یک تفسیر است. از آن برای هدایت شما در مسیر درست استفاده کنید، سپس خودتان تحقیق واقعی را انجام دهید. بعداً، میتوانید به ابزارهای هوش مصنوعی خود برگردید و بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که از قلم انداختهاید یا اشتباه ارائه کردهاید.»
3. یک متخصص سئو به دست آورید
آنچه که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است فاقد اصالت، احساسی بودن یا دقت غیرقابل ایراد باشند، با توانایی خود در تنظیم دقیق، خلاصه ، و ارزیابی پتانسیل جستجوی محتوای موجود جبران می کنند.
این مهارتها هوش مصنوعی را به ابزاری ایدهآل سئو برای سازندگان محتوای شما تبدیل میکند و به آنها کمک میکند تا روندهای جستجو را شناسایی کرده و از فرصتهای رتبهبندی استفاده کنند. این نه تنها می تواند در وقت گرانبهای تیم شما صرفه جویی کند، بلکه ممکن است هزینه ها را برای ابزارهای سئو شخص ثالث کاهش دهد.
ماریو پیشف، مدیرعامل Rush و DevriX، خاطرنشان میکند که میتوانید مانند ابزارهای مدیریت سئوی پولی، دادههای حجم جستجو را در Google Gemini (بارد سابق) بکشید. ماریو میگوید: «تیمهای تحریریه ما از (جمینی) برای ارزیابی رقبای مقاله و پیشنهاد کلمات کلیدی با حجم بالا استفاده میکنند که بتوانیم در طول بهروزرسانی محتوا از آنها استفاده کنیم.
کانی اسمارت در ارائه خود در Content Marketing World 2023 با مشاور SEO Alli Berry، استفاده از هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل محتوای رقبا پیشنهاد می کند تا ببیند چه چیزی باعث عملکرد قوی آنها می شود. با ایجاد مدلی از آن مشترکات، بازاریابان میتوانند توضیحات متا، برچسبهای عنوان، سرفصلها و سایر جزئیات مهمی را که بر کشف محتوا تأثیر میگذارند، بهینه کنند.
اما برای اینکه برای بهینهسازی جستجو خیلی به ابزارهای هوش مصنوعی متکی نشوید، ماریو خاطرنشان میکند که هم گوگل و هم شبکههای اجتماعی الگوریتمهای خود را برای خنثی ، کسانی که سعی در بازی ، با سیستم دارند تطبیق میدهند: «(آنها) در گرفتن کلمات کلیدی که معمولاً توسط هوش مصنوعی تولید میشوند هوشمندتر میشوند. و کاهش رتبه محتوا یا پروفایل ها.
4. با یک دوست طوفان فکری شریک شوید
توانایی هوش مصنوعی در ایجاد فوری موضوعات مرتبط مرتبط با کلمات کلیدی شما، آن را به ابزاری عالی برای تولید ایده تبدیل می کند. آن را با مفاهیم و نکات کلیدی خود راهنمایی کنید، و می تواند زوایای و رویکردهای نادیده گرفته شده را آشکار کند.
همچنین می تواند یک ابزار مرجع مفید باشد، بسیار شبیه اصطلاحنامه زمانی که نویسندگان در تلاش برای بیان ایده های خود به طور متمایز هستند. کتی مک فیلیپس میگوید که محتوای خود را وارد میکند و از ابزار میخواهد نشان دهد که چگونه باید تمرکز را روشن کند و عبارت را بهبود بخشد تا با مخاطب هدف قویتر طنینانداز شود.
این مهارتهای واژهسازی برای همکاریهای داخلی تیم نیز مفید است. زمانی که نویسندگان با طراحان بر روی محتوای بصری کار می کنند یا زمانی که نیاز به خرید از مدیریت اجرایی در قالب های محتوای جدید دارید، می تواند کمک کند. این می تواند به بیان دیدگاه خلاقانه به روشی کمک کند که ذینفعان و شرکای خلاق بتوانند راحت تر آن را درک کنند، بپذیرند یا اجرا کنند.
فراموش نکنید: ابزارهای هوش مصنوعی مدل های بزرگ یادگیری با رابط کاربر پسند هستند. هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید، صدای منحصر به فرد و نقطه نظرات شما را بهتر درک می کنند. کتی میگوید: «من چیزی مانند این را وارد میکنم، این محصول نهایی من است. لطفاً از این درس بیاموزید و دفعه بعد که از آن کمک خواستم برای نوشتن چیزی با لحن خود استفاده کنید.’
5. دستیاران هوش مصنوعی در تیم شما
مانند اعضای تیم محتوای مبتنی بر کربن، ابزارهای هوش مصنوعی زمانی که آنها را برای موفقیت تنظیم کنید عملکرد بهتری خواهند داشت. بخش بزرگی از آن شامل مشارکت با فروشندگان هوش مصنوعی است که ابزارهای خود را مسئولانه و اخلاقی آموزش می دهند.
بازاریابان باید خود را در قبال کیفیت و ارزش محتوایی که هوش مصنوعی به آنها کمک می کند مسئول بدانند. کتی می گوید: «ما باید مباشر نحوه استفاده برندمان از این ابزارها باشیم. این نکته را در هر مرحله از کار خود حفظ کنید.»
قبل از درخواست کمک از ابزارهای هوش مصنوعی، مطمئن شوید که این عناصر اساسی را دارید:
- استانداردهای حاکمیتی: فهرستی از بایدها و نبایدها ایجاد کنید که با خط مشی های سازمان شما برای کار با هوش مصنوعی هماهنگ باشد. استانداردها و رویههای برند خود را برای بررسی واقعیت و تأیید منبع، به همراه اطلاعات تماس یکی از اعضای تیم که میتواند به هر سؤالی پاسخ دهد، درج کنید.
- طرح “مکث”: در مورد مسئولیتهایی که تیم میتواند در طول دوره افزایش هوش مصنوعی متوقف کند یا محول کند و اینکه چگونه انتظار دارید بعد از اجرای هوش مصنوعی و افزایش حجم کاری خود، زمان خود را مجدداً اختصاص دهند، پیشاپیش باشید.
- آموزش برند: ابزارهای هوش مصنوعی را در مورد استراتژی و مستندات موقعیت یابی برند خود آموزش دهید. اگر خطمشی شرکت اجازه میدهد، از تیم خلاق بخواهید نمونههایی از محتوای خود را وارد کنند تا ابزار هوش مصنوعی یاد بگیرد که خروجی مطابق با لحن، صدا و سبک منحصر به فرد خود تولید کند.
- یک کتابخانه سریع: نمونههایی از اعلانهایی را که منجر به بهبود عملکرد شدهاند با سهامداران و همکاران محتوای خود در سایر بخشهای عملکردی به اشتراک بگذارید. این به ایجاد هماهنگی بین تیمی با استانداردهای برند شما برای کیفیت محتوا و ثبات پیام کمک می کند.
- استراتژی اندازه گیری: نحوه سنجش عملکرد محتوای به کمک هوش مصنوعی را برای تعیین اینکه آیا به حرکت سوزن بازاریابی در جهت درست کمک می کند یا خیر، توضیح دهید.
از توسعه هوش مصنوعی تیم استقبال کنید
فقط به این دلیل که هوش مصنوعی می تواند محتوای شما را ایجاد کند، به این معنی نیست که تاثیرگذارترین راه برای استفاده از آن است. همانطور که این رهبران آموختهاند، یک رویکرد هوشمندانهتر به هوش مصنوعی اجازه میدهد تا وظایف فنی را که در آنها برتری مییابد انجام دهد و خلاقیت را به دست انسانها واگذار کند.
تمام ابزارهای ذکر شده در این مقاله توسط یکی از همکاران مقاله پیشنهاد شده است. اگر میخواهید ابزاری را پیشنهاد دهید، مقاله را با یک نظر در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/ai-benefit-content-marketing/