7 پاسخ به سوالات TikTok Ban

سرفصل‌های هشداردهنده این روزها بلندتر می‌شوند – TikTok Ban: اینجاست! آمریکایی‌ها از ممنوعیت TikTok در تبلیغات ویروسی خودداری می‌کنند! با TikTok خداحافظی کنید!

سازندگان محتوا و اینفلوئنسرهایی که از TikTok امرار معاش می‌کنند، در حال انتشار اطلاعات نادرست در مورد کارهایی که ByteDance و دولت چین واقعاً می‌توانند و نمی‌توانند انجام دهند، هستند.

نه نگران و نه ترسیده، تصمیم گرفتیم در این گفتگو کار عجیبی انجام دهیم و از مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، بخواهیم تا چالش ها را از دریچه عملی بودن بررسی کند. این ویدیو را تماشا کنید یا برای برداشت او بخوانید:

1. لایحه TikTok چه می گوید؟

از آنجا که من همه شما را دوست دارم، قطعنامه 7521 مجلس ایالات متحده (لایحه TikTok) را خواندم، بنابراین شما مجبور نیستید. کمی کمتر از 200 کلمه، صورت حساب کوتاهی است. اما هنوز به زبان سیاستمداران قانونی نوشته شده است. این سرگرم کننده ترین خواندن نیست.

بیایید خلاصه را مرور کنیم. برای اینکه آن را سرگرم کننده تر کنم، از جف اسپیکولی درونی ام (از فیلم Fast Times at Ridgemont High) استفاده می کنم تا توضیح دهم:

“پس، رفیق، آن را بررسی کن. در حال حاضر، TikTok توسط چین کنترل می‌شود – بی‌نظیرترین کشور در بین پنج کشور ناخوشایند. و ما به آنها اعتماد نداریم. بنابراین، TikTok یا باید خود را به کسی بفروشد که رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید جالب است، یا اینکه شهر بدی خواهد بود، و آن‌ها در ایالات متحده کاملاً اسلم خواهند کرد و نادا خواهند بود. اوه، و حتی اگر کسی را پیدا کنند که می خواهد به او بفروشد، باید داده های جالب خود را به هر کاربر بدهد. اگر این کار را نکنند، دادستان کل می‌تواند با این موندو 500 دلاری به ازای هر اقدام دعوی کاربر به آنها ضربه بزند.

خوب، پس حالا متوجه شدید. TikTok باید کنترل خود را از چین سلب کند، در غیر این صورت ایالات متحده آن را ممنوع خواهد کرد. و حتی اگر بفروشد، اکنون باید به همه اجازه دسترسی به داده های خود را بدهند.

  نقاط داده ای که باید در سال 2024 دنبال کنید

حال، بیایید محتمل ترین نتایج حاصل از آن را مرور کنیم:

2. آیا ممنوعیت حتی قابل اجرا خواهد بود؟

اگر برای مدتی در اینترنت بوده اید، ممکن است تعجب کنید که چگونه دولت حتی چنین ممنوعیتی را اجرا می کند. چگونه می توان برنامه ای به این بزرگی را مسدود کرد؟ خب، این لایحه در واقع TikTok را ممنوع نمی کند. هر کسی که به ByteDance در توزیع محتوای TikTok کمک کند مشمول جریمه مدنی می شود.

بنابراین، دولت فدرال دنبال ByteDance نمی رود. دادستان کل از شرکت هایی مانند Oracle (به دلیل میزبانی داده ها)، Apple یا Google (برای ارائه برنامه)، یا Comcast، Spectrum، Verizon، AT&T و غیره (به دلیل حمل داده ها) شکایت خواهد کرد.

آنها به صراحت نمی توانند کاربران، کارمندان یا حتی مالک TikTok را به دلیل استفاده از برنامه تعقیب کنند. بنابراین، استفاده از برنامه تخلف محسوب نمی شود. این یک تخلف است که برنامه را توزیع کنید. جریمه ها 5000 دلار برای هر کاربر TikTok تعریف شده است. با بیش از 100 میلیون کاربر آمریکایی، این جریمه می تواند معادل 500 میلیارد دلار باشد.

اگر فکر می کنید احمقانه به نظر می رسد – و نسبتاً غیرقابل اجرا – من نیز چنین می کنم.

3. چه کسی TikTok را می‌خرد؟

شایعات در مورد اینکه سیاستمداران سابق گروه‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل یا اپل را با TikTok جدید گرد هم می‌آورند، فراوان است. اما این قانون تصریح نمی کند که TikTok جدید باید متعلق به یک شرکت آمریکایی باشد. فقط نمی توان آن را توسط یک “کشور متخاصم خارجی” کنترل کرد، یعنی چین (از جمله هنگ کنگ)، کوبا، ایران، کره شمالی و روسیه.

بنابراین، اگر یک شرکت کانادایی به عنوان برنده پایان یابد، ممکن است خوب باشد. اساساً رئیس جمهور ایالات متحده (هر کسی که در آن زمان باشد) تصمیم می گیرد که چه چیزی خوب است.

4. در مورد داده های کاربر چطور؟

اگر لایحه موجود به تصویب مجلس سنا برسد و توسط رئیس جمهور امضا شود، ByteDance (صرف نظر از واگذاری) باید یک ویژگی را منتشر کند تا هر فرد بتواند تمام محتوای خود را صادر کند – تصاویر، ویدیوها، متن و غیره. اگر شرکت موفق به انجام این کار نشد برای هر نفر 500 دلار مسئولیت مدنی دارد.

  The Ultimate Guide to On-Page SEO in 2023

5. چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد؟

سنای ایالات متحده هنوز برنامه ای برای ارائه لایحه مجلس نمایندگان به صحن خود اعلام نکرده است. اما اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، TikTok شش ماه فرصت خواهد داشت تا خریدار پیدا کند و فروش را انجام دهد. اگر نمی‌توانستند، TikTok ممنوع می‌شد، اما پس از شش ماه، می‌توانستند با خریدار که رئیس جمهور آن را «باحال» می‌داند، بازگردند.

6. آیا این فقط در مورد TikTok است؟

هر شرکت رسانه اجتماعی که توسط یک دشمن خارجی کنترل می شود مشمول این قانون خواهد بود. اما از آنجایی که جدیدترین پلتفرم ویدیویی کوتاه کره شمالی هنوز در فضای مجازی منتشر نشده است، به نوعی TikTok را متمایز می کند. این لایحه برای پلتفرم هایی که بررسی محصول و اطلاعات سفر را ارائه می کنند استثنا قائل شده است. این به طرز عجیبی خاص است، اما من نفهمیدم چه کسی ممکن است از آن محافظت کند.

ممکن است تعداد زیادی ویدیو ببینید که می گویند ByteDance از فروش خود منع شده است زیرا قوانین چین صادرات فناوری را ممنوع می کند. به نظر می رسد بحث این است که حتی اگر ByteDance بخواهد TikTok را بفروشد، نمی تواند. برخی از کاربران TikTok حتی پیشنهاد می‌کنند که این لایحه توطئه‌ای است که توسط سیاستمدارانی ایجاد شده است که قوانین چین را می‌دانند و می‌خواهند برنامه را کاملاً ممنوع کنند.

ممنوعیت ممکن است هدف نهایی باشد، اما قانون چین بی ربط است. ByteDance متعلق به دولت چین نیست. این شرکت متعلق به ترکیبی از سرمایه گذاران بین المللی، از جمله بنیانگذاران چینی و کارمندان آن (از جمله 7000 آمریکایی) است. دولت چین یک درصد سهام و کرسی هیئت مدیره در ByteDance دارد.

علاوه بر این، قانون چینی ارجاع شده شامل الگوریتم های رسانه های اجتماعی نمی شود.

اکنون، منصفانه است که بگوییم دولت چین به میل خود اجازه فروش را نخواهد داد و حتی ممکن است به نوعی «تأیید» نیاز داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که ByteDance زیر پوشش دولت پنهان شود و ادعا کند: “ما اجازه فروش نداریم.” اما اینکه بگوییم آنها ممنوع هستند، دقیق نیست. و بیان اینکه کنگره در حال توطئه است اعتبار زیادی به هوشمندی کنگره فعلی می دهد.

7. چه اتفاقی ممکن است در بازاریابی بیفتد؟

پاسخ کوتاه خیلی زیاد نیست و مطمئناً در کوتاه مدت نیست. سنا حتی با آوردن این لایحه موافقت نکرده است. آنها ممکن است آن را به تأخیر بیندازند، بازنویسی کنند یا کاری انجام ندهند. این به معنای هفته ها یا ماه ها انتظار و انتظار است.

  کار با مشکلات | وبلاگ ست

برای بازاریابان، این درام احتمالاً تأثیر بیشتری نسبت به اتفاقاتی خواهد داشت.

TikTok به یکی از کانال های اصلی بازاریابی برای بسیاری از برندهای B2C تبدیل شده است. برندهای B2B همچنین از TikTok برای تبلیغات پولی، حمایت از کارمندان و بازاریابی تأثیرگذار استفاده می کنند. در آخرین تحقیقات CMI، 19 درصد از بازاریابان B2B می گویند که از TikTok استفاده می کنند که بیش از دو برابر سال قبل است.

نکته کلیدی این است که آگاه باشید. اگر تیم شما در نظر دارد یا در حال حاضر از TikTok به عنوان یک پلتفرم استفاده می کند، احتمالا هنوز یک کانال عالی برای شما است و تقریباً به طور قطع در آینده قابل پیش بینی نیز همینطور خواهد ماند. اما اگر قصد دارید از این پلتفرم برای چیزی غیر از تبلیغ سایر پلتفرم های محتوای خود استفاده کنید، مراقب باشید. اگر نام تجاری شما سرمایه گذاری قابل توجهی را در استراتژی عمیق TikTok در نظر گرفته است، کمی محتاط تر باشید.

اگر از TikTok به‌عنوان یک پلتفرم تأثیرگذار استفاده می‌کنید، ممکن است شاهد باشید که تعدادی از سازندگان تأثیرگذارتر، پلتفرم‌های دیگر را ، کرده یا به آنها تنوع می‌دهند. که ممکن است حواس برخی را پرت کند. همچنین رقابت بیشتری را در پلتفرم هایی مانند Meta’s Reels و LinkedIn ایجاد خواهد کرد.

فقط این را به خاطر بسپارید: اگر TikTok فردا از بین برود، تقاضای توجه از بین نخواهد رفت. فقط به هر چیز جدید (یا قدیمی) تغییر می کند. اگر آماده هستید که محتوا و بازاریابی خود را محور قرار دهید، خوب خواهید بود.

همانطور که سال ها گفته ام، درس اصلی این است که خانه خود را در زمین اجاره ای نسازید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی زمین زیر پای شما جابه جا می شود.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/tiktok-ban-answers/

Foreign domestic helper.